2020-08-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det här borde ta rejäl fart i Danmark att en dansk medborgare som vill genomföra en grundlagsskyddad demonstration i Sverige nekas inresa och sedan därtill får förbud att resa in i Sverige i två år. Att man griper danska medborgare utan att dessa begått något brott och landsförvisar dom från Sverige.

Snacka om att Sverige skämmer ut sig idag. Polisen "opartisk", jo tjena! Utbildad av vänsterextrema kärringar på Södertörn med snack om ord och hur synd det är om alla utom svenskar, vita och män.

Nu får du tänka lite innan du skriver..

Sedan när hade en dansk medborgare grundlagsskyddade rättigheter i Sverige?

25 § För andra än svenska medborgare här i riket får särskilda begränsningar göras genom lag i fråga om följande fri- och rättigheter: yttrandefriheten, informationsfriheten, mötesfriheten, demonstrationsfriheten, föreningsfriheten och religionsfriheten (1 § första stycket),

Hoppsan!
Nu har den danska medborgaren faktiskt begått brott i Sverige och är dömd för brottet i fråga.

Den danska medborgaren får gott och väl ta sin Koran och demonstrera på dansk mark, det är där han har sina medborgerliga rättigheter.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha vilka fantasier. Nej ingen kommer att offra sig för eran sexualitet.

Man kan föreställa sig att en person som är intresserad av att försvara Sverige inte väljer en enskild grej att försvara utan föredrar att försvara Landet som Helhet, inklusive sådant man själv kanske inte tycker om.

Du är dock vare sig Patriot eller Lojalist, så du kommer aldrig att kunna begripa dig på det synsättet... Därför får du Frisedel.
Vid krig så kan man helt enkelt inte räkna med dig. Du är useless för Sveriges Försvar.

Citat:
Men den brände koranen så man kan väl säga att den dödade alla världens muslimer och satte eld på alla deras hus. Det var ingen dålig tändare.

och jag mördade just alla världens nazister genom att göra narr av dem på ett anonymt nätforum?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
https://www.youtube.com/watch?v=VGr2S5tXkuc
Där var det betydligt fler muslimer. Och utan ett stort antal poliser kunde det slutat illa.

Vad har jag för nytta av att se de sista 50 sekunderna av en händelse där förspelet är det du bygger ditt argument på?

Show me The Violence för bövelen!
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalbajs
Så dum är inte ens du. Du fattar vad det här handlar om.

Nej det är viktig distinktion. Det är läran islam som är förkastlig enligt de som bränner koranen, inte människorna. Om sedan vissa muslimer väljer att bete sig som barbarer för att de inte förmår se skillnaden på en bok och sig själva som personer är det deras val.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej svensk HBTQ-polis satte stopp för det.

minsann. vad brann i rosengård tidigare idag då?
Citera
2020-08-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej du har ju fel i detta fall

Uppenbart inte då Förvaltningsrätten går på min linje.
Citera
2020-08-28, 16:26
Medlem
Citat:
Eh, det där håller ju MSM på med hela tiden mot svenskar. Så till den grad att invandrarna tror att de byggde Sverige och att svenskar inte har någon kultur.

DÄR har du den verkliga uppviglingen till ett folkmord.

Är du seriös nu? Vad har MSM som inte den danske medborgaren har? Kan det vara stöd av en grundlag?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
(Min fetning)

Var har du hittat att de gripits för hets mot soffgrupp?
Citat:
Tre personer gripna för häst mot soffgrupp i Malmö
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tre-personer-gripna-for-hets-mot-folkgrupp-i-malmo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Om budskapet är att man tycker islam är en dålig religion och markerar detta genom att bränna, riva sönder eller på annat sätt förstöra koranen, är det då ett brott?

Ja, då det faller under hets mot folkgrupp. Det vet du också. Sedan är det inte Islam som folk reagerar på utan gruppen muslimer.
Citera
2020-08-28, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
(Min fetning)

Var har du hittat att de gripits för hets mot soffgrupp?

Längst upp på kvp?

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-redo-for-koranbranning-trots-att-tillstandet-saknas/
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Uppenbart inte då Förvaltningsrätten går på min linje.

Nej du har ju fel igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kan föreställa sig att en person som är intresserad av att försvara Sverige inte väljer en enskild grej att försvara utan föredrar att försvara Landet som Helhet, inklusive sådant man själv kanske inte tycker om.

Du är dock vare sig Patriot eller Lojalist, så du kommer aldrig att kunna begripa dig på det synsättet... Därför får du Frisedel.
Vid krig så kan man helt enkelt inte räkna med dig. Du är useless för Sveriges Försvar.

och jag mördade just alla världens nazister genom att göra narr av dem på ett anonymt nätforum?

Vad har jag för nytta av att se de sista 50 sekunderna av en händelse där förspelet är det du bygger ditt argument på?

Show me The Violence för bövelen!

Nej det kommer ni inte när jag var ung behövde kvinnor inte göra lumpen och nu är jag för gammal för det så jag slapp den biten helt enkelt.

PK kommer däremot att få kortslutning i hjärnan när det kommer att komma till att välja mellan muslimska rättigheter och hbtq rättigheter. Men som vanligt kommer de att böja sig för muslimerna för att undgå hot och våld.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-28 kl. 16:30.
Citera
2020-08-28, 16:29
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kommentarer har inaktiverats. Undrar hur länge klippet får ligga uppe på Youtube.
Är nog inget större problem. Ligger uppe en massa andra gamla klipp där Stram kurs eldar denna bok.

För övrigt har det varit en händelserik timme i mitt liv. Inte nog med indraget tillstånd till en yttrandefrihetsyttring. Som om det inte kunde bli värre så stoppas Rasmus Paludan vid gränsen, Lernacken betyder väl att han kom på Öresundsbron med bil, där stoltserar tio (10), enligt Paludan 25-30, poliser för att delge honom ett avvisningsbeslut och påföljande inreseförbud på två år då han tycks inte bara hota säkerheten i Malmö utan hela landet. Bäva månde Tornedalen . En skock av poliser för att avvisa en man som är en genuin motståndare till allt vad våld heter. Jag antar därmed att man även vid andra delgivningar som denna åker en hel buss full med poliser för att meddela dessa. Förvånad att inte den nationella insatsstyrkan fanns på plats också.

För övrigt så hoppas jag att vi kan komma på det klara med om både avvisningen och inreseförbudet enbart baseras på den här tilltänkta demonstrationen. Då snackar vi verkligen om oproportionerligt. Själv har jag svårt att det skulle finnas andra skäl än den tänkta "tutta på koranen-arrangemanget". Smaka på detta stycke ur artikeln som jag länkar till nedan.
Citat:
Enligt Förvaltningsrätten är mötes- och demonstrationsfriheten grundlagsskyddade rättigheter med en mycket begränsad möjlighet att vägra tillstånd, men i det här fallet anses hotbilden så allvarlig att det motiverar en sådan inskränkning

https://nyheteridag.se/paludan-har-fatt-inreseforbud-till-sverige-de-pastar-att-jag-utgor-ett-hot-mot-rikets-sakerhet/

Vidare till Stockholm där några utrotningshotade människor genomför en olaglig, grovt ordningsstörande aktion tar plats. Man anpassar sig till den grad till dessa att busstrafiken leds om. En reporter kommer och ställer kritiska frågor. Häng med och tappa hakan eller kanske bit ihop.
Citat:
Varför griper ni dem inte? Kör bort dem. De blockerar ju för andra människor.

– Vi jobbar inte så. I första hand så anvisar vi dem till en annan plats. Det är grundlagsskyddat att man ska få uttrycka sina åsikter.
Om man jämför med det som hänt i Malmö kan man tro att det handlar om två olika länder.

https://nyheteridag.se/darfor-later-polisen-extinction-rebellion-blockera-trafiken-grundlagsskyddat/
Senast redigerad av Celeron 2020-08-28 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in