Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Fast slå tillbaka på vilket sätt?
Att pissa i munnen tillbaka är svensken för vänlig för att låta bli. Babbarnas sätt att klå sig fram är råare än svenskar som har svårt å ge igen med samma mynt, blir mer att man sitter här och kastar skit.
Redan år 2000 skrev jag om att svenskar är i underläge i konflikter med utlänningar.
För det första är svenskar inte vana vid att slåss.
För det andra har utlänningar ofta ett stort kontaktnät av kusiner och bryllingar m m som kan tillkallas på ett ögonblick.
Vintern 1999 uppstod ett bråk i stockholmsförorten Skogås. En svensk ung man och en turkisk ung man som hade en konflikt stötte på varandra i kvällsmörkret och började bråka. Turken tillkallade med mobilen sina stödtrupper som bildade ring. Svensken som var i pressad situation drog kniv, jag vet inte om turken gjorde det också, men turken skadades så illa att han dog. Det föreföll mest vara slumpen att det var han som dog. Det klassades också som dråp, inte mord.
Det blev i alla fall en oerhörd uppståndelse och all medkänsla föll på turken. Vid hans begravning kom partiledare, t ex Lars Ohly.
Svensken dömdes till nio års fängelse, ovanligt mycket för dråp.
Vad jag vill säga är att ingen reflekterade över hur snabbt den turkiska unge mannen kunde uppbåda stöd. Svensken hade bara sin flickvän vid sin sida, om jag minns rätt.