2020-08-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Stor sjanse og ta den veien.
Om noen har overvåket og sett at det luftes hver morgen, eller om de har kjennskap til hus og familie og vet at døren ikke låses.

Hvis det stemmer med fall i trappen tror jeg at GM enten kom inn via stigen, lurte seg inn ved å ringe på eller var bekjent. Kan i og for seg kommet inn gjennom ulåst hoveddør.

Burde vel vært skospor både på stigen og i andre etasje da, men sto ikke stigen oppreist allerede ved sjutiden på mårran ? Da tyder det på at den ble reist opp på natta for dagen før stod den ikke der.
Citera
2020-08-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Burde vel vært skospor både på stigen og i andre etasje da, men sto ikke stigen oppreist allerede ved sjutiden på mårran ? Da tyder det på at den ble reist opp på natta for dagen før stod den ikke der.
Skoovertrekk eller sokker forhindrer skoavtrykk. Tidspunkt for når stigen sto der, hvor har du lest det? Jeg har kun lest at det var på morgenen at et vitne hadde observert stigen der.
Citera
2020-08-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Skoovertrekk eller sokker forhindrer skoavtrykk. Tidspunkt for når stigen sto der, hvor har du lest det? Jeg har kun lest at det var på morgenen at et vitne hadde observert stigen der.

Sokker ? Du mener at en våt stige ikke avsetter fuktighet på sokker og at det ikke ville blitt spor?

Det er opplyst om at naboen så stigen stå oppreist før hen dro på jobb denne morran.
Citera
2020-08-29, 01:38
Medlem
Citat:
Du har gode forslag til hvordan det kan ha foregått. Hvis balkongdøren sto åpen hver morgen i forbindelse med lufting, kan feks fiskerne med telelinse (eller andre eventuelle observatører) ha observert dette.

Det er ikke sikkert at noen naboer eller forbipasserende ville ha reagert på å se at GM klatret opp stigen på morgenen, ettersom det hadde vært håndtverkere i arbeid på huset (med sige og stillas) i flere uker helt til den 25. oktober.
Det er et par ting med det fallet i trappen.

Hvis en voldsmann hadde sparket henne i ryggen på toppen av trappen eller kastet henne utfor så tror jeg overfallet ville stanset der, at hun da hadde blitt uskadeliggjort umiddelbart.

Her rakk hun frem til toalettet i 1. etg, det får meg til å lure på om hun falt for egen maskin.
Hvis hun skjønner at hun er i trøbbel, at hun legger på flukt så kan adrenalinet sette fart på henne, mens alderen kan gjøre det vanskelig å få med seg bena, at hun da snubler.
Citera
2020-08-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han valgte også å henge nøkkel i garasjen og la stige stå opp mot veranda. Alt lå til rette. Skjødesløshet eller noe annet.
Hvor har du lest at "TH lot stigen stå opp mot balkongen"? Jeg har ikke lest dette i noen artikler.
Et vitne observerte at stigen sto oppreist mot balkongen på morgenen, men noe klokkeslett for observasjonen har jeg ikke lest om.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset, ifølge et publisert fotografi.
Detaljer her:
Citat:
Kanskje noen har lyst til å lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for når fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i Ås) som ikke er med på Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset.

31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget på video) åpnet pga brøytesesongen (den er stengt med bom utenfor brøytesesongen, noe som umuliggjør ulovlig bilkjøring da)

Et stillas sto også utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Når brukte postbudet å levere post i Sloraveien i den perioden og på forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre påfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhørt? Samme spørsmål om avisbudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har TH förklarat varför han lät stegen stå upp mot balkongen?
Jag kan hålla med om att det är märkligt och .. om man tänker vidare ..
tillsammans med att han inte skaffat övervakning av huset då han kände sig övervakad.
Att AEH tillfrågades så sent som kvällen innan (som jag läst) att skaffa larmsystem (men försent?)
Att Futurums kameror var nyligen uppsatta.

Men det kan vara tillfälligheter.
Det er ikke opplyst noe i avisartikler om at TH skal ha latt stigen stå opp mot balkongen. Se sitater over.
Arbeidere på huset til Hagen brukte både stige og stillas. Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
27.10.18 lå stigen på bakken inntil huset, på baksiden av huset, ifølge et publisert fotografi.
31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset), ifølge et vitne.

Flere detaljer og linker om stigen m.m.:
Citat:
Jeg har forstått det slik at den stigen må ha blitt satt opp mot balkongen ganske nylig før forsvinningen.
Håndtverkerne var ferdige med arbeidet på Hagens hus den 25.10.2018.
På fotografi av huset fra 27.10.2018, ser man at stigen ligger på bakken foran huset til venstre (på baksiden av huset). Et vitne så stigen stå inntil huset opp mot balkongen 31.10.2018.

Ja, jeg tenker at stigen kan ha blitt brukt av GM.

I dagene før Anne-Elisabeth Hagen ble bortført, arbeidet det et innleid renhold- og vedlikeholdsselskap på taket og i oppkjørselen til ekteparets hus på Fjellhamar i Lørenskog kommune.
NRK får bekreftet at selskapet arbeidet på stedet frem til 25. oktober. Dette er i den samme perioden som politiet mistenker at Anne-Elisabeth, boligen og arbeidsstedet til Tom Hagen kan ha blitt holdt under oppsyn.

https://www.nrk.no/norge/vedlikeholdsarbeidere-kalt-inn-til-avhor-1.14376407

27. OKTOBER: Katrine Aanensen tok naturbilder av Langvannet og fikk med seg huset til Hagen på 18 bilder. Hun har sendt dette til politiet.
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469

Nabo til TV 2: Lang stige gikk opp til balkongen den morgenen Hagen forsvant.
TV 2 har snakket med en nabo som var hjemme den morgenen Anne-Elisabeth Hagen ble borte.
Han har blitt avhørt i saken, men naboen sier at han ikke husker å ha sett eller hørt personer som kan være interessante i forbindelse med selve forsvinningen.
Imidlertid gjorde han en observasjon på baksiden av Hagen-familiens bolig den dagen hun forsvant.
– Jeg husker at det sto en lang stige på baksiden av huset. Denne gikk fra bakkeplan og opp til en balkong andre etasje.

https://www.tv2.no/a/10974093/

Ca midt i denne artikkelen er det foto av huset med stigen stilt opp.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Dette bildet, som er tatt av Aftenposten 19. november, viser at det sto en stige og et stillas inntil huset 20 dager etter forsvinningen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 02:13.
Citera
2020-08-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Taler mot TH som gjerningsmann:
-Vi vet han var på jobb mesteparten av dagen. Sannsynligvis hele dagen.

-Han må ha hatt hjelp. Det er lite spor av dette. Ingen betalinger etc. Digital kommunikasjon.

-Svakt motiv. Mulig økonomisk tap om hun ville skilles, om hun ville bestride ektepakt, om hun ville vinne frem. Mye «om» på dette motivet.

-Kunne gjort et mindre mistenkelig drap.

-Uvisst om affekt eller planlagt.

-Om gjort i affekt, ikke praktisk å gjennomføre.

-Om planlagt for idiotisk. Måtte forstå det ble mistanke.

-Kjøpe Sprox, kjøpe printer, rigge krypto, uten å legge fra seg spor, ikke ta med telefon for å unngå digitale spor, men lyve on å slette anrop?

-Uvisst om hun ville forlate han, eller han forlate henne.

-Skulle han ha klart dette må det ha vært mange involverte, og mange dom kunne presse han for penger.

Jeg har ikke vanskelig for å tro at han kunne være en kone morder, verken planlagt eller i affekt. Bare at måten er helt idiotisk, eller umulig.

Tanken er at han gjorde det, men for at det kan stemme måtte han ha gjort den ene mer utrolige tingen, enn den andre.

Jeg tror mer på at sønnen, eller helst noen i sønnens tvilsomme nettverk står bak. Sønnen har vært naiv om at de ikke kom til å skade mor, men så gikk det galt.

Den løsningen forklarer det meste.

Alder. Spørs jo på metode, men stort voldspotensiale og stup ned trappen. Det er ikke så lett vel å være så voldelig at politiet sief stort voldspotensiale. Er han sterk.

Kraft for å kvele, om han ikke brukte pose etc.

Han har antagelig virket normal i ansiktet på jobb. Er han så hardbarket?

Overvåkingen hjemme, politiet hørte alt han sa

Hun forsvant i tynne luften. Han var på jobb , deler i alle fall.

Nei er så mye logikk som mangler. Gjerne fordi vi bare har småbiter av info.

Han skulle egentlig ikke være hjemme den kvelden. Hun skulle vært hjemme alene , ingen barnevakt. Møtet på Lillehammer som han så flyttet.
Citera
2020-08-29, 01:42
Medlem
Citat:
Det er et par ting med det fallet i trappen.

Hvis en voldsmann hadde sparket henne i ryggen på toppen av trappen eller kastet henne utfor så tror jeg overfallet ville stanset der, at hun da hadde blitt uskadeliggjort umiddelbart.

Her rakk hun frem til toalettet i 1. etg, det får meg til å lure på om hun falt for egen maskin.
Hvis hun skjønner at hun er i trøbbel, at hun legger på flukt så kan adrenalinet sette fart på henne, mens alderen kan gjøre det vanskelig å få med seg bena, at hun da snubler.

Hvis ikke GM flyttet AE fra gulvet ved trappen og inn til gjestetoalettet, for å forsøke å få det til å se ut som om angrepet hadde skjedd på gjestetoalettet?
Citera
2020-08-29, 01:44
Medlem
Citat:
Sokker ? Du mener at en våt stige ikke avsetter fuktighet på sokker og at det ikke ville blitt spor?

Det er opplyst om at naboen så stigen stå oppreist før hen dro på jobb denne morran.
Vanntette skoovertrekk under klatringen på fuktig stige og sokker inne på gulvene ville kanskje vært bedre?
Takk for informasjon!
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 02:10.
Citera
2020-08-29, 01:53
Medlem
Citat:

Er det et annet vitne enn dette vitnet som var hjemme den morgenen AE forsvant?

Nabo til TV 2: Lang stige gikk opp til balkongen den morgenen Hagen forsvant.
TV 2 har snakket med en nabo som var hjemme den morgenen Anne-Elisabeth Hagen ble borte.
Han har blitt avhørt i saken, men naboen sier at han ikke husker å ha sett eller hørt personer som kan være interessante i forbindelse med selve forsvinningen.
Imidlertid gjorde han en observasjon på baksiden av Hagen-familiens bolig den dagen hun forsvant.
– Jeg husker at det sto en lang stige på baksiden av huset. Denne gikk fra bakkeplan og opp til en balkong andre etasje

https://www.tv2.no/a/10974093/
Citera
2020-08-29, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Tor du at den som da ringte visste om plottet?

Eller lurt med under påskudd om at vedkommende av en eller annen grunn måtte ringe AE kl 1006 og 1007.

Hvis det siste er tilfellet, hva kan TH ha sagt til denne personen? Forklart hvorfor osv.
Rart å bli bedt om å ringe kona fra hans mobil ...

Da hadde vedkommende sagt fra.
Citera
2020-08-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Alder. Spørs jo på metode, men stort voldspotensiale og stup ned trappen. Det er ikke så lett vel å være så voldelig at politiet sief stort voldspotensiale. Er han sterk.

Kraft for å kvele, om han ikke brukte pose etc.

Han har antagelig virket normal i ansiktet på jobb. Er han så hardbarket?

Overvåkingen hjemme, politiet hørte alt han sa

Hun forsvant i tynne luften. Han var på jobb , deler i alle fall.

Nei er så mye logikk som mangler. Gjerne fordi vi bare har småbiter av info.

Han skulle egentlig ikke være hjemme den kvelden. Hun skulle vært hjemme alene , ingen barnevakt. Møtet på Lillehammer som han så flyttet.
Fetad: Hvor skulle han være den kvelden?
Møtet på Lillehammer, når ble det flyttet og til hvilket tidspunkt ble det flyttet?
Citera
2020-08-29, 02:25
Medlem
Citat:
Jeg kommenterer hvem jeg vil her så slutt og lek moderator.

Citat:
Det er en vesens forskjell her som jeg ikke forventer at du forstår - jeg tar igjen!
Jeg diskuterer sak, helt saklig, helt til du eller andre fra Team Tulling slenger spydigheter.

Hvis du hadde vært i stand til å diskutere saken på et saklig nivå ville du ha fått saklige svar av meg.
Jeg skjønner faktisk ikke hva du gjør i denne tråden.

Bryter inn litt for å si at jeg ville diskutere opplysninger og forsøke å se sammenhenger og og hvem det kunne peke mot. Men her er så mye historier, gjerne så vilt oppdiktet at det nesten føles som om noen gjør narr av drapet. Og noen er hysterisk etter å teppebombe tråden. Nesten panisk så andre skal flykte. Så det er mulig noen bare vil bølle. Det er trist. Et menneske er drept og hennes siste timer kan ha vært grusomme. Og hun har ikke fått noen grav. Men vi har jo ikke noe nytt å diskutere egentlig, så en pause er sikkert bra. Helt til det kommer noe nytt. Da håper jeg det kan bli saklige diskusjoner. Noen kan litt om temaet tydeligvis og det er interessant å lese. Og monero typen som forklarte. Det var en ny verden som åpnet seg om hvordan penger transporteres usynlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in