2020-08-28, 23:46
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ingen pratade, därför blev det istället hårda straff för alla.

kunde tro det, men givetvis borde man kunnat säga ett par smarta ord utan att gola på sina kompisar, efter lite snack med sin advokat.... eller dum tanke ??
Citera
2020-08-29, 00:00
Medlem
[quote=Ken Dryden|72746609]När domarna föll och det blev klart att de åtalade fick så höga straff började Oad och Abdel-Kader gorma följande:

"Fuck jävla Expressen golare; fuck jävla median. Vi ska knulla jävla Expressen, len!"

Uppenbarligen hade de åtalade byggt upp en stark aversion mot kvällstidningen Expressen i allmänhet och dess lätt överviktige kriminalreporter Sjöshult i synnerhet.

Genom sina artiklar hade Sjöshult tydligen "golat" och inte visat tillbörlig "respekt" gentemot de åtalade.[/QUOTE

Hoppas någon plit ger dem varsin Expressen som de kan knulla med då.
Citera
2020-08-29, 00:02
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
kunde tro det, men givetvis borde man kunnat säga ett par smarta ord utan att gola på sina kompisar, efter lite snack med sin advokat.... eller dum tanke ??

Om man får gissa så kommer nog de som var under 18 när brottet begicks och börja prata i nästa instans.
Citera
2020-08-29, 00:06
Medlem
bees avatar
[quote=Ztartrax|72749280]
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
När domarna föll och det blev klart att de åtalade fick så höga straff började Oad och Abdel-Kader gorma följande:

"Fuck jävla Expressen golare; fuck jävla median. Vi ska knulla jävla Expressen, len!"

Uppenbarligen hade de åtalade byggt upp en stark aversion mot kvällstidningen Expressen i allmänhet och dess lätt överviktige kriminalreporter Sjöshult i synnerhet.

Genom sina artiklar hade Sjöshult tydligen "golat" och inte visat tillbörlig "respekt" gentemot de åtalade.[/QUOTE

Hoppas någon plit ger dem varsin Expressen som de kan knulla med då.

Hur tror ni deras framtid på kåken kommer att se ut då ??

ett gäng glasspinnar till somalier då... kommer dem att bli någras bitches ??
kommer några danskar ens ha någon respekt för dem ? eller hur mycket stryk kommer dem att få ?
kommer dem att ha stålar till att köpa cigg eller spela poker ??
går dem ner sig i knarket ?

kan dem tjäna pengar från finkan?

kommer folk utifrån, från sverige fortfarande se upp till dem, jobba för dem ?

kommer rent av några från sverige lägga av för att deras långa straff skickar skrämsel signaler ??
Citera
2020-08-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Är det somalier i både dödspatrullen och shottaz? Någon som vet?
En av de dömda i det här fallet har ett icke-somaliskt namn i alla fall och jag vet att det finns eritreaner i åtminstone DP. Så det är nog panafrikanskt med huvudsakligen somalier.
Citera
2020-08-29, 00:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
En av de dömda i det här fallet har ett icke-somaliskt namn i alla fall och jag vet att det finns eritreaner i åtminstone DP. Så det är nog panafrikanskt med huvudsakligen somalier.
Gamle festfixaren Benjamin (livstid) är från Ghana tror jag. Jag tror också att det var han som hade kontakten med raparen A'typisk från MFS som tipsade när och var Shottaz skulle befinna sig i Köpenhamn.
Citera
2020-08-29, 00:25
Medlem
Blev glad av att se de här domarna. Jag är själv utvandrad till Danmark då min fru är danska. Det här landet överraskar ofta positivt, och har gett mig större förhoppningar för Sverige. Vi är rätt snarlika länder, mycket mer lika än olika. Den stora skillnaden här är att folk är helt fria med att tycka, tänka och uttala sig som de vill. Finns ingen rädsla, och folk tar yttrandefrihet på allvar. Det är ofta jag läser danska tidningar och tänker "om den här journalisten skrivit det här i Sverige vore deras karriär över". Politikerna här är pragmatiska och handlingsinriktade, det är så man får väljare i Danmark. Danskar vill se resultat, och det finns också en positiv nationalism, d.v.s. att folk är mycket stolta över Danmark och det lilla landet genom åren byggt upp och bidragit med till världen. Sverige har fortfarande mycket potential, allt som ska till är en skifte i folks politiska hållning och inställning, kan nog vara överraskade hur snabbt vi kan vända den negativa trenden.
Citera
2020-08-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Livstid för tre och 20 år för två.

Jag kan inte sluta skratta. Vilka förlorare alltså

Tycker vi skålar för det! Tyvärr finns det fler jävla rötägg kvar i Sverige.
Bästa vore att anordnar bussturer till Danmark så de kunde panga lite där.
Tror straffrabatt bara fins här i Absurdistan.
Citera
2020-08-29, 00:37
Medlem
Cheddardipps avatar
https://i.postimg.cc/TPZHvfSK/IMG-20200829-002146.jpg
Bild på 2 av dem
Citera
2020-08-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
När de frikänns är det dock möjligt att Sverige styrs av extrema höger krafter som t.ex. har dragit in svenska pass om de har dubbelt medborgarskap. Mycket kan förändras under tiden de skakar galler.

Vad pratar du om? Frikänns? De är körda. När släpps fria är de slut
Citera
2020-08-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
De som dömer andra i efterhand är oftast de som aldrig skulle våga göra något själva. De hade ju inte lång tid på sig att planera och sen all stress på det då kan det sluta så här.

Hade för övrigt varit intressant att veta om bevisningen hade hållit i svensk TR och HR. Ja jag tänker på Mariehäll bland annat.....

Oklart vad du menar. De var värdelösa oavsett kort eller lång förberedelse. De är körda. Det blir ingen friande dom som du verkar tro.
Citera
2020-08-29, 00:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vice-chefsaklagaren-om-domen-hade-troligtvis-blivit-fyra-ars-sluten-ungdomsvard-i-sverige

HAHHAHA

Vilken skillnad mellan svenska och danska straff.

Sverige:
Citat:
Vice chefsåklagaren: ”Hade troligtvis blivit fyra års sluten ungdomsvård i Sverige”

– För gärningsmännen under 18 år hade det troligtvis blivit fyra års sluten ungdomsvård i Sverige, säger Måns Björklund i SVT:s Aktuellt.

Danmark:
Citat:
Straffet för de två yngsta, som var 17 år vid tiden för morden, får 20 års fängelse.

(källa)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in