2020-08-29, 01:12
  #4441
Medlem
DP finns inte mer efter idag, Shottaz är vart ? Musik ?. Nu verkar de vara HH mot FLG !
Citera
2020-08-29, 01:21
  #4442
Medlem
Gäller samma sak i Danmark - att man blir frisläppt efter 2/3 av tiden, förutsatt att man skött sig?
Citera
2020-08-29, 01:39
  #4443
Medlem
gh0xs avatar
Skulle någon kunna länka videon på händelsen när det inte klipps bort medan skotten dånar iväg? Om det finns, tack.
Citera
2020-08-29, 01:45
  #4444
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Gäller samma sak i Danmark - att man blir frisläppt efter 2/3 av tiden, förutsatt att man skött sig?
Ja 13-14 år för 2 om dom sköter sig 10+10 o 26-27 år om dom andra 3 sköter sig 20+20 riktigt hårda straff
Citera
2020-08-29, 02:02
  #4445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Gamle festfixaren Benjamin (livstid) är från Ghana tror jag. Jag tror också att det var han som hade kontakten med raparen A'typisk från MFS som tipsade när och var Shottaz skulle befinna sig i Köpenhamn.
Enda intressanta som skrivits de senaste 20-40 sidorna. Det skulle man gärna veta mer om. Antar att dessa informationer är helt fistående från rättegången och inte varit en del av åklagarens bevisnig mot de dömda?
Citera
2020-08-29, 02:04
  #4446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnbn
DP finns inte mer efter idag, Shottaz är vart ? Musik ?. Nu verkar de vara HH mot FLG !




Nej inte vad jag fått höra från mina vänner som man kan säga har öron och ögon inom dessa konflikter så kan jag med all säkerhet säga dp inte är över. 3 av Deras ledare är på time out men dom lite yngre Enligt snacket på gatan är dom rätt så aktiva (rån,skjutningar osv) och det kommit in många nya spelare. Namnen är jag inte alls så duktig på men ska fiska fram det!
Citera
2020-08-29, 02:31
  #4447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Gäller samma sak i Danmark - att man blir frisläppt efter 2/3 av tiden, förutsatt att man skött sig?
Nej !
Citera
2020-08-29, 02:51
  #4448
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Gäller samma sak i Danmark - att man blir frisläppt efter 2/3 av tiden, förutsatt att man skött sig?

Citat:
Ursprungligen postat av fnbn
Nej !

20 år (eller livstid) vill normalt bli 15-17 år i Danmark, så gissningsvis vill 20+20 sluta med ca. 30 år bakom galler.

Här och nu har endast 3 personer i Danmark suttit inlåsta mer än 30 år, och dessa har fått livstidsdommar, motsatt de tidsbegränsade straff som vi talar om här, så det måste betraktas som ovanligt med så långa straff.
Citera
2020-08-29, 03:13
  #4449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gh0x
Skulle någon kunna länka videon på händelsen när det inte klipps bort medan skotten dånar iväg? Om det finns, tack.
Sekunderna då Makkan tömmer sin AK i Gucci, som varit censurerad (ingen bild) i danska media, och sedan även i svenska, har de senaste dagarna visats i de flesta svenska medias reportage från händelsen (Aktuellt, SVT, @3min).
Citera
2020-08-29, 03:38
  #4450
Medlem
STABILO99s avatar
Alltså jag kan inte sluta tänka på det. 17 år och missar hela sin 20 och 30årsperiod. Vad skulle fara i mitt huvud om jag var i deras sits. Nu är de antagligen så pass pantade att de inte har förstått vad som kommer hända.


Blir att enbart dricka dansk öl en tid framöver. Heja Danmark!
__________________
Senast redigerad av STABILO99 2020-08-29 kl. 03:40.
Citera
2020-08-29, 03:41
  #4451
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Alltså jag kan inte sluta tänka på det. 17 år och missar hela sin 20 och 30årsperiod. Vad skulle fara i mitt huvud om jag var i deras sits. Nu är de antagligen så pass pantade att de inte har förstått vad som kommer hända.


Blir att enbart dricka dansk öl en tid framöver. Heja Danmark!

Verkligheten har hunnit ifatt ders fantasivärld.
Brutalt uppvaknande minst sagt.
Citera
2020-08-29, 06:34
  #4452
Medlem
FetFulElaks avatar
Väldigt skönt att danskarna ordnar detta ... i Sverige hade de fått tre år, halalkorv och en knäböjande poliskvinna att stoppa kuken i. Måste kännas lite "vad fan skulle vi göra det i Danmark för..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in