Citat:
Ja, det blir otroligt viktiga matcher.
Otroligt tungt om vi inte slår Varberg och med det gänget kan man aldrig veta. Nu fick dom oavgjort borta mot Kalmar igår och bör ju inte ha med den absoluta botten att göra men på det sättet är ju matchen mot oss otroligt viktig för Varbergarna med, vinner Jocke Perssons mannar den är dom ju i praktiken klara för nästa år.
Matchen mot HIF borta i omgång 27 blir jobbig, den kan bli extremt avgörande i kampen om kval. Efter den har vi bara Häcken hemma, ÖFK borta och Sirius hemma kvar...
Citat:
Ja det hade varit något. 
Kanske det, jag är född sent, sent 80-tal, och har ändå vissa minnen av t ex CL matcherna på 90-talet, men hur mycket man kommer ihåg från när man var riktigt liten varierar såklart.
Som jag skrev tidigare, vi skall ha poängchans i alla matcherna, den enda som på förhand känns som lite av en given förlust... om vi är som i år(svårslagna) är MFF. Gnaget borta tycker inte jag skall vara någon omöjlig uppgift, där vill jag ha kryss.
Det äckliga alkoholiserade fettot på Aftonbladet kallar oss förresten svårslagna efter matchen igår, som att det är något nytt, vi har varit svårslagna hela säsongen, problemet är att vi inte kunnat avgöra/stänga matcher där vi varit bättre än motståndarna och haft tillräckligt med målchanser för att vinna.
Tappet av Giorgi och Robin har känts ja, att två nyckelspelare på det sättet missar nära nog hela säsongen hade alla lag lidit av, det är ingen ursäkt men absolut en del av förklaringen.
Ta bort de två bästa poängspelarna i varje lag och se hur det blir, i vissa fall kanske det går bra ändå, men det är inte lätt att ersätta, och för oss är det, om jag inte missminner mig, 21 mål som måste ersättas på något vis.

Kanske det, jag är född sent, sent 80-tal, och har ändå vissa minnen av t ex CL matcherna på 90-talet, men hur mycket man kommer ihåg från när man var riktigt liten varierar såklart.
Som jag skrev tidigare, vi skall ha poängchans i alla matcherna, den enda som på förhand känns som lite av en given förlust... om vi är som i år(svårslagna) är MFF. Gnaget borta tycker inte jag skall vara någon omöjlig uppgift, där vill jag ha kryss.
Det äckliga alkoholiserade fettot på Aftonbladet kallar oss förresten svårslagna efter matchen igår, som att det är något nytt, vi har varit svårslagna hela säsongen, problemet är att vi inte kunnat avgöra/stänga matcher där vi varit bättre än motståndarna och haft tillräckligt med målchanser för att vinna.
Tappet av Giorgi och Robin har känts ja, att två nyckelspelare på det sättet missar nära nog hela säsongen hade alla lag lidit av, det är ingen ursäkt men absolut en del av förklaringen.
Ta bort de två bästa poängspelarna i varje lag och se hur det blir, i vissa fall kanske det går bra ändå, men det är inte lätt att ersätta, och för oss är det, om jag inte missminner mig, 21 mål som måste ersättas på något vis.
Givetvis är minnet från barndomsåren olika, men man får nog allt säga att man inte minns så mycket av att det var i den eller den serien etc man spelade när man gick som litet barn på matcherna.
Jag vill också ha kryss borta mot AIK men det går inte att bortse från att det blir otroligt tufft.
Sluta läsa Laul! Varför läsa den idioten? Det är som att läsa GP, helt meningslöst.
Att tappa en skyttekung är självfallet ett gigantiskt tungt tapp, Giorgi brände otroligt mycket och kostade några poäng ifjol men hade givetvis varit otroligt nyttig i årets lag med. Han har dock snudd på "glömts av" detta år när han knappt hunnit vara med något.
Citat:
Jotack vad tror du KFF gillar att vår bästa spelare och kommande försäljning Fröling har skadat sig 2 ggr och endast spelat 6 av 21 matcher hittills? Han var vår bästa målgörare 2019 och ingen som man ersätter enkelt. Likadant Stenmarks skada, han var ordinarie mittback på träningslägret inför säsongen, sågs som Viktor Elms arvtagare och gjorde i omgång 21 sin första match för säsongen. Vi andra i botten vet precis vad det innebär med skador på viktiga spelare, men gnäller inte lika mycket om det bara. Intresset för Fröling är nästan högre i andra lag än hos Kalmarfansen. Vi är mer härdade.
För övrigt är det endast 3 poäng mot Varberg som gäller. Annars är det nästa kört direkt.
För övrigt är det endast 3 poäng mot Varberg som gäller. Annars är det nästa kört direkt.
Det sket sig med trean, dock är det ju fortsatt jämnt därnere, ni är bara en seger från att gå om oss.
Citat:
Falken får det nog för svårt, man har två matcher upp till kval/säker mark. Dom hade behövt hålla ledningen mot Bajen senast för att verkligen känna att det är nära. Nu blir det lite väl tufft. Det är trots allt "bara" åtta matcher kvar och man ska då ta fem poäng mer än oss eller HIF för att greja sig upp på iaf kval.
Va, förklara dig!