2020-08-27, 11:10
Medlem
Celerons avatar
Verkar, som sagts, att det trots allt blir en korangrillning i Sverige med Dan Park, Rasmus Paludan samt kanske ytterligare partimedlemmar från Stram Kurs. Notera dock att i deras kungörelse står "Koranen braender i Skåne". Det intressanta här är att då vet man egentligen inte var de dyker upp. Kanske blir det på de platser i Malmö som förut diskuterats eller så blir det någon helt annanstans i landskapet. Kan därtill bli så att de lägger upp en filmupptagning från "eventet" först när det är över. Det har hänt förut.

Något annat som också hänt i Danmark är att Rasmus Paludan åkt till ställen och hållit små demonstrationer trots att han nekats polisskydd. T.e.x så åkte han och ett par andra partimedlemmar på kvällstid och brände en koran utanför en moské. Ingen förvarning, inget polisskydd. När polisen dyker upp efter att någon annan tydligen kontaktat dem så har de gått så lång tid att det enda som återstår av Koranen är en hög med aska.

Vid ett annat tillfälle så stannar en bil vid en Stram Kurs demonstration som hålls av en av partiets lokalavdelningar ute i landet och där partiledaren Rasmus Paludan inte medverkar. När bilens passagerare inte tycks se sin "måltavla" så börjar de hetsigt fråga de andra närvarande : Var är Paludan ??, Var är Paludan ??. De svarar vänligt men bestämt (och sanningsenligt) : Han är inte med på mötet, Vi vet inte var han är just nu. De unga männen i bilen nöjer sig efter en stund med svaret och åker vidare. De far med andra ord aktivt omkring och letar efter Rasmus Paludan. Och de gör ju knappast detta för att kunna bjuda honom på en glass, om vi säger så.

Så han är inte direkt rädd av sig, vill jag mena. Här nedan har ni förresten en länk till det ursprungliga posten på Stram Kurs hemsida. https://da-dk.facebook.com/StramKurs/posts/770929953449790?__tn__=-R
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Youtube o Facebook lär ta bort klippen samtidigt som de läggs upp.
Nej. Inte på facebook i alla fall. Där innehåller deras hemsida upptagningar från otaliga demonstrationer och därmed koranbränningar. Någon kanal på youtube har de inte för närvarande då den som de hade blev nedsläckt.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-27 kl. 11:19.
Citera
2020-08-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
NU JÄVLAR HAR DET GÅTT FÖR LÅNGT!

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/augusti/polisen-nekar-tillstand-for-allman-sammankomst/

POLISEN FÖRSÖKER UPPRÄTTHÅLLA DEN ALLMÄNNA ORDNINGEN OCH SÄKERHETEN
GENOM ATT INTE UPPRÄTTHÅLLA DEN ALLMÄNNA ORDNINGEN OCH SÄKERHETEN!

DE ÄR DAGS FÖR LÖFVEN ATT AVGÅ OCH ATT MILITÄREN SÄTTS IN!

Dan:Hej, jo, du förstår, jag är Konstnär och vill ha tillstånd till en allmän samling.

Polisen: Ok. Vad är det för en allmän samling?

D: Det är lite... performance art...och eldshow.

P: Jaha, det låter trevligt. Kan ni beskriva det närmare?

D: Vi ska elda lite böcker för att belysa hur vissa människor tar böcker på för stort allvar.

P: För stort allvar?

D: Ja, folk kommer bli jättearga. Som en del av konsten förstås.

P: (Jörgen, kan du bara kolla upp om det finns någon lag mot att göra folk arga. Vi ska fixa tillstånd till en performance piece här alltså)...Ok, det låter sjysst med lite konst. Du sa "Vi", vilka andra konstnärer blir det?

D: Nej, inga andra konstnärer. Det blir jag och en dansk politiker.

P: Dansk politiker? Trevligt med lite internationellt samarbete! Är det från socialdemokraterne?

D: Nä, lite mer till höger... P: Det är väl inte Dansk folkeparti? D: ...lite mer till höger. P: Ok... vilket parti då?

D: ...Stram kurs.

P: Stram kurs? Partiet som går till val på att utrota Islam ur Danmark och som satsar stenhårt på att provocera muslimer vid varje givet tillfälle...
Gud, vad trevligt att de också är intresserade av kultur och postmodernistisk konst i synnerhet!
Jag trodde att de bara var primitiva provokatörer!
Där kom allt mina fördomar på skam!
Så snart Jörgen är tillbaka med blanketten så ska vi ordna ett tillstånd till er.

D: Skönt att äntligen få till den här koranbränningen!

P: Ursäkta?

D: Eh, skönt att äntligen få till den här kaftanklänningen! Du vet, som man har på helt normala allmänna samlingar.

P: Ja, se konstnärer!

(lite senare)

Jörgen: Du, jag kollade upp det där och tydligen så finns det en lag mot något som heter förargelseväckande beteende. Man får alltså inte göra saker med syfte att väcka förargelse hos allmänheten.
Dessutom blir det ju så stökigt om folk blir arga.
Och han konstnären? Han verkar dra åt sig massvis av extremister. Högerextrema som vill slicka hans anus och islamister som vill ha hans huvud på ett fat. Sånna vill vi väl inte ha här?
Vi som poliser har ju trots allt lite ansvar att se till att det inte begås brott och att det är ordning och så.

P: Fan va tråkig du är Jörgen!
Har du inte läst vad Korv-Bajs skriver? Att tillåta provokatörer att skapa kaos och splittring i samhället och att lägga miljoner på demonstrationsskydd som oftast provocerar fram ytterligare kaos och splittring är precis det som vi borde göra för att upprätthålla allmän ordning och säkerhet.
Fattar du inte det?

Jörgen: Ja, men det är ju Corona och så!

P: Ja just det. Smittspridning... Skit också. Det blir inget. Hoppas Korv-bajs fattar att det inte funkar.
Citera
2020-08-27, 11:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
De borde väl gripa alla terrorister som hotar med kaoz o bränna bilar o hus. Det är ju som rena lösgodisplocket för polisen.

Tom jag skulle kunna kartlägga en 50-tal personer som uttryckt sig med hot om bränder. Vad är detta för löjligt att ställa in.

Kan polisen slå till mot gammla kärringar som uttryckt sig olämpligt mot de pigmenterade o af annan tro. Ja då borde de kunna slå rill nu med motiveringen uppvigling og hot.

Men de avstår. Då ”att slå till” även det kan utlösa våld.
Citera
2020-08-27, 11:21
Medlem
Det är bara för var man och kvinna att erkänna för sig själva att Islam är en våldsam religion och muslimer ett våldsamt pack.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-27 kl. 11:23.
Citera
2020-08-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är bara för var man och kvinna att erkänna för sig själva att Islam är en våldsam religion och muslimer ett våldsamt pack.

Om man står å triggar igång dem.
Så är man inte ett bättre pack!
Citera
2020-08-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Om man står å triggar igång dem.
Så är man inte ett bättre pack!

Det ändrar inte på att Islam är en våldsam religion och muslimer ett våldsamt pack som använder våld för att få sin vilja fram och svenskarna beter sig redan som kuvade slavar för dem.
Citera
2020-08-27, 11:34
Medlem
Citat:
Det ändrar inte på att Islam är en våldsam religion och muslimer ett våldsamt pack som använder våld för att få sin vilja fram och svenskarna beter sig redan som kuvade slavar för dem.

Det kan vara så att deras våldsamma natur kommer ifrån att
kristna står och bombar deras länder.

Så i min värld är det väldigt förståeligt att dem är våldsamma.
Citera
2020-08-27, 11:38
Medlem
Citat:

Det är muslimer som bombar andra muslimer. Av vilken orsak vet jag inte men vilken den än är så får ju de som blir bombade skylla sig själva.
Citera
2020-08-27, 11:40
Medlem
Citat:
Det är muslimer som bombar andra muslimer. Av vilken orsak vet jag inte men vilken den än är så får ju de som blir bombade skylla sig själva.

Du har ju en riktig patetisk inställning.
Jag anstränger verkligen mig för att ge användarna här en chans.

Men ni är verkligen inskränkta.
Citera
2020-08-27, 11:41
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Är det ett statiskt sinnestillstånd som bör få utlopp i Sverige idag? Vad har vi gjort er? Vad är det för fel på ordning och reda?
Citera
2020-08-27, 11:41
Medlem
Citat:
Du har ju en riktig patetisk inställning.
Jag anstränger verkligen mig för att ge användarna här en chans.

Men ni är verkligen inskränkta.

Du kan ju börja med att berätta vilka kristna det är som bombar vilka muslimer.
Citera
2020-08-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är det ett statiskt sinnestillstånd som bör få utlopp i Sverige idag? Vad har vi gjort er? Vad är det för fel på ordning och reda?

Det är där komplikationen kommer på spel.
Jag vet att jag kommer se ut som boven om jag förklarar mig.

Men om man tar djur/människor sätter dem i värsta områden i samhället.
Hur kan man förvänta sig att dem ska tämja sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in