Citat:
Ursprungligen postat av
analipungbl4si
Gäller samma sak i Danmark - att man blir frisläppt efter 2/3 av tiden, förutsatt att man skött sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
fnbn
Nej !
20 år (eller livstid) vill normalt bli 15-17 år i Danmark, så gissningsvis vill 20+20 sluta med ca. 30 år bakom galler.
Här och nu har endast 3 personer i Danmark suttit inlåsta mer än 30 år, och dessa har fått livstidsdommar, motsatt de tidsbegränsade straff som vi talar om här, så det måste betraktas som ovanligt med så långa straff.