2020-08-29, 07:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xP1dBp/flera-coronafall-i-helsingborg

Allsvenskan avbryts? Eller är det garanterad nedflyttning för HIF nu?
Jag tror att det ska mycket till för att Allsvenskan ska avbrytas i detta skedet. Ingen hade varit gladare än oss HIF:are, med tanke på att vi ligger sist och dessutom med mff i topp, men jag tror inte att det kommer hända.

Det snackas om att söndagens match mellan HIF och Djurgården kan komma att skjutas upp, men i så fall måste DIF och kanske även SvFF vara med på det. Beslut ska tas under lördagen.

Efter att ha läst AB-artikeln så verkar det ju inte som att DIF är sugna på att skjuta upp matchen:
– För vår del är det ganska svårt med allsvenskan, europaspel och svenska cupen att hitta nytt speldatum, det är väl min första tanke. Jag förutsätter att det blir match och att den spelas på söndag, säger Andersson.
Citera
2020-08-29, 07:27
Medlem
Varför, varför, varför kan ingen ge ett vettig svar till varför matcherna har samma starttid? Åtta matcher i helgen samsas om tre avsparkstider.
Citera
2020-08-29, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tror att det ska mycket till för att Allsvenskan ska avbrytas i detta skedet. Ingen hade varit gladare än oss HIF:are, med tanke på att vi ligger sist och dessutom med mff i topp, men jag tror inte att det kommer hända.

Det snackas om att söndagens match mellan HIF och Djurgården kan komma att skjutas upp, men i så fall måste DIF och kanske även SvFF vara med på det. Beslut ska tas under lördagen.

Efter att ha läst AB-artikeln så verkar det ju inte som att DIF är sugna på att skjuta upp matchen:
– För vår del är det ganska svårt med allsvenskan, europaspel och svenska cupen att hitta nytt speldatum, det är väl min första tanke. Jag förutsätter att det blir match och att den spelas på söndag, säger Andersson.

Det är ju win-win för dig. Ditt favoritlag vinner på WO och de närmar sig MFF. Du borde ju vara hur glad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Varför, varför, varför kan ingen ge ett vettig svar till varför matcherna har samma starttid? Åtta matcher i helgen samsas om tre avsparkstider.

Finns inget vettigt svar. Riktigt korkat upplägg, speciellt i dessa tider.
Citera
2020-08-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag väljer att läsa in humorn, eftersom reaktionen är så extremt överdriven. Är det en genuin reaktion utan medveten humoristisk underton (kanske mest troligt, haha) är det sorgligt beteende indeed
Det var en medveten humoristisk underton med inslag av mycket alkohol i kroppen.

Fan vad jag vill ha Royal League och Vålerenga borta nu. Man har tröttnat på gnagargårdarna, Malmö och Blåvitt. Kul med nya lag att tjafsa med.

Även om det är orimligt hur mycket tjafs det blivit bara för att Örnen valde en annan klubb gillar jag det. Det får en att skifta fokus från våran piss-säsong, haha.
Citera
2020-08-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det var en medveten humoristisk underton med inslag av mycket alkohol i kroppen.

Fan vad jag vill ha Royal League och Vålerenga borta nu. Man har tröttnat på gnagargårdarna, Malmö och Blåvitt. Kul med nya lag att tjafsa med.

Även om det är orimligt hur mycket tjafs det blivit bara för att Örnen valde en annan klubb gillar jag det. Det får en att skifta fokus från våran piss-säsong, haha.
Vålerenga borta var ganska kul i RL faktiskt. Vi blev dock ganska lurade utav att de hade lärt sig våra sånger. Tänk att stå och sjunga i typ 70 minuter bara för att sno en jävla banderoll. Vi blev helt tagna på sängen. Haha. Sen blev de plötsligt 30 man från ingenstans och så fick vi vakterna i ryggen.

Förste man ut från arenan halkade dessutom på en jävla isfläck.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-08-29 kl. 08:34.
Citera
2020-08-29, 09:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Väldigt skumt beslut att lägga matcherna så. Är nog ingen tanke bakom beslutet.
Citera
2020-08-29, 09:49
Medlem
Citat:

Är väl en kombo av många saker.
Måndag går bort pga landslagssamling.
Man har konsekvent under säsongen försökt lägga få matcher i Allsvenskan samtidigt som Superettan.
Vissa spelade i Europa och måste spela söndag.
Någon delar arena med annat lag som spelar lördag.

Och det landade i bara 2 matcher lördag denna gången. Pga ovan.
Citera
2020-08-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är väl en kombo av många saker.
Måndag går bort pga landslagssamling.
Man har konsekvent under säsongen försökt lägga få matcher i Allsvenskan samtidigt som Superettan.
Vissa spelade i Europa och måste spela söndag.
Någon delar arena med annat lag som spelar lördag.

Och det landade i bara 2 matcher lördag denna gången. Pga ovan.

Varför kan inte matcherna idag ha spelats igår istället? Samt flytta på Mjällby- Götet, AIK-Häcken och Örebro-Norrköping till idag.

Och varför spelas matcherna samtidigt för hela tiden? Måste man lira 15 på lördagar verkligen? Kan inte en match börja då och de andra senare?
Citera
2020-08-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Varför kan inte matcherna idag ha spelats igår istället? Samt flytta på Mjällby- Götet, AIK-Häcken och Örebro-Norrköping till idag.

Och varför spelas matcherna samtidigt för hela tiden? Måste man lira 15 på lördagar verkligen? Kan inte en match börja då och de andra senare?

Alla kan ju inte spela samtidigt, där det i ”alla” ingår andra nivåer än Allsvenskan. Superettan, Div 1 och Div 2 har också intressen, domare etc. Sedan har vi Svenska Spel som påverkar med att hellre vilja ha matcher på söndagar än fredagar. Osv. Allsvenskan samverkar med en mängd inblandade, och obs även att spelschemat sattes när man ev hoppades på att få ha viss publik nu.
Citera
2020-08-29, 10:04
Medlem
Citat:
Alla kan ju inte spela samtidigt, där det i ”alla” ingår andra nivåer än Allsvenskan. Superettan, Div 1 och Div 2 har också intressen, domare etc. Sedan har vi Svenska Spel som påverkar med att hellre vilja ha matcher på söndagar än fredagar. Osv. Allsvenskan samverkar med en mängd inblandade, och obs även att spelschemat sattes när man ev hoppades på att få ha viss publik nu.

Det spelades två matcher i division 2 igår, annars inga matcher överhuvudtaget.

Publik kan gå på matcherna, många till och med föredrar det.
Citera
2020-08-29, 10:06
Medlem
Citat:
Har Svenska Spel så mycket att säga till om fortfarande? Allsvenskan har ju Unibet som sponsor.
Citera
2020-08-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Har Svenska Spel så mycket att säga till om fortfarande? Allsvenskan har ju Unibet som sponsor.

Jo. Korrekt. Även om Svenska Spel vill ha söndagsmatcher till Europatipset, så är det troligt att Unibet påverkar mer. De vill dela upp Allsvenskan och Superettan lördag/söndag och sprida matcherna för att inte tappa omsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in