2020-08-27, 19:53
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DongJung
Baserat på vad jag sett hittills (alla veckans program) verkar ju Janne och Cecilia kunna ta sin första seger denna säsong. Matchen Morbergs - Josefsson/Frode kanske blir den första i vilken lagens sammantagna poäng inte ens passerar 20

Janne/Cecilia mot Kakan/Kalle förra säsongen slutade väl 9-10?
Senast redigerad av ercy 2020-08-27 kl. 20:46.
Citera
2020-08-27, 22:28
Medlem
kukflashs avatar
Per är ju riktigt korkad. Uppblåst fårskalle utan allmänbildning
Citera
2020-08-27, 22:40
Medlem
Cosmic Kids avatar
Varför är han ens med? Outhärdligt.
Citera
2020-08-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Jag tror faktiskt inte det. Vissa deltagare kan ju inte ett skit. Kärringen från Bytt är bytt t.ex. kunde ju ingenting, inte ens ämnen från hennes eget "område".

Inte i detta programmet tror jag. Däremot kan jag tänka mig att i t.ex På spåret får de nog en lista på typ 50 städer kanske som resorna de gör kommer gå till (3 av dem alltså). I underhållningsprogram som Så ska de låta och Dobidoo däremot får de däremot läsa alla svar innan programmet för att de inte sitter som fågelholkar.

Tycker tonen är lite väl hård härinne mot hur "kassa" vissa som bland annat Per är. Hade ni själva suttit och deltagit tror jag inte gemene Flashbackare i denna tråden hade gjort mycket bättre ifrån sig, det är faktiskt överlag svåra frågor. Att vissa som Erik och Lotta kan nästan allt tyder snarare på att de är oerhört duktiga snarare än att det som de kan bör räknas som allmänbildning.
Citera
2020-08-27, 23:21
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Inte i detta programmet tror jag. Däremot kan jag tänka mig att i t.ex På spåret får de nog en lista på typ 50 städer kanske som resorna de gör kommer gå till (3 av dem alltså). I underhållningsprogram som Så ska de låta och Dobidoo däremot får de däremot läsa alla svar innan programmet för att de inte sitter som fågelholkar.

Tycker tonen är lite väl hård härinne mot hur "kassa" vissa som bland annat Per är. Hade ni själva suttit och deltagit tror jag inte gemene Flashbackare i denna tråden hade gjort mycket bättre ifrån sig, det är faktiskt överlag svåra frågor. Att vissa som Erik och Lotta kan nästan allt tyder snarare på att de är oerhört duktiga snarare än att det som de kan bör räknas som allmänbildning.

Vilka nötter, Per borde dom kicka så trist och kass, även Lotta är totalt obildad när det kommer till Stockholm utanför tullarna, tror att Timrå och Knutby ligger i Småland
Citera
2020-08-27, 23:28
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vilka nötter, Per borde dom kicka så trist och kass, även Lotta är totalt obildad när det kommer till Stockholm utanför tullarna, tror att Timrå och Knutby ligger i Småland

Tror Lotta gjorde dåligt med vilje för att galningen Per Morberg inte skulle få ett ännu värre utbrott
Citera
2020-08-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tror Lotta gjorde dåligt med vilje för att galningen Per Morberg inte skulle få ett ännu värre utbrott

Ja, vilket psyko. Otäck.

Fast vad gäller Lotta så tror jag snarare att det visade vilket tungt lass Erik drar.
Citera
2020-08-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte, jag förstod det så att du skrev att Akka var din första tanke som svaret på frågan på vad Nils gås hette.

Jag skrev att Akka var det första namnet som poppade upp i huvudet när det talades om Nils Holgersson och därför tycker jag inte att det var konstigt att en användare här råkade säga Akka som svar.
Jag visste hela tiden att Akka var ledargåsen men jag kunde inte komma på vad Nils gåskarl hette.
Citera
2020-08-28, 00:43
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt inte det. Vissa deltagare kan ju inte ett skit. Kärringen från Bytt är bytt t.ex. kunde ju ingenting, inte ens ämnen från hennes eget "område".

Men jag tycker ändå att det verkar så eftersom deltagarna ibland kan löjligt specifika frågor. Karin från Bytt är bytt kanske inte hade läst förhandstipsen
Jag vet att i program som t.ex. Smartare än en 5:e klassare så har barnen fått vissa riktlinjer kring vad de ska plugga på innan programmet. Tror att det förekommer i en hel del familjeprogram att man preppar deltagarna för att få intressant TV och för att lugna deltagarna och hindra dem ifrån att göra bort sig totalt. Därmed inte sagt att allting är förberett. Jag kan naturligtvis ha fel vad det gäller Alla mot alla, det är bara en känsla från min sida.
Citera
2020-08-28, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag skrev att Akka var det första namnet som poppade upp i huvudet när det talades om Nils Holgersson och därför tycker jag inte att det var konstigt att en användare här råkade säga Akka som svar.
Jag visste hela tiden att Akka var ledargåsen men jag kunde inte komma på vad Nils gåskarl hette.

Jo visst kan namnet Akka ploppa upp när man talar om Nils Holgersson. Minns själv henne som den kvinnliga ledargåsen dock. :P

Att Mårten gåskarl är Nils gås kändes dock självklart för mig, men kanske inte är så för andra uppenbarligen när jag ändå liksom skrev att Alla mot alla hade gjort fel när de sa Akka istället för Mårten och en användare ändå trodde att jag inte hade koll och trodde jag syftade på Mårten från Kalle Anka.
Citera
2020-08-28, 11:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Men jag tycker ändå att det verkar så eftersom deltagarna ibland kan löjligt specifika frågor. Karin från Bytt är bytt kanske inte hade läst förhandstipsen
Jag vet att i program som t.ex. Smartare än en 5:e klassare så har barnen fått vissa riktlinjer kring vad de ska plugga på innan programmet. Tror att det förekommer i en hel del familjeprogram att man preppar deltagarna för att få intressant TV och för att lugna deltagarna och hindra dem ifrån att göra bort sig totalt. Därmed inte sagt att allting är förberett. Jag kan naturligtvis ha fel vad det gäller Alla mot alla, det är bara en känsla från min sida.

Den känslan får jag betydligt mer från På Spåret. Man kan fråga sig hur Parisa Amiri kan så specifika fakta om allt mellan himmel och jord, ibland blir man misstänksam, känns nästan inte mänskligt. Å andra sidan vann Erik Haag också På spåret, så de kanske har hög IQ bara, och kan memorera fakta väldigt enkelt. Janne och Cecilia verkar ju dock göra dåligt ifrån sig med vilje, slänger ur sig första bästa impulsgissning.
Senast redigerad av zerxez 2020-08-28 kl. 11:14.
Citera
2020-08-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Den känslan får jag betydligt mer från På Spåret. Man kan fråga sig hur Parisa Amiri kan så specifika fakta om allt mellan himmel och jord, ibland blir man misstänksam, känns nästan inte mänskligt. Å andra sidan vann Erik Haag också På spåret, så de kanske har hög IQ bara, och kan memorera fakta väldigt enkelt. Janne och Cecilia verkar ju dock göra dåligt ifrån sig med vilje, slänger ur sig första bästa impulsgissning.

Jag tror knappast paret Haag eller Parisa och Johar får extra hjälp innan och därför kan så mycket.

Dock så kan det ju vara så att vissa frågor gynnar dessa, att de kanske vet mer om vissa frågor som dyker upp. Om det bara är tur att de får frågor som passar dem eller om programmet försöker gynna vissa personer vet bara de som gör programmet.

Haag verkar ju dock ha en väldigt bred allmänbildning och kunna mycket om mycket.. Spelar ju ingen roll vad man frågar dem i princip.

Dessa människor är ju allmänbildade på riktigt och inte iq-befriade som Så ska det låta-deltagarna. Det programmet är ju enbart för "underhållningen" och ingen äkta frågesport.. Därför får de all hjälp de kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in