2020-08-29, 00:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man väljer hur man vill leva och vilka beslut man tar, och detta kan du inte bortförklara med behov eller lust.
En del av mänskligheten har blivit begåvade med ett intellekt som gör att de kan kontrollera sina lustar och göra medvetna val. Trist för de som inte förstår detta, men det är väl just precis så...ni förstår inte bättre.
Givetvis är det val man gör.

Varför skulle en attraktiv ateist hålla sig till sin fru om hon:
-Struntar i sitt utseende (samma sak som att inte bry sig om vad mannen tycker).
- Vägrar sex
- Är otrevlig
?

Samma sak gäller för motsatt kön förstås, men kvinnor har andra primärbehov.

Av vilka skäl kan mannen tänkas hålla sig till en sådan kvinna?
Citera
2020-08-29, 00:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du tycks vara ytterst förvirrad.
Hur kan du annars missförstå så radikalt?

Ingen kvinna vill ha strippklubbar i Sverige. Inga riktigt troende kristna män heller, eller muslimer för den delen.

Hustrur bör hålla sina män mätta och belåtna för egen maskin, knappast genom att skicka dem på strippklubb. Tänk att detta ens gick att missförstå...

Anledningen till att äkta makar (ja, mannen också även fast detta sällan tycks vara ett problem) inom alla religioner är skyldiga att ge varandra så mycket sex partnern vill ha är för att stävja en mängd problem som uppstår annars.

Sverige är avkristnat, om du har missat det. Svenska män är oftast
inte kristna, utan ateister med ateister till fruar/flickvänner/ kk och allt vad det heter... Och deras fruar ger dem bara sex när frugans lust faller på, ibland 2 ggr/ år eller mer sällan. De männen besöker strippklubbar, vänstrar med älskarinnor eller skiljer sig.

Så: håll honom ordentligt mätt hemma! Ge honom när han vill ha,
gör det till en prioritering!
Detta predikas för övrigt sällan ens i kyrkorna, vilket är illa. Även kyrkor lider av "feminismen".

Fast nu är du orättvis. Jenny9 vill ju kunna sexvägra och bli fet om hon känner för det OCH slippa oroa sig för att män går till strippklubbar. Samtidigt. Det har ju hon lärt sig att hon har rätt till, enligt den feministiska läran. Kvinnor ska i alla lägen både få äta kakan och ha den kvar. Allt annat är ju som sagt orättvist, och dessutom kvinnohat.

Haha, det finns fan inget som provocerar dessa feministmarinerade svenska kvinnor mer än idén om att kvinnor bör hålla sina män tillfredsställda. Bara det säger egentligen allt...
Citera
2020-08-29, 00:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Givetvis är det val man gör.

Varför skulle en attraktiv ateist hålla sig till sin fru om hon:
-Struntar i sitt utseende (samma sak som att inte bry sig om vad mannen tycker).
- Vägrar sex
- Är otrevlig
?

Samma sak gäller för motsatt kön förstås, men kvinnor har andra primärbehov.

Av vilka skäl kan mannen tänkas hålla sig till en sådan kvinna?

Ställ inte för svåra frågor till moment22 nu så att hon får kortslutning i hjärnan så här på fredagkvällen.

Ärligt talat, det är fascinerande att se. Att något så grundläggande och självklart som att hålla sig attraktiv för sin partner ska vara så svårt för dessa kvinnor att acceptera. Ofattbart. Och jag lovar att när könen är omvända är det helt andra bullar. Då ska männen minsann skärpa sig annars blir det skilsmässa direkt eller i bästa fall sexvägran. Hur många gånger har man inte hört från dessa kvinnor att "förr var det så hemskt för då kunde inte kvinnor skilja sig från sina svin till män som de hatade och bara var gifta med av ekonomiska skäl fy vilket kvinnoförtryck bla bla". Men jävlar i helvete om en man ens tänker tanken att lämna sin fru även om hon gått upp 100 kg sedan bröllopet och/eller vägrar ha sex. Den mannen ska få veta att han lever...
Citera
2020-08-29, 00:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast nu är du orättvis. Jenny9 vill ju kunna sexvägra och bli fet om hon känner för det OCH slippa oroa sig för att män går till strippklubbar. Samtidigt. Det har ju hon lärt sig att hon har rätt till, enligt den feministiska läran. Kvinnor ska i alla lägen både få äta kakan och ha den kvar. Allt annat är ju som sagt orättvist, och dessutom kvinnohat.

Haha, det finns fan inget som provocerar dessa feministmarinerade svenska kvinnor mer än idén om att kvinnor bör hålla sina män tillfredsställda. Bara det säger egentligen allt...
Det finns ingenting som provocerar människor mer än talet om korset.

Vägen till himlen går genom tron på Jesus och att ta sitt kors och följa Honom.

Anayla som dök upp i tråden är kristen. En klok kvinna i mångt och mycket som jag sett fått en del lärdomar direkt från Jesus (jag har fått samma i dessa fall, så därför vet jag). Som hon sa, så är det.
Citera
2020-08-29, 01:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Man lämnar inte sin kvinna för att hon inte är lika smal som tidigare....
Det är ett hemskt sätt att se på sin hustru!
Var är kärleken, omtanken, respekten för varandra?
(Å nej jag är inte fet.)
Vad bygger ni egentligen era liv på?!
Kristus är Klippan!
Kvinnan ska vara ödmjuk mot sin man.
Han ska vara ödmjuk mot henne.
Respekt, heder, känslighet för varandra.

Om hon går upp ett eller två kilo, nej. Men om hon går upp 20-30 kg, jo. Då lämnar man eller ställer ett ultimatum: Gå ner dessa kg inom en viss tid annars är det hejdå.

Kvinnan ska ha respekt och vara ödmjuk mot sin man säger du. Det har hon brutit mot om hon sett till att gå upp i vikt. Det finns inga som helst ursäkter för att bli tjock och det kräver inte någon stor ansträngning alls att hålla sig i form. Klarar man inte ens av denna enkla och grundläggande självklarhet förtjänar man inte att vara hustru åt en man med självrespekt.

Annat är det förstås om kvinnan redan är tjock när de gifter sig. Då får mannen skylla sig själv.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-29 kl. 01:05.
Citera
2020-08-29, 01:29
Medlem
Citat:
Om hon går upp ett eller två kilo, nej. Men om hon går upp 20-30 kg, jo. Då lämnar man eller ställer ett ultimatum: Gå ner dessa kg inom en viss tid annars är det hejdå.

Kvinnan ska ha respekt och vara ödmjuk mot sin man säger du. Det har hon brutit mot om hon sett till att gå upp i vikt. Det finns inga som helst ursäkter för att bli tjock och det kräver inte någon stor ansträngning alls att hålla sig i form. Klarar man inte ens av denna enkla och grundläggande självklarhet förtjänar man inte att vara hustru åt en man med självrespekt.

Annat är det förstås om kvinnan redan är tjock när de gifter sig. Då får mannen skylla sig själv.
1 el 2 kg?
Jadu...
Hur ser du ut själv?
Det finns andra orsaker vet du till att människor har övervikt än enbart än lathet.
Men det har du förstås aldrig reflekterat över.
Jag ger upp om er.
Gud välsigne dig ..
Citera
2020-08-29, 01:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du tycks vara ytterst förvirrad.
Hur kan du annars missförstå så radikalt?

Nä jag är inte förvirrad, du började svamla om strippklubbar och sexsvältande män, till trots att de flesta uppbrott initieras av kvinnor. Och din lösning på detta är att kvinnan ska släppa till mer hemma för då minsann hade äkta mannen inte gått på strippklubb eller haft behov därutav. Hur vet du detta? Eller du bara gissade att det är såhär det förhåller sig?

Citat:
Ingen kvinna vill ha strippklubbar i Sverige. Inga riktigt troende kristna män heller, eller muslimer för den delen.

Jaha.

Citat:
Hustrur bör hålla sina män mätta och belåtna för egen maskin, knappast genom att skicka dem på strippklubb. Tänk att detta ens gick att missförstå...

Det var så jävla dumt att jag kunde inte tänka så lågt om dig. Vet du varför äkta män går på strippklubb/bordell? Kan du posta dessa studier/utredningar/statistik? Jag läste om en man som gick på bordell några dagar efter att hans fru hade fött deras barn. Dåligt av henne att "skicka" honom på bordell....

Citat:
Anledningen till att äkta makar (ja, mannen också även fast detta sällan tycks vara ett problem) inom alla religioner är skyldiga att ge varandra så mycket sex partnern vill ha är för att stävja en mängd problem som uppstår annars.

Detta är så naivt och dumt. Man får väl göra en kompromiss eller hur? Om den ena vill ha sex varje dag och den andra två ggr/vecka så kanske man kan komma fram till ett mellanting som båda är ok med. Jobba som ett team remember?

Citat:
Sverige är avkristnat, om du har missat det. Svenska män är oftast
inte kristna, utan ateister med ateister till fruar/flickvänner/ kk och allt vad det heter... Och deras fruar ger dem bara sex när frugans lust faller på, ibland 2 ggr/ år eller mer sällan. De männen besöker strippklubbar, vänstrar med älskarinnor eller skiljer sig.

Hur många procentuellt sett beror på "för lite sex hemma"? Hur vet du att de har sex bara när "frugans lust faller på"?

Citat:
Så: håll honom ordentligt mätt hemma! Ge honom när han vill ha,
gör det till en prioritering!
Detta predikas för övrigt sällan ens i kyrkorna, vilket är illa. Även kyrkor lider av "feminismen"

Så jävla korkat. Om din man gillar våldsamt sex och bara vill knulla dig hårt i rumpan då? Jamen förfan ställ då upp för annars går han till strippklubbar/bordellen. Vilket dumt jävla "råd".
Citera
2020-08-29, 01:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ta fram inläggen där jag skrivit allt detta som du i ovanstående inlägg påstår att jag skrivit.

Jag börjar bli rejält jävla trött på dig nu och ditt jävla trollande och anklagande. Jag kommer att börja anmäla dina inlägg om du fortsätter ljuga och hitta på rena lögner om mig.

Vad fan håller du på med?
Citera
2020-08-29, 01:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ställ inte för svåra frågor till moment22 nu så att hon får kortslutning i hjärnan så här på fredagkvällen.

Ärligt talat, det är fascinerande att se. Att något så grundläggande och självklart som att hålla sig attraktiv för sin partner ska vara så svårt för dessa kvinnor att acceptera. Ofattbart. Och jag lovar att när könen är omvända är det helt andra bullar. Då ska männen minsann skärpa sig annars blir det skilsmässa direkt eller i bästa fall sexvägran. Hur många gånger har man inte hört från dessa kvinnor att "förr var det så hemskt för då kunde inte kvinnor skilja sig från sina svin till män som de hatade och bara var gifta med av ekonomiska skäl fy vilket kvinnoförtryck bla bla". Men jävlar i helvete om en man ens tänker tanken att lämna sin fru även om hon gått upp 100 kg sedan bröllopet och/eller vägrar ha sex. Den mannen ska få veta att han lever...

Vilka kvinnor här syftar du på?

Jag skrev bland annat såhär i ett tidigare inlägg:

"Men då är vi där igen.

Frugan blir fet och "frånstötande". Då går äkta mannen på bordell eller inleder affärer vid sidan om.

Äkta mannen blir fet och "frånstötande". Då inleder frugan affärer vid sidan om. Kvinnor behöver också kuk för att kunna fungera optimalt.

Helt enkelt - folk knullar runt och är otrogna. Detta blir ju döden för äktenskapet/relationen.

Kan man inte ta sig igenom svårigheter tillsammans? Den energin, spänningen och engagemanget man lägger på det nya/den nya älskarinnan/älskaren kan man inte lägga det på sin relation och nytända den? Rak och ärlig kommunikation: "du har gått upp i vikt sen vi träffades, jag tycker inte det är attraktivt, nu går vi till gymmet, det kommer gagna oss båda". Typ.

Folk blir så bekväma och "relationslata". Både mannen och kvinnan måste lägga tid och engagemang på sin relation/äktenskap, den underhåller inte sig självt."
Citera
2020-08-29, 02:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
1 el 2 kg?
Jadu...
Hur ser du ut själv?
Det finns andra orsaker vet du till att människor har övervikt än enbart än lathet.
Jag ger upp om er.
Gud välsigne dig ..

Nej, lathet är den enda orsaken. Ja, genetik spelar in, vissa får jobba lite hårdare än andra, men det betyder inte att det finns några ursäkter. Det är varje människas ansvar att se till att inte vara överviktig. Inte minst för att vi ska slippa totalitära och förödande lockdowns i framtiden. Men också för sitt eget välbefinnande och av respekt för sin partner.

Jag är man och jag är i bra form eftersom jag äter nyttigt och tränar regelbundet. Men visst, ge upp om mig du...
Citera
2020-08-29, 02:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Så jävla korkat. Om din man gillar våldsamt sex och bara vill knulla dig hårt i rumpan då? Jamen förfan ställ då upp för annars går han till strippklubbar/bordellen. Vilket dumt jävla "råd".

Eller så är man inte tillsammans med en man som man inte är kompatibel med sexuellt? Vad sägs om det? Och vill du likförbannat vara tillsammans med en sådan man, ja då får du fan ställa upp eller acceptera att han går till bordellen. Hur svårt ska det vara att förstå?

Jösses, nivån av entitlement hos er jävla feministförstörda kvinnor...
Citera
2020-08-29, 03:16
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
1 el 2 kg?
Jadu...
Hur ser du ut själv?
Jag ger upp om er.
Gud välsigne dig ..

Ja, oftast beror det på att kvinnan gillar potatisprodukter/sockerhaltiga drycker lite för mycket.

Potatisar är farligare än de flesta tror, speciellt i form av strips/chips osv. Många äter 4-5 eller t.om 6 mellanstora potatisar varje måltid. Varje sådan potatis är 130 kalorier.

De flesta feta kvinnor hade gått ner i vikt om de höll sig till 2 potatisar/måltid som max, eller kanske t.om 1 hade räckt. De hade inte behövt göra så mycket mer egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in