2020-09-29, 06:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsult
Jo, måstevinnamatcherna mot Varberg och Helsingborg blir sjukt viktiga och galet jobbiga för Blåvitt. Att mentalt klara av den pressen blir nyckeln. En poäng mot Varberg och förlust borta mot Helsingborg skulle nog innebära bye-bye till säker mark.

Ja, det blir otroligt viktiga matcher.
Otroligt tungt om vi inte slår Varberg och med det gänget kan man aldrig veta. Nu fick dom oavgjort borta mot Kalmar igår och bör ju inte ha med den absoluta botten att göra men på det sättet är ju matchen mot oss otroligt viktig för Varbergarna med, vinner Jocke Perssons mannar den är dom ju i praktiken klara för nästa år.

Matchen mot HIF borta i omgång 27 blir jobbig, den kan bli extremt avgörande i kampen om kval. Efter den har vi bara Häcken hemma, ÖFK borta och Sirius hemma kvar...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det hade varit något.

Kanske det, jag är född sent, sent 80-tal, och har ändå vissa minnen av t ex CL matcherna på 90-talet, men hur mycket man kommer ihåg från när man var riktigt liten varierar såklart.

Som jag skrev tidigare, vi skall ha poängchans i alla matcherna, den enda som på förhand känns som lite av en given förlust... om vi är som i år(svårslagna) är MFF. Gnaget borta tycker inte jag skall vara någon omöjlig uppgift, där vill jag ha kryss.

Det äckliga alkoholiserade fettot på Aftonbladet kallar oss förresten svårslagna efter matchen igår, som att det är något nytt, vi har varit svårslagna hela säsongen, problemet är att vi inte kunnat avgöra/stänga matcher där vi varit bättre än motståndarna och haft tillräckligt med målchanser för att vinna.

Tappet av Giorgi och Robin har känts ja, att två nyckelspelare på det sättet missar nära nog hela säsongen hade alla lag lidit av, det är ingen ursäkt men absolut en del av förklaringen.

Ta bort de två bästa poängspelarna i varje lag och se hur det blir, i vissa fall kanske det går bra ändå, men det är inte lätt att ersätta, och för oss är det, om jag inte missminner mig, 21 mål som måste ersättas på något vis.

Givetvis är minnet från barndomsåren olika, men man får nog allt säga att man inte minns så mycket av att det var i den eller den serien etc man spelade när man gick som litet barn på matcherna.

Jag vill också ha kryss borta mot AIK men det går inte att bortse från att det blir otroligt tufft.

Sluta läsa Laul! Varför läsa den idioten? Det är som att läsa GP, helt meningslöst.

Att tappa en skyttekung är självfallet ett gigantiskt tungt tapp, Giorgi brände otroligt mycket och kostade några poäng ifjol men hade givetvis varit otroligt nyttig i årets lag med. Han har dock snudd på "glömts av" detta år när han knappt hunnit vara med något.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jotack vad tror du KFF gillar att vår bästa spelare och kommande försäljning Fröling har skadat sig 2 ggr och endast spelat 6 av 21 matcher hittills? Han var vår bästa målgörare 2019 och ingen som man ersätter enkelt. Likadant Stenmarks skada, han var ordinarie mittback på träningslägret inför säsongen, sågs som Viktor Elms arvtagare och gjorde i omgång 21 sin första match för säsongen. Vi andra i botten vet precis vad det innebär med skador på viktiga spelare, men gnäller inte lika mycket om det bara. Intresset för Fröling är nästan högre i andra lag än hos Kalmarfansen. Vi är mer härdade.

För övrigt är det endast 3 poäng mot Varberg som gäller. Annars är det nästa kört direkt.

Det sket sig med trean, dock är det ju fortsatt jämnt därnere, ni är bara en seger från att gå om oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Herregud, vilket getingbo i botten av tabellen. Falken, Kalmar, Helsingborg och Blåvitt. Två av dem lär få lämna och en kvala, frågan är bara vilka? Falken har haft 9 liv innan, även i år?

Falken får det nog för svårt, man har två matcher upp till kval/säker mark. Dom hade behövt hålla ledningen mot Bajen senast för att verkligen känna att det är nära. Nu blir det lite väl tufft. Det är trots allt "bara" åtta matcher kvar och man ska då ta fem poäng mer än oss eller HIF för att greja sig upp på iaf kval.
Citera
2020-09-29, 07:15
Avslutad
Safari lägger av efter säsongen, ganska väntat men ändå ledsamt att se honom sluta under en sådan här säsong. Jäkligt underskattad i våra egna led men tror han gjorde enormt mycket för gruppdynamiken i truppen. Han får återkomma nästa säsong så att vi får ge han en ordentlig avtackning.
Citera
2020-09-29, 12:13
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Safari lägger av efter säsongen, ganska väntat men ändå ledsamt att se honom sluta under en sådan här säsong. Jäkligt underskattad i våra egna led men tror han gjorde enormt mycket för gruppdynamiken i truppen. Han får återkomma nästa säsong så att vi får ge han en ordentlig avtackning.
Jag skrev ett inlägg om det här igår och bumpade tråden om Svenska cupen 2019/20 men inlägget blev borttaget. Fattar inte varför. Safari's insats i cupfinalen förtjänar att bli ihågkommen.
Citera
2020-09-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
En patetisk fiaskosäsäong, ändå Stockholms bästa lag efter 23 spelade omgångar.
Jämnt ändå plats 2-7 fyra poäng upp till andra platsen dock går det inte längre att förlora och vinna varann match. Kul att Aron har fått göra en del mål på sistone riktigt iskall straffskytt
Citera
2020-09-30, 10:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fråga twitterkontot talangkollen som Joelfrog har hämtat listan från. Gissar att de inte fick plats med topp 10 i ett meddelande, så man nöjde sig med 9...

Men Crona och Fröling har gjort 2 mål ja. Kan säkert vara någon mer född -99 eller senare som hängt två kassar.

Ja, och David Seger 3 mål (samt 4 assist) saknas helt.
Citera
2020-09-30, 12:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Enl. AB

Citat:
För två veckor sedan talade Marcus Antonsson ut om den tuffa tiden i MFF.

Enligt Sportbladets uppgifter är anfallaren nu mycket nära att lämna klubben.

Antonsson kan hamna i norska Stabaek.
Citera
2020-09-30, 19:44
Avslutad
Nog för att Falkenberg mötte Astrio i cupens andra omgång och inte fick något större motstånd när dom vann med 9-0. Men 5 mål för Chibuike kan vara precis vad han behöver för att komma igång på allvar. Hoppas han gör 5 mål på lördag också.
Citera
2020-09-30, 20:42
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nog för att Falkenberg mötte Astrio i cupens andra omgång och inte fick något större motstånd när dom vann med 9-0. Men 5 mål för Chibuike kan vara precis vad han behöver för att komma igång på allvar. Hoppas han gör 5 mål på lördag också.
Va, förklara dig!
Citera
2020-09-30, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Hoppas Falken tar sig nu!
Citera
2020-09-30, 22:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Nej, nej, nej, för helvete. Vad är det som alla gillar så mycket med Falkenberg? Fullständigt intetsägande klubb. Bort med dem säger jag. Ut! Rakt ner i Superettan!
Citera
2020-09-30, 22:57
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nej, nej, nej, för helvete. Vad är det som alla gillar så mycket med Falkenberg? Fullständigt intetsägande klubb. Bort med dem säger jag. Ut! Rakt ner i Superettan!
Det är en trevlig småstads klubb ju.
Citera
2020-09-30, 23:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hellre Falkenberg än typ Örebro. Snacka om intetsägande klubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in