2020-08-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Du verkar inte ha förstått vad demokrati är.

Att få lov att bränna böcker.
Börja då med Tora säger jag.

Jag är glad för demokratin och vad den kan åstadkomma.
Så bränn Tora först. Tack.
Citera
2020-08-28, 12:46
Medlem
Hur är vädret i Malmö idag ? Bra brännarväder ?

Bara kör Paludan, du behöver inget tillstånd.
Citera
2020-08-28, 12:51
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Bara köra på.
Håller med! Hoppas verkligen det här blir av.

Någon som hört något mer?
Citera
2020-08-28, 12:56
Medlem
Rivarols avatar
Över 70 procent av danskarna tycker det är bra att stoppa bränningen enligt mätningen under artikeln

Citat:
Polisen siger nej til koran-bål i Malmø: Tak
https://ekstrabladet.dk/nationen/polisen-siger-nej-til-koran-baal-i-malmoe-tak/8265612
Citera
2020-08-28, 13:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Har läst något vittnesmål om Paludan i tråden, men vem är han i dansk politik? Hur är han? Den visuella och kvällstidningsmässiga bilden är nog inte heltäckande. Får jag anta.
Citera
2020-08-28, 13:17
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast om hans demonstration sker helt oannonserat så kan man ju föreställa sig att polisen inte på ett ögonblick kan mustra upp det massiva skydd som hans aktion förmodligen kommer att kräva.
Hehe jag visste att det inte skulle bli någon brasa dessa pajasarna är bara ute uppmärksamhet och skulle aldrig våga det förstod jag direkt när jag fick reda på vilka som var inblandade
Citera
2020-08-28, 13:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så med andra ord så har polisen tappat våldsmonopolet. Sverige styrs således inte av lagar, vi har uppnått en form av laglöshet i landet. Vilket borde betyda att ingen svensk kan åtalas för något längre, eftersom statens möjlighet att utöva våld inte fungerar längre.

Vi kan alltså göra vad vi vill, så länge vi hotar polisen med våld. Bra att veta nästa gång.

Det är så pass stort att det kräver en debatt om detta under hösten. Är det staten och polisen som har våldsmonopolet i samhället eller har man abdikerat? Ger polisen upp att beivra brott som svenskar begår också eller lever vi nu i ett apartheid liknande system?

Jag förväntar mig att SD tar upp detta vid varje tillfälle i riksdagen tills svaret på dessa frågor trovärdigt besvarats.

Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Nja inte vi vanliga medborgare som jobbar betalar skatt sköter sig och inte har 70 kusiner genom inavel som kan backa upp dig ifall du hamnar i bråk med blattarna. Poliser vet ju om att de är så dem har KU själva skrivit det flera gånger att klan samhällen har tagit över städer kolla bara på Göteborg , där familjen Ali Khan styr finns ett reportage om detta

https://familjen.story.aftonbladet.se/

Alltså gör man som så att varje gång en invandrare utvisas så utvisas hela klanen. Utan undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Över 70 procent av danskarna tycker det är bra att stoppa bränningen enligt mätningen under artikeln

https://ekstrabladet.dk/nationen/polisen-siger-nej-til-koran-baal-i-malmoe-tak/8265612

Även om det är Danmark så kan man inte lita på undersökningar gjorda i MSM. Dessutom måste man studera hur frågorna ställts och till vilken grupp samt sammanhang.
Citera
2020-08-28, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Undrar vad som skulle hända om han använder sin yttrandefrihet i Sverige. Sedan blir anklagad för brott i Sverige. Men har återvänt hem till Danmark och vägrar infinna sig. Danmark har en annan verklig stark syn på yttrandefrihet, så man borde inte utlämna Rasmus Paludan till Sverige där han riskerar att straffas och sättas i fängelse för att ha använt sin yttrandefrihet. Sverige skulle se ut som ett u-land utan demokrati och yttrandefrihet. Som man anklagar andra för att bestraffa och fängsla dissidenter. Det skulle kunna bli ett yttrandefrihetskrig mellan Sverige och Danmark där alla vettiga människor naturligtvis skulle hålla på Danmark.

Skillnaderna mellan Danmark och Sverige är betydligt större än vad folk här hemma har förstått. Det är inte värt att överhuvudtaget jämföra dessa två länder, med anledningen av att yttrandefriheten i Sverige endast är relativ och har mer eller mindre kapats av vänstern.
Men visst hade det förstås varit intressant att se hur det hade blivit om den här Rasmus hade hamnat i ett svenskt fängelse eller häkte på samma sätt som Dan Park. Det hade förstås blivit annat ljud i skällan.
Citera
2020-08-28, 13:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Även om det är Danmark så kan man inte lita på undersökningar gjorda i MSM. Dessutom måste man studera hur frågorna ställts och till vilken grupp samt sammanhang.

Det verkar vara en webbundersökning. På en tidning.

Siffrorna i sådana är ofta inte så tillförlitliga.
Citera
2020-08-28, 13:33
Avslutad
En sak som ska nämnas också och inte belysts tillräckligt ännu är att Rasmus Paludan är politiker, han har ett parti med cirka 2% av rösterna bakom sig i Danmark. Det är alltså ett politiskt partis demonstration som polisen nu stoppat mot grundlagen. Det ska också in i utredningen och överklagandet att det är ett politiskt budskap och ett politiskt parti som stoppats, det är ytterst försvårande för polisen.
Citera
2020-08-28, 13:38
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Helt rätt! Nu vet jag inte om "klog och "uklog" betyder klokt och oklokt eller bra och dåligt, men ur ett visst perspektiv, exempelvis säkerhetsmässigt är det bra att manifestationen inte tillåts. I ett annat och viktigare perspektiv, som har med demonstrationsfrihet, yttrandefrihet och demokrati att göra, är det en katastrof.

Att arga och hotfulla muslimer kan stoppa vår lagliga och gamla rätt att uttrycka åsikter fritt, hur dumma de än må vara, är ett nytt kapitel i Sveriges moderna historia. Mycket illa!
Citera
2020-08-28, 13:39
Avslutad
Skitpolisen tyckte alltså det var viktigt att uttala att polisen "står för allas lika värde" vad nu det ens hade med saken att göra? Ett budskap som kommer från vänster och används för att attackera och utesluta Sverigedemokraterna i svensk politik. Är det verkligen passande? Ska dom inte vifta med den exkluderande prideflaggande också? Dom gör ju numer black power-näve och håller upp våldsvänsterns skyltar när dom går ned på knä för invandrarpöbeln, så varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in