2020-08-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är på det hela en ganska onödig provokation. Ser inget värde i att kränka någons religionstillhörighet oavsett vilken tro det handlar om.

För de som är kritiska mot den islamiska kolonisationen av Sverige, tror jag inte att det gynnar saken. Det får muslimer att ses offer som provoceras, vilket det också är, men jämför hur ofta muslimer uppträder provocerande mot icke-muslimer, och de får möjlighet att demonstrera sitt våldskapital för att skrämma folk att uttrycka sig kritiskt mot religionen.

Jag anser att man självklart ska kunna kritisera religioner, däribland hur islam manifesteras på vissa håll, men samtidigt tycker jag det är viktigt att kritiken inte ska kränka alla anhängare. Många muslimer förespråkar inte våld mot andra, eller vill erövra världen.

Det kan vara så att den politiska makten välkomnar ett ordentligt kaos på flera platser runt om i Sverige till följd av detta, så att ny lagstiftning kan införas som ytterligare begränsar yttrandefriheten och åsiktsfriheten.

De tänker bränna en bunt med papper...

På vilket sätt kommer det att framställa muslimer som offer? På vilket sätt kommer detta att hindra muslimer från att utöva sin tro?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-23 kl. 13:18.
Citera
2020-08-23, 13:23
Medlem
Det bränns bilar tillhörande svenskar, svenska ungdomar blir påhoppade, misshandlade och våldtagna dagligen av muslimer, och nu ser de detta som en krigsförklaring?
Självinsikten är noll, jag resonerar att inavel spelar en stor roll här.

När ska man begripa att en stor del av de som anlänt under de senaste 30 åren vill döda oss och uttrycker det med HANDLING, inte med ord, varje dag i detta land?
Citera
2020-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Att muslimer skulle reagera starkt på detta är inte något säreget för just den gruppen. Det skulle kunna vara kristna, buddhister, etc.

Bitch please, kristna får dagligen utstå kritik och ingen går runt och fruktar deras reaktioner av det.
Citera
2020-08-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acemanner
Det bränns bilar tillhörande svenskar, svenska ungdomar blir påhoppade, misshandlade och våldtagna dagligen av muslimer, och nu ser de detta som en krigsförklaring?
Självinsikten är noll, jag resonerar att inavel spelar en stor roll här.

När ska man begripa att en stor del av de som anlänt under de senaste 30 åren vill döda oss och uttrycker det med HANDLING, inte med ord, varje dag i detta land?

Haha ja muslimer går och skär halsen av folk och vi ska vara toleranta mot det men när någon tänker elda upp en bunt med papper blir folk förbannade.
Snacka om att använda olika måttstockar.
Citera
2020-08-23, 13:41
Medlem
Paludan är en provokatör, på gott och ont.

Något som dock både nationellt sinnade svenskar och uppretade muslimer bör ha klart för sig är att Paludan tycks ha en betydligt mer välvillig inställning till en annan semitisk religion. Se t.ex. följande: https://pbs.twimg.com/media/Eevqj-BX0AA3WmG?format=jpg&name=small

Varför ska en jude/judekramare komma till Sverige och hetsa muslimer mot svenskar? Vem vinner egentligen på det?
Citera
2020-08-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Paludan är en provokatör, på gott och ont.

Något som dock både nationellt sinnade svenskar och uppretade muslimer bör ha klart för sig är att Paludan tycks ha en betydligt mer välvillig inställning till en annan semitisk religion. Se t.ex. följande: https://pbs.twimg.com/media/Eevqj-BX0AA3WmG?format=jpg&name=small

Varför ska en jude/judekramare komma till Sverige och hetsa muslimer mot svenskar? Vem vinner egentligen på det?

Ni islamkramare kan ju gärna säga vart gränsen går för religionsfrihet. Är det när muslimer dödar none belivers genom halshuggning eller skulle det kränka religionsfriheten för vissa enligt er?
Citera
2020-08-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ni islamkramare kan ju gärna säga vart gränsen går för religionsfrihet. Är det när muslimer dödar none belivers genom halshuggning eller skulle det kränka religionsfriheten för vissa enligt er?

Missförstå mig rätt, jag sympatiserar till viss del med Paludan och Parks provokation. I den bästa av världar skulle något dylikt få svenskar att bla. vakna upp ur indoktrineringsdimman och se mångfalds-/mångkulturprojektet för vad det faktiskt är, dvs. ett lågintensivt förintande av Sverige, svenska folket och resten av västvärldens nationer medelst bla. muslimsk kolonisation av våra länder. Likväl, vi lever i verkligheten, inte i den bästa av världar, och faktum kvarstår: en jude/judekramare kommer till Sverige för att hetsa muslimer mot svenskar. Någonting är j**ligt ruttet in the state of [sverigevännernas Sverige].
Citera
2020-08-23, 14:25
Medlem
Citat:
Missförstå mig rätt, jag sympatiserar till viss del med Paludan och Parks provokation. I den bästa av världar skulle något dylikt få svenskar att bla. vakna upp ur indoktrineringsdimman och se mångfalds-/mångkulturprojektet för vad det faktiskt är, dvs. ett lågintensivt förintande av Sverige, svenska folket och resten av västvärldens nationer medelst bla. muslimsk kolonisation av våra länder. Likväl, vi lever i verkligheten, inte i den bästa av världar, och faktum kvarstår: en jude/judekramare kommer till Sverige för att hetsa muslimer mot svenskar. Någonting är j**ligt ruttet in the state of [sverigevännernas Sverige].

Så vi ska bara sitta och lydigt vänta på att muslimerna tar över och hoppas på att de inte kommer behandla oss som tredje klassens medborgare när de gör det?
I vilken värld lever man i då kan man undra? Inte i den riktiga världen i alla fall. För det kommer aldrig hända.

För min del får de gärna visa att muslimer inte delar samma värdegrund som svenskar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-23 kl. 14:30.
Citera
2020-08-23, 14:27
Medlem
Citat:
De tänker bränna en bunt med papper...

På vilket sätt kommer det att framställa muslimer som offer? På vilket sätt kommer detta att hindra muslimer från att utöva sin tro?
Jag har redan sett ett youtubeklipp på en otroligt överfet muslim i skåne sitta å beklaga sig över den kommande manifestationen nästa fredag. Han utlovade både det ena å det andra, tex. "knolla din mamma#, såå jäävla trött på detta pack, faan, jag ser framemot detta.
Citera
2020-08-23, 14:31
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:

"More to the point" är väl dock själva frågan om religionsfrihet i sig: Vad för gott har egentligen religionsfriheten fört med sig för oss som folk, nation och land? Om inte religionsfriheten hade upphöjts till kvasireligiös dogm hade vi inte haft alla dessa muslimer och alla de problem de fört med sig i landet över huvud taget.
Citera
2020-08-23, 14:38
Medlem
Citat:
Så vi ska bara sitta och lydigt vänta på att muslimerna tar över och hoppas på att de inte kommer behandla oss som tredje klassens medborgare när de gör det?
I vilken värld lever man i då kan man undra? Inte i den riktiga världen i alla fall. För det kommer aldrig hända.

För min del får de gärna visa att muslimer inte delar samma värdegrund som svenskar.

Som sagt. Problemet är i grund och botten inte islam i sig. Problemet är att det är en massa muslimer i landet. En av de mest fundamentala principer som använts för att uppnå (ja, det är inte en slump av Sverige blvit ett mångkulturellt lyckorike på enbart några decennier) detta demografiska faktum är just religionsfriheten. Det är religionsfriheten i sig vi bör ifrågasätta, inte specifikt islam.
Senast redigerad av HenKarl 2020-08-23 kl. 14:39. Anledning: Rättstavning
Citera
2020-08-23, 14:39
Medlem
Citat:
"More to the point" är väl dock själva frågan om religionsfrihet i sig: Vad för gott har egentligen religionsfriheten fört med sig för oss som folk, nation och land? Om inte religionsfriheten hade upphöjts till kvasireligiös dogm hade vi inte haft alla dessa muslimer och alla de problem de fört med sig i landet över huvud taget.

Problemet är att kritik mot Islam blivit klassat som rasism av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in