Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Kommentarer har inaktiverats. Undrar hur länge klippet får ligga uppe på Youtube.
Är nog inget större problem. Ligger uppe en massa andra gamla klipp där Stram kurs eldar denna bok.
För övrigt har det varit en händelserik timme i mitt liv. Inte nog med indraget tillstånd till en yttrandefrihetsyttring. Som om det inte kunde bli värre så stoppas Rasmus Paludan vid gränsen, Lernacken betyder väl att han kom på Öresundsbron med bil, där stoltserar tio (10), enligt Paludan 25-30, poliser för att delge honom ett avvisningsbeslut och påföljande inreseförbud på två år då han tycks inte bara hota säkerheten i Malmö utan hela landet. Bäva månde Tornedalen

. En skock av poliser för att avvisa en man som är en genuin motståndare till allt vad våld heter. Jag antar därmed att man även vid andra delgivningar som denna åker en hel buss full med poliser för att meddela dessa. Förvånad att inte den nationella insatsstyrkan fanns på plats också.
För övrigt så hoppas jag att vi kan komma på det klara med om både avvisningen och inreseförbudet enbart baseras på den här tilltänkta demonstrationen. Då snackar vi verkligen om oproportionerligt. Själv har jag svårt att det skulle finnas andra skäl än den tänkta "tutta på koranen-arrangemanget". Smaka på detta stycke ur artikeln som jag länkar till nedan.
Citat:
Enligt Förvaltningsrätten är mötes- och demonstrationsfriheten grundlagsskyddade rättigheter med en mycket begränsad möjlighet att vägra tillstånd, men i det här fallet anses hotbilden så allvarlig att det motiverar en sådan inskränkning
https://nyheteridag.se/paludan-har-fatt-inreseforbud-till-sverige-de-pastar-att-jag-utgor-ett-hot-mot-rikets-sakerhet/
Vidare till Stockholm där några utrotningshotade människor genomför en
olaglig, grovt ordningsstörande aktion tar plats. Man anpassar sig till den grad till dessa att busstrafiken leds om. En reporter kommer och ställer kritiska frågor. Häng med och tappa hakan eller kanske bit ihop.
Citat:
Varför griper ni dem inte? Kör bort dem. De blockerar ju för andra människor.
– Vi jobbar inte så. I första hand så anvisar vi dem till en annan plats. Det är grundlagsskyddat att man ska få uttrycka sina åsikter.
Om man jämför med det som hänt i Malmö kan man tro att det handlar om två olika länder.
https://nyheteridag.se/darfor-later-polisen-extinction-rebellion-blockera-trafiken-grundlagsskyddat/