Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jag trodde en gång att får bara Afrika hjälp med ”komma igång” så blir det bra. Det gör jag inte längre då nästan allt världens bistånd under dom senaste 50-åren gått dit, utan att nästan någonting har blivit bättre, relativt sett.
Det extrema våldet och barnalstrandet skrämmer också, inte minst med tanke på att det nu även börjar ge ger avtryck i våran population.
Eftersom detta berör politik, så har jag lagt
mitt svar i tråden "Varför är den svenska debatten så omvänd?". (Jag vill undvika att göra mig skyldig till "off-topic")
Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Men för att återknyta, så har dom på hemmaplan en fördel när det gäller Covid-19.
Covid-19 ger också en fördel i form av lediga bostäder i Europa. Vem kommer att tilldelas dessa bostäder? Kommer Afrika att få en möjlighet att dumpa ännu mer överbefolkning i Europa?
Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Frankrike rapporterar nya högsta post-lockdown siffror
Tyskland varnar för resor till Paris och röda regioner. I slappa Sverige händer ingenting. Ingen testning av resenärer från Frankrike, ingen karantän.
Det behövs inte. Svenskarna skyddas av flockimmunitet. (Åtminstone hoppas tegnellisterna att flockimmuniteten ska fungera.)