2020-08-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
"trots att det inte fungerade"
Poängen är ju att det är ert ensvar att få det att fungera!
Ditt fel ligger i att du valde en man som inte insåg detta.

Ja men nu är det för sent. Kan inte tvinga min exman till något han inte vill.
Citera
2020-08-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Varför ville han skilja sig då och varför tyr sig din dotter mer med hans nya än hennes egen mamma?

Skräpmänniska!

Ja, inte vet jag. Min exman ville något annat i livet och min dotter tycker det är lugnare att bo hos sin pappa.
Citera
2020-08-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, inte vet jag. Min exman ville något annat i livet och min dotter tycker det är lugnare att bo hos sin pappa.

Försök inte. Du vet mycket väl var det har felat och du verkar missat att Flashback dräller med karlar och offerkoftan gör du bäst i att hänga på hattstället innan du kommer in på detta forum.

Familjeliv.se är vad du behöver.
Citera
2020-08-27, 18:46
Medlem
Hon är på väg in i vuxenlivet och testar gränser och frigör sig. Ta hjälp av Soc om du inte klarar av detta. Du kan inte skylla på att du har fem andra barn, utan varje barn måste få bli sedd och bekräftad.

Om hon börjar hänga ute på olämpliga tider och ställen, då åker du och hämtar henne. Dricker hon alkohol så tar du det snacket också. Hon kommer inte visa tacksamhet i första taget, men välkommen till tonårsföräldralivet.....
Citera
2020-08-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Försök inte. Du vet mycket väl var det har felat och du verkar missat att Flashback dräller med karlar och offerkoftan gör du bäst i att hänga på hattstället innan du kommer in på detta forum.

Familjeliv.se är vad du behöver.

Ja men nu väljer jag att skriva här istället.
Citera
2020-08-27, 18:47
Avslutad
Citat:
Men lägg av. Det var min exman som ville skiljas, vad ska jag göra åt det? Hade hon mått bättre om vi varit tillsammans trots att det inte fungerande? På vilket sätt hade det hjälpt henne?
Det hade fungerat om ni hade tagit ert ansvar. Och vad du skulle gjort åt saken? Tja, inte skaffat ett helt ishockeylag av bastarder tillsammans med lika många män, ofta missbrukare och gamla gubbar. Den som läser igenom dina trådstarter ser att du är ett fnask som belönar uppmärksamhet med fri tillgång till ditt slappa hugg.
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=536564
Citera
2020-08-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det hade fungerat om ni hade tagit ert ansvar. Och vad du skulle gjort åt saken? Tja, inte skaffat ett helt ishockeylag av bastarder tillsammans med lika många män, ofta missbrukare och gamla gubbar. Den som läser igenom dina trådstarter ser att du är ett fnask som belönar uppmärksamhet med fri tillgång till ditt slappa hugg.
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=536564

Har inte skaffat barn med flera olika män. Det borde du ha koll på eftersom du läst mina trådar.
Citera
2020-08-27, 18:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Avlat fram massa ungjävlar du inte klarar o ta hand om o styra upp..bra jobbat där. Du finner dig tids nog när hon ligger med en 75:a i ena näven o arabkuk i andra, då är det så dags o vakna.

Så tröttsamt med dagens föräldrar som står försvarslösa inför sina egna ungar.
Citera
2020-08-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ja men nu väljer jag att skriva här istället.
Jag tror att det blir bättre lite senare. Gör så gott du kan så blir det bra. Ge inte upp. Du kanske kan utöka umgänget något. Skolan verkar fungera och det är bra.

Många här är vulgära. Ta inte hänsyn till dem.
Citera
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Hon säger att de aldrig haft sex. De är i samma ålder men hon får inte sova över honom, det vet jag att hennes pappa är väldigt noga med. Jag har pratat med skolan men de säger att det inte är någon fara.
Visst kan man kanske lita på vad hon säger men att inte sova över är inte automatiskt samma som frånvaro av sex.
Citera
Avslutad
Citat:
Ja men nu är det för sent. Kan inte tvinga min exman till något han inte vill.

Nu har du fått förklaringen på vad som hänt din dotter. Ni har förstört hennes oskuldsfullhet, hon har nu fel värderingar i livet. Hon kommer nu från ett brutet familjehem som egentligen ska vara hennes trygghet.

Citat:
Jag vet inte vad som har hänt

På frågan om du ska släppa taget och låta henne göra vad hon vill är svaret NEJ.
Du ska ' dränka' henne med kärlek och förståelse och vägledning, så kanske det löser sig.
Citera
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.
Ja du, vad var det jag sa till dig i förra tråden vi skrev i? Nu har du ett bevis, det kommer inte gå bra för din dotter och dina barn om du fortsätter så här, du har redan gjort en stor skada på dem genom din livsstil och vad den sänder ut.

Gör nåt nu och lyft röven ur soffan och ansträng dig lite om du vill att din dotter ska bli nåt, du är fan en patetisk inspiration just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in