2020-08-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du svarar ju på din egen fråga: Givetvis är det ett hatbrott att uttrycka hat mot en viss grupp genom en sådan våldshandling.

Med din logik skulle det vara helt okej att uttrycka åsikten att inte ha dig i Sverige genom att bränna ditt hus.

Ja, att bränna en bok man själv köpt och att tända fyr på någon annans hem och egendom är verkligen samma sak. Skulle du säga att man blir dömd för hatbrott om man tänder eld på den svenska flaggan?
Citera
2020-08-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hade danskarna inte haft pistol skulle de ha blivit anfallna. Se 3:40 in i klippet https://www.youtube.com/watch?v=zBpnm3DCE8w&feature=youtu.be
Såg du hela klippet? Han håller en gasolbrännare i handen..
Citera
2020-08-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu har vi inte längre blasfemilagar i Sverige, så nej att bränna en "helg" sagobok är inte ett brott.

Inte gärningen i sig, men budskapet kan vara. Precis likadant som att det inte är olagligt att önska dina barn en trevlig skoldag, men gesten kan vara olaglig om det finns ett undertryckt hot i uttrycket.

Du bränner inte religiösa böcker för skoj skull, utan du gör det för att dels uppvigla till missaktning mot den religion du hatar och dels för att provocera motparten till våldsamma reaktioner.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det ändrar inte på att Islam är en våldsam religion och muslimer ett våldsamt pack som använder våld för att få sin vilja fram och svenskarna beter sig redan som kuvade slavar för dem.

Är Paludan och hans kompisar muslimer?! Va?! Nu får du fan komma med källor på det där!
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja fast ni garvar inte åt muslimer som hotar med krig eller?

Jorå, vi garvar åt dem också. Speciellt eftersom de få som Samhällsnytt lyckades rota fram och som gjorde det, var uppenbara mongoloider som endast öppnar sin ytterdörr när pizzabudet kommer.

Citat:
Aja när mussarna knackar bögar och slänger dem från hustaken kommer

..de att få smaka på hur välplanerade Vita Terroristaktioner kan och bör se ut. Det blir en nyttig läxa för dem.

Citat:
i alla fall inte jag att stå upp för några hbtq rättigheter. Det skulle ju kränka någon annans religiösa rättigheter.

Då får vi väl ge dig frisedel från lumpen då och sätta in dig i samma fack som vapenvägrare, veganer, miljöpartister och stjärtgossar och så kan ni få sitta runt lägerelden och sjunga KumbaYah medan vi andra försvarar Sverige.
Citera
2020-08-28, 16:03
Medlem
Citat:
Han reser in i Sverige från Danmark med en dom från svensk domstol för hets mot folkgrupp. Hans inresa är ämnat att än en gång uppvigla till hets mot folkgrupp. Det är klart som korvspad att han inte får inresetillstånd då.

Man använder inte sin rätt till yttrandefrihet genom att uppvigla till civil olydnad och gärningar som uppviglar till hetsmot folkgrupp. Han som dansk medborgare kan använda sin rätt till demokrati genom det danska folkvalet.

Koranen brann likväl. Så nu får vi väl se hur många muslimer som mördats p.g.a. det. Min gissning är att ingen blir det.
Citera
2020-08-28, 16:04
Medlem
Citat:
Haha vilka jämförelser. Vad gör folk som inte tror på gud då? de menar ju att muslimerna har fel. Vad ska vi göra med dem?

Dessutom så har Svenska flaggan brunnit flera gånger om i Malmö, hur ska jag som svensk tolka det?

Ska alla svenskar skaffa en vapenlisens och gå loss på gatorna nästa gång det händer?

Vad ska vi göra med vilka? När var det olagligt att bränna en flagga? Åter igen budskapet kring varför man gör det. Budskapet kan vara olagligt.

Så du menar att du skall ta till egenmäktighet för att du anser dig kränkt?
Citera
2020-08-28, 16:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hade danskarna inte haft pistol skulle de ha blivit anfallna. Se 3:40 in i klippet https://www.youtube.com/watch?v=zBpnm3DCE8w&feature=youtu.be

That's not a gun, it's a minitorch. En sån där man har i köket och gör creme brulee med..
Citera
2020-08-28, 16:07
Medlem
Citat:
Vad ska vi göra med vilka? När var det olagligt att bränna en flagga? Åter igen budskapet kring varför man gör det. Budskapet kan vara olagligt.

Så du menar att du skall ta till egenmäktighet för att du anser dig kränkt?

När var det olagligt att bränna en bok? Varför ska det vara okey att visa hat och förakt mot svenskar?
Citera
Medlem
Citat:
Snarare din logik som haltar betänkligt.

Jag äger en koran och bränner den på en säker plats så brand ej kan uppstå runtomkring, och städar upp efteråt = mitt val, min egendom.

Om någon bränner mitt hus = mordbrand och en kriminell handling.

Du ser inte skillnaden?

Du kan bränna en Koran på säker plats, på din tomt. Det är knappast olagligt eller felaktigt. Men att göra det som en politisk yttring för att uppvigla till missaktning mot t.ex. muslimer, det är ett brott. Du får "heila" i ditt hem hur mycket du vill, men gör du det i rätt situation på en scen eller ett torg så är det inte lagligt längre. Åter igen budskapet.

Jag får bränna ditt hur hus mycket jag vill så länge jag ser till att ingen är däri samt att jag äger fastigheten.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Inte gärningen i sig, men budskapet kan vara. Precis likadant som att det inte är olagligt att önska dina barn en trevlig skoldag, men gesten kan vara olaglig om det finns ett undertryckt hot i uttrycket.

Du bränner inte religiösa böcker för skoj skull, utan du gör det för att dels uppvigla till missaktning mot den religion du hatar och dels för att provocera motparten till våldsamma reaktioner.

Vuxna människor som tror på sagor ska hånas, och det ska inte vara olagligt.

Önska barn en trevlig skoldag? Vafan yrar du om? Skapa starka konkreta argument är inte riktigt din starka sida, eller hur?
Citera
2020-08-28, 16:08
Medlem
Citat:
Du kan bränna en Koran på säker plats, på din tomt. Det är knappast olagligt eller felaktigt. Men att göra det som en politisk yttring för att uppvigla till missaktning mot t.ex. muslimer, det är ett brott. Du får "heila" i ditt hem hur mycket du vill, men gör du det i rätt situation på en scen eller ett torg så är det inte lagligt längre. Åter igen budskapet.

Jag får bränna ditt hur hus mycket jag vill så länge jag ser till att ingen är däri samt att jag äger fastigheten.
Det är inte alls ett brott. Hur kan du tro det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in