2020-08-28, 22:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad i hela fridens namn gaggar du nu om?

Hur kom du fram till allt detta? Väldigt förvirrat även för att vara du.

Förlåt, glömde bort vem jag pratade med. Ska försöka förenkla det hela så att även du förstår:

1. Du är, som du påpekade i ditt förra inlägg, tacksam för att Sverige är sekulärt och för att svensken är ateist.

2. Du är motståndare till bordeller, sexklubbar och (i någon mån förmodar jag) också strippklubbar.

3. I vilket samhälle tror du dessa typer av klubbar är vanligast förekommande?

I ett sekulärt, ateistiskt samhälle?

I ett kristet samhälle?

Förstår du resten själv nu eller är det fortfarande för avancerat?
Citera
2020-08-28, 22:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Din sjukdom har förvärrats sen sist. Säkert att du inte ska gå till psykdoktorn ändå? Istället för att sitta här och spy kvinnohatiskt trams. Bara ett tips i all välmening.

Det är ändå rätt fascinerande när människor orkar gnälla på "kvinnohat" på ett anonymt forum (den enda platsen i samhället där kvinnohat är tillåtet btw) när resten av samhället (skolan, universiteten, media, populärkultur, i princip hela den kvinnliga befolkningen) är fullständigt marinerat i manshat.

Skaffa dig lite proportioner tack. Bara ett tips i all välmening.
Citera
2020-08-28, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Förlåt, glömde bort vem jag pratade med.

Ja du gjorde nog det ja.

Annars får du leta fram inläggen från mig som bevisar allt det du påstår att jag skulle ha skrivit.
Citera
2020-08-28, 22:42
Avslutad
Citat:
Det är ändå rätt fascinerande när människor orkar gnälla på "kvinnohat" på ett anonymt forum (den enda platsen i samhället där kvinnohat är tillåtet btw) när resten av samhället (skolan, universiteten, media, populärkultur, i princip hela den kvinnliga befolkningen) är fullständigt marinerat i manshat.

Skaffa dig lite proportioner tack. Bara ett tips i all välmening.

Jösses vad du överdriver! Lite ifrågasättande av män och manlighet lite här och där.... Det är väl inget att gny över. Testa förtryck i flera hundratals år.

Snacka om proportioner tsss...
Citera
2020-08-28, 22:50
Medlem
Citat:
Så om frugan bestämmer sig för att skita i allt och bli fet så är det bara för mannen att acceptera, annars är han ett primitivt svin som inte kan kontrollera sina lustar?

Tough luck.

Förslag: Förbjud män att lämna sina fruar oavsett hur frun beter sig, medan det självklart ska vara fortsatt lagligt för kvinnor att lämna sina män oavsett anledning - allt annat är kvinnoförtryck a la 40-tal.

Det låter väl som ett rimligt lagförslag? Rättvist och bra.
Man lämnar inte sin kvinna för att hon inte är lika smal som tidigare....
Det är ett hemskt sätt att se på sin hustru!
Var är kärleken, omtanken, respekten för varandra?
(Å nej jag är inte fet.)
Vad bygger ni egentligen era liv på?!
Kristus är Klippan!
Kvinnan ska vara ödmjuk mot sin man.
Han ska vara ödmjuk mot henne.
Respekt, heder, känslighet för varandra.
Citera
2020-08-28, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så om frugan bestämmer sig för att skita i allt och bli fet så är det bara för mannen att acceptera, annars är han ett primitivt svin som inte kan kontrollera sina lustar?

Tough luck.

Förslag: Förbjud män att lämna sina fruar oavsett hur frun beter sig, medan det självklart ska vara fortsatt lagligt för kvinnor att lämna sina män oavsett anledning - allt annat är kvinnoförtryck a la 40-tal.

Det låter väl som ett rimligt lagförslag? Rättvist och bra.
Det går jättebra för mannen att lämna sin fru om han inte trivs.
Citera
2020-08-28, 22:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, definitivt. "Racism of low expectations" kallas det. Väldigt många människor i Sverige gör sig skyldiga till denna form av rasism, och du med din syn på kvinnor från Thailand, Rumänien och andra s k "fattiga länder", är inget undantag.
Det är inte rasism. Om det är något det skulle benämnas som är det fördomar.
Dock stämmer det inte något av det, det är männen jag ifrågasätter först och främst i dessa sammanhang.
Citera
2020-08-28, 22:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, jag vill ha antingen eller, vilket jag så sent som häromdagen var tydlig med i en diskussion med dig i den här tråden. Men det har du väl säkert glömt i din begynnande demens.

Så bra försök (eller nja), men tyvärr föll det platt. Bättre lycka nästa gång

Demens är ingenting att skoja om.

Jag tyckte inte att du var så tydlig som du vill göra gällande. Du skrev bara att du troligtvis skulle ha en fru som var någorlunda snygg.
Citera
2020-08-28, 22:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Ordet rasist räcker inte på långa vägar för att beskriva en sådan som dig. Du uppvisar en total likgiltighet för fattiga kvinnor. Du bryr dig inte om ifall de svälter eller ej. Du bryr dig inte om fattiga kvinnor i flyktingläger.

Du bryr dig inte om hedersvåld som utövas mot kvinnor. Eller polisvåld mot sexarbetare. Du bryr dig inte om desperata 40+ kvinnor med barn som vill ha en cuck som de inte kan få för dessa cucks är så skadade av feminism att de inte ens klarar en relation med 40+ kvinna.

Nyktra till och försöka hålla dig till ämnet något mer objektivt. Jag är inte ämnet.
Citera
2020-08-28, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad i hela fridens namn gaggar du nu om?

Hur kom du fram till allt detta? Väldigt förvirrat även för att vara du.

Haha jag älskar ordet gagga. Det brukar vi använda på jobb, jag och en av mina nära kollegor
Citera
2020-08-28, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Haha jag älskar ordet gagga. Det brukar vi använda på jobb, jag och en av mina nära kollegor

😀 jag också. Tycker det har så skön klang.
Citera
2020-08-29, 00:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men du skulle inte kyrkan kunna finansiera några strippklubbar runt om i landet - för att rädda äktenskapet.

Hahhaha så var det med den kyskheten. Ååh troende och deras skenhelighet, tacka Fan för att svensken blev ateist.
Du tycks vara ytterst förvirrad.
Hur kan du annars missförstå så radikalt?

Ingen kvinna vill ha strippklubbar i Sverige. Inga riktigt troende kristna män heller, eller muslimer för den delen.

Hustrur bör hålla sina män mätta och belåtna för egen maskin, knappast genom att skicka dem på strippklubb. Tänk att detta ens gick att missförstå...

Anledningen till att äkta makar (ja, mannen också även fast detta sällan tycks vara ett problem) inom alla religioner är skyldiga att ge varandra så mycket sex partnern vill ha är för att stävja en mängd problem som uppstår annars.

Sverige är avkristnat, om du har missat det. Svenska män är oftast
inte kristna, utan ateister med ateister till fruar/flickvänner/ kk och allt vad det heter... Och deras fruar ger dem bara sex när frugans lust faller på, ibland 2 ggr/ år eller mer sällan. De männen besöker strippklubbar, vänstrar med älskarinnor eller skiljer sig.

Så: håll honom ordentligt mätt hemma! Ge honom när han vill ha,
gör det till en prioritering!
Detta predikas för övrigt sällan ens i kyrkorna, vilket är illa. Även kyrkor lider av "feminismen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in