2020-08-28, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Polismyndighetens beslut att neka en allmän sammankomst i Malmö står fast):

Förvaltningsrätten i Malmö, mål: 10626-20

Så domstolen beslutar att demonstrationer mot islam och islamisering inte får ske i Malmö någonstans, någonsin. Okej!? Helt jävla sinnessjukt är det minsta man kan säga.

Att han inte får resa in i Sverige är också extremt sjukt, varför inte det? Att han får förbud mot att komma in i Sverige i två år är det sjukaste av allt, för vad? Han har inte gjort någonting utom att vilja använda sin rätt till demokrati och yttrandefrihet, men bestraffas med 2 års förbud att resa till Sverige!!?? Varför i hela jävla helvetet då? Hur kan det få ske utan att massor av folk får sparken och han får miljonskadestånd? Det är åt helvete fel oavsett vad man tycker. Han har inte en gjort något fel, men bestraffas av svenska staten med inreseförbud i två år!!
Citera
2020-08-28, 15:50
Moderator
-Info-s avatar
Lite fler nyheter från Malmö:

Citat:
Danska politiker sparkar fotboll med Koranen på Stora torg i Malmö - grips av polis

https://www.youtube.com/watch?v=VGr2S5tXkuc
Citat:
VIDEO: Här sparkar de fotboll med Koranen på Stora torg i Malmö – grips av polis

https://samnytt.se/video-har-sparkar-de-fotboll-med-koranen-pa-stora-torg-i-malmo-grips-av-polis/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Ja, Paludan och Park sa "hoppa" och regimen frågade "Hur högt?"

Detta blir internationella nyheter och Sverigebilden kommer att få sin nästa spricka.

Förhoppningsvis finns det aktörer inom alternativmedia som kan ta ett större perpsektiv på vad som pågår och pussla ihop flera pisselbitar (t.ex. nekandet av den alternativa bokmässan häromåret på precis samma grunder; tillåtandet av BLM- och och klimatdemonstrationer trots coronarestriktioner) för att på så vis visa just hurpass förljugen och totalitär den sittande regimen är.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Danska politiker sparkar de fotboll med Koranen på Stora torg i Malmö - grips av polis

https://www.youtube.com/watch?v=VGr2S5tXkuc

Vad är det för brott?
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Nej, det är en pistol. 3.80 ca in i klippet.

Nej, det är en tändare syns tidigare i klippet 1:03, ber om ursäkt att jag tog upp det till diskussion. Dock är den lik en pistol och kanske avskräcker ..
Citera
Avstängd
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ratten-nekar-islamprotest-paludan-stoppad/

Ren lögn! Mitt i artikeln står "någon koranbränning blev det inte i Malmö idag".

Eh! Jo, det blev det. Det har alla vi som sett klippet på Samnytt bevis på.
Citera
2020-08-28, 15:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sverige hade två val, muslimer eller judar, Palestina eller Israel. Sverige valde muslimer och Palestina.

Så, man kan därmed i mångt och mycket och med rätta hävda att Sverige är Nazistiskt, och går i Hitlers fotstpår? (Hitler hade inte heller några problem med muslimer)
Citera
2020-08-28, 15:51
Medlem
Citat:
Oops! Ser det ja. Pinsamt att inte PK-media rapporterar om detta, men Samnytt kan ju glädja sig åt att de lär få hur mycket trafik som helst till sin sida.
Det är ingen jävla pistol era pajaser. Herregud!
Citera
2020-08-28, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Jag hoppas leder till värre saker framöver.
Nu kommer Toraoch bibeln brännas i demokratins namn.

Och jag hoppas det leder till krig.

Bränner du en Bibel eller Tora tror jag inte det är många som med hot och våld skulle förhindra dig ifrån detta.

Ett och annat fördömmnande i någon Op-Ed visst.

Men när det kommer till Koranen är det en annan femma, precis som med rondellhundar och South Park teckningar på Muhammed.

Dessa manifestationer påvisar något de allra flesta innerst inne förstår: Att Islam och demokrati är som olja och vatten. Det finns inte en endaste muslimsk statsbilding som idag kan betraktas som demokratisk.
Citera
2020-08-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur är det ett hatbrott att bränna koranen?

Det är ett statement från de som bränner att de inte vill ha dessa värderingar.

Du svarar ju på din egen fråga: Givetvis är det ett hatbrott att uttrycka hat mot en viss grupp genom en sådan våldshandling.

Med din logik skulle det vara helt okej att uttrycka åsikten att inte ha dig i Sverige genom att bränna ditt hus.
Citera
2020-08-28, 15:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hazaren med plankan var det mest hotfulla hittills, men danskarna skrämde iväg honom.

Ingen vidare representant för den svenska jihadismen som sägs skall finnas överallt.
Citera
2020-08-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är det för brott?
Det vet jag inte men jag är också nyfiken på brottsrubriceringen. Får se om Sydsvenskan eller andra medier vågar rapportera om att regimkritiker har arresterats i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in