2020-08-28, 23:18
Medlem
Var det ikke slik at politiet nærmest hadde ringet inn printeren som er brukt? At det var et lokalt firma som hadde gitt fra seg informasjon om printeren? Men så ble det helt taust om den saken.

Hvis det er noe hold i at printeren er identifisert, så tipper jeg at printeren kan knyttes til TH.
Citera
2020-08-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg gjetter at fingeravtrykkene er avsatt på framsiden av første side og på baksiden av siste arket og at de imellom er uberørt.

Og så leverte han trusselbrevet til politiet, og sa tydelig ifra om at brevet "var fullt av hans fingeravtrykk".

Han må jo ha vært i tåkeheimen. Som han selv har sagt det.
Citera
2020-08-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet la frem DNA de mente knyttet TH til handlingen.

Retten mente at alibiet trumfet DNA sporet

Leeeenge siden det nå, det blir nesten dumt å bruke den argumentasjonen i dag.
Citera
2020-08-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Jo jeg har jo lest det som har fremkommet i media om bevisene, men jeg husker ikke alt.
2) Takk for råd! :-) Jeg vet. SH uttalte seg også om at en god del av det som skrives i avisartikler er avisenes spekulasjoner og slettes ikke fakta.

Forstår du fremdeles ikke at indisier kan brukes som bevis ?

At politiet ser på det som mistenkelig at samtaler har blitt slettet på TH`s telefon, noe TH benekter å ha gjort er et indisium.

TH lyver vel også og benekter å ha foretatt disse oppringningene, noe som er et bevis og ikke et indisium.
Citera
2020-08-28, 23:50
Medlem
Citat:
Leeeenge siden det nå, det blir nesten dumt å bruke den argumentasjonen i dag.
Godt poeng! De drukner nesten i alle de nye bevisene som har dukket opp senere.

Citat:
Jeg synes at TT er en passende beskrivelse på mange her.
Det er vel ikke så mange som bryr seg om hva du synes, hverken her eller utenfor - bortsett fra mora di kanskje...
Citera
2020-08-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Då jag inte kan hitta Fetvattnets originalinlägg och inte kan svara på två inlägg samtidigt på min dator, kopierade jag texten från Fetvattnet, som Z-z-z- här har svarat på:

Ursprungligen postat av Fenvatnet:
"Ja, politiet agerte jo i begynnelsen som at det var en faktisk kidnapping.
De møtte på bensinstasjonen, de kom i sivlile biler med falske skilter, de sjekket ikke engang søppeldunken. De holdt saken unna offentligheten i 2 måneder fordi de ville holde det hemmelig for kidnappere. Og så sier z-z-z at de har bestemt seg for at TH er den skyldige.
At de gikk ut med saken i media, forteller meg at de på det tidspunktet i januar 2019, hadde kommet til at de mente at TH sto bak, siden det lå en trussel i brevet om at Anne ville bli drept hvis politiet ble varslet. Og bare dager etter offentliggjøringen, så tok de hull på isen for å lete etter Anne. De løy og sa at det ikke var Anne de lette etter. Dette fordi at etterforkningen skulle være hemmelig. De ville ikke at TH skulle føle at det var han de mistenkte. De var fullstendig avhengig av hans samarbeid for å kunne ta han, siden de ikke hadde noe lik.
At de nå dreide spotlighten mot TH, var etter 2.5 måneds intens etterforskning. Så det er absolutt ikke noe som er forhåndsbestemt, slik z-z-z prøver å framstille det som. Utad i media så skiftet politiet hypotese fra kidnapping til drap i juni 2019, men jeg mener at dette skiftet skjedde allerede i januar 2019."
… [ Visa mindre ]

Men även om polisen kom i civila kläder mm. till bensinstatinen där de stämt möte med TH och agerade utifrån kidnappingsteorin, må de samtidigt ha haft med TH som eventuell GM i tankarna och planeringen.
Denna hypotes har vuxit fram från dag 1 eftersom äkta män ofta blir misstänkta.

TH fick av sin advokat veta att han förmodligen var misstänkt och var uppmärksam på det.
När han blev mer och mer öppet misstänkt blev han mindre och mindre samarbetsvillig.
Att/om polisen spelar teater för en oskyldig är svar nog på varför TH inte fortsatte att vara samarbetsvillig!
Vilken oskyldig vill samarbeta med polisen mot sig själv?
Du har veldig gode poeng og jeg er enig med deg.
Citera
2020-08-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Small-blind
https://imgur.com/a/QgNSzvB

Får ikke bildene i riktig rekkefølge av en eller annen grunn, men her er iallefall det som ble skrevet

Det var en merkelig konversasjon, får håpe politiet følger opp det.
Citera
2020-08-29, 00:49
Medlem
(04.07.2020) Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Har politiet funnet spor i 2. etasje som tyder på at GM var i 2. etasje og/eller spor som tyder på at AE ble angrepet av GM i 2. etasje? Hvilke spor kan det være?

Hvilket rom i 2. etasje starter trappen fra?
Citera
2020-08-29, 00:53
Medlem
Citat:
(04.07.2020) Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Har politiet funnet spor i 2. etasje som tyder på at GM var i 2. etasje og/eller spor som tyder på at AE ble angrepet av GM i 2. etasje? Hvilke spor kan det være?

Hvilket rom i 2. etasje starter trappen fra?
Citat:
Nabo til TV 2: Lang stige gikk opp til balkongen den morgenen Hagen forsvant
tv2.no/a/10974093/
Citera
2020-08-29, 01:03
Medlem
Citat:
tv2.no/a/10974093/
Takk for link! Noen skrev at trappen fra 2. etasje ender i en stue i 1. etasje som vender mot baksiden av huset. Fra den stuen må man gjennom en dør for å komme ut til en entre.
På bilder fra baksiden av huset kan det se ut som at det rommet i 2. etasje som er rett over den stuen i 1. etasje (som den trappen ender i) er et soverom. Og den balkongen som en stige var stilt opp mot, er et stykke til venstre for dette soverommet(hvis det er et soverom) (sett fra baksiden av huset).

Ca midt i denne artikkelen er det flere bilder av husets bakside:
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Kan GM ha dirket opp balkongdøren kvelden i forveien, mens ekteparet var på teaeret?
Og deretter klatret inn i huset ved bruk av stigen på morgenen på forsvinningsdagen?
Eller holdt seg skjult i huset gjennom natten?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 01:07.
Citera
2020-08-29, 01:14
Medlem
Citat:
Takk for link! Noen skrev at trappen fra 2. etasje ender i en stue i 1. etasje som vender mot baksiden av huset. Fra den stuen må man gjennom en dør for å komme ut til en entre.
På bilder fra baksiden av huset kan det se ut som at det rommet i 2. etasje som er rett over den stuen i 1. etasje (som den trappen ender i) er et soverom. Og den balkongen som en stige var stilt opp mot, er et stykke til venstre for dette soverommet(hvis det er et soverom) (sett fra baksiden av huset).

Ca midt i denne artikkelen er det flere bilder av husets bakside:
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Kan GM ha dirket opp balkongdøren kvelden i forveien, mens ekteparet var på teaeret?
Og deretter klatret inn i huset ved bruk av stigen på morgenen på forsvinningsdagen?
Eller holdt seg skjult i huset gjennom natten?
Stor sjanse og ta den veien.
Om noen har overvåket og sett at det luftes hver morgen, eller om de har kjennskap til hus og familie og vet at døren ikke låses.

Hvis det stemmer med fall i trappen tror jeg at GM enten kom inn via stigen, lurte seg inn ved å ringe på eller var bekjent. Kan i og for seg kommet inn gjennom ulåst hoveddør.
Citera
2020-08-29, 01:23
Medlem
Citat:
Stor sjanse og ta den veien.
Om noen har overvåket og sett at det luftes hver morgen, eller om de har kjennskap til hus og familie og vet at døren ikke låses.

Hvis det stemmer med fall i trappen tror jeg at GM enten kom inn via stigen, lurte seg inn ved å ringe på eller var bekjent. Kan i og for seg kommet inn gjennom ulåst hoveddør.
Du har gode forslag til hvordan det kan ha foregått. Hvis balkongdøren sto åpen hver morgen i forbindelse med lufting, kan feks fiskerne med telelinse (eller andre eventuelle observatører) ha observert dette.

Det er ikke sikkert at noen naboer eller forbipasserende ville ha reagert på å se at GM klatret opp stigen på morgenen, ettersom det hadde vært håndtverkere i arbeid på huset (med sige og stillas) i flere uker helt til den 25. oktober.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in