2020-08-27, 09:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Helt fel. Du har ett ultrafeministiskt tankesätt, så könsbaserat att du inte ser det större perspektivet.

Kvinnor har hållits i den positionen inte för mäns bästa, utan för mänsklighetens och civilisationens. Kvinnans hypergama natur sätter annars käppar i hjulen för rasens utveckling och överlevnad, när den tillåts existera otyglad måste män istället för att fokusera på viktigare saker som ser till allas bästa, fokusera på att tillfredställa kvinnans alla nycker.

Feministiska samhällen föder inte tillräckligt med barn, invånarantalet stannar av sedan krymper, vilket resulterat att våra politiker blev desperata och började importera lågintelligenta negrer att fylla hålrummet. Sverige är det mest feministiska landet, och också det som importerat mest invandrare.

Du borde lyssna lite på Jordan Peterson, arma kvinna. Sådana lågintelligenta, egoistiska idioter som du kommer leda till landets undergång, sanna mina ord.
Jag kunde, i det inlägg M citerade, ha tydliggjort vilken position jag avsåg.
Jag syftade på att kvinnor blev ställda på bar backe med barnen om/när mannen övergav hustrun för en yngre kvinna.
Att barn och kvinnor far illa på det viset är ogynnsamt också för samhället.
Citera
2020-08-27, 09:35
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag syftade på att kvinnor blev ställda på bar backe med barnen om/när mannen övergav hustrun för en yngre kvinna.

En man är dock generellt betydligt mer trogen sin kvinna än tvärtom. Ungarna har normalt redan flygit ur boet innan han lämnar henne om han överhuvudtaget gör det. Vid den tidpunkten är hon oftast redan infertil. Kvinnor är de som initierar uppbrott i 80% av fallen trots allt.

Yngre kvinnor som frestar en äldre man i en sådan situation kan bidra till att fler barn blir gjorda, vilket har varit en gynnsam egenskap evolutionärt. Den gamla nuckan har då förbrukat sitt syfte mer än som stöttepelare till sina barn, något hon då får mer tid att ägna sig åt när hon inte behöver ta hand om gubben längre vilket också har sina fördelar. Man kan knappast säga att hon blir ställd på bar backe då hon har sina barn och med sin större sociala kompetens sannolikt även ett utbrett socialt nätverk att luta sig mot i den åldern. Hennes sexuella syfte är dock över.
Citera
2020-08-27, 09:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Fertilitet är vad det handlar om. Män har en näsa för sådant, och den avtar med åldern. Vid arton är den hög, men en 16-åring har ännu högre, kanske högst. Därav utryck som Jailbait, Sweet-sixteen osv.
Ja, men män är inga djur utan bör idka självkontroll.
Kvinnors del bör bestå i att underlätta detta idkande. Tyvärr är samhället idag svårt för både män
och kvinnor som vill leva i kyskhet(dvs hålla sig till en enda i både tanke och gärning). I nästan alla sammanhang ute i samhället ses sexuella inviter, om så endast på nivån av att visa upp sig, som ett naturligt inslag i det sociala samspelet.
Tex "flirtar" män med mig även om det oftast är på en skämtsam nivå. Om det nu är besvärligt för mig att tydligt visa att jag inte uppskattar sådant (stämningen blir lätt märklig), hur är det då för en kvinna utan livserfarenhet?

Hur vänder vi utvecklingen?
Citera
2020-08-27, 09:45
Medlem
Citat:
Och varför var kvinnans lott "bar backe" om hon blev singel, men aldrig män?
Och män ägde i regel barnen förr i världen, så hon ställdes på "bar backe" utan barn.
Citera
2020-08-27, 09:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
En man är dock generellt betydligt mer trogen sin kvinna än tvärtom. Ungarna har normalt redan flygit ur boet innan han lämnar henne om han överhuvudtaget gör det. Vid den tidpunkten är hon oftast redan infertil. Kvinnor är de som initierar uppbrott i 80% av fallen trots allt.

Yngre kvinnor som frestar en äldre man i en sådan situation kan bidra till att fler barn blir gjorda, vilket har varit en gynnsam egenskap evolutionärt. Den gamla nuckan har då förbrukat sitt syfte mer än som stöttepelare till sina barn, något hon då får mer tid att ägna sig åt när hon inte behöver ta hand om gubben längre vilket också har sina fördelar. Man kan knappast säga att hon blir ställd på bar backe då hon har sina barn och med sin större sociala kompetens sannolikt även ett utbrett socialt nätverk att luta sig mot i den åldern. Hennes sexuella syfte är dock över.
Det är sant att män är mindre benägna till uppbrott, men vill du inte ha kvinnlig frigörelse (från männen) måste du acceptera att männen ska ta fullt ansvar för sin hustru hela hennes liv.
Män är som sagt inga djur, och vi kan begära av dem att de tar sitt ansvar.

Om männen inte ombesörjer kvinnans väl återstår frigörelse.
Citera
2020-08-27, 09:48
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ja, men män är inga djur utan bör idka självkontroll.
Kvinnors del bör bestå i att underlätta detta idkande. Tyvärr är samhället idag svårt för både män
och kvinnor som vill leva i kyskhet(dvs hålla sig till en enda i både tanke och gärning). I nästan alla sammanhang ute i samhället ses sexuella inviter, om så endast på nivån av att visa upp sig, som ett naturligt inslag i det sociala samspelet.
Tex "flirtar" män med mig även om det oftast är på en skämtsam nivå. Om det nu är besvärligt för mig att tydligt visa att jag inte uppskattar sådant (stämningen blir lätt märklig), hur är det då för en kvinna utan livserfarenhet?

Hur vänder vi utvecklingen?

Jo människor är också ett slags djur. Liksom många kvinnor frestas av allt större kukar med åldern, så frestas män av tightare, våtare fittor. Vi är betingade så. Kvinnor att känna sig så utfyllda som möjligt, och män att känna sig omfamnade så hårt som möjligt. Ett primitivt begär.

I övrigt beror allt du beskriver på judens influenser via media, ämnade att åstadkomma just de problem som du uppmärksammar via sina dekadenta irrläror vars slutmål är att utplåna oss. En mycket långtdragen plan som "kokar grodan i kastrullen" genom en långsam förändring över flera hundra år. Genialiskt, men allting är nerskrivet och har varit känt länge för den med ögon att se och ett intresse.

Enda sättet att motverka detta är att beröva juden kontrollen över media. Något Hitler försökte sig på och blev krossad.
Citera
2020-08-27, 09:50
Medlem
Citat:

nej, enligt den studie jag länkade så hade 11% av männen varit otrogna, medan endast 6% av kvinnorna.

Hur skulle det vara om du tog reda på fakta istället för att tro massa saker som ibte stämmer?`

och precis, kivnnor ställs inte på "bar backe" idag, för de har i regel ett arbete med en lön, och insamlade pensionspoäng.

men ladySweden tycker ju itne att det är bra att kvinnor har detta, hon tycker att kvinnor ska underordna sig mannen, och försätta sig i en extrem utsatt position via att bli hemmafru istället och jobba gratis med div. välgörenhetsarbete typ.
Citera
2020-08-27, 09:53
Medlem
Tror du behöver jobba med ditt självförtroende. Av det du har skrivit, verkar du ha grava mindervärdeskomplex. Tycker synd om dig.

Tanke skapar känsla, som påverkar våra handlingar, som påverkar våra tankar. Och runt det går.

Tror psykvården borde kunna hjälpa dig, stackars sate.

Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen
Citera
2020-08-27, 09:54
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, enligt den studie jag länkade så hade 11% av männen varit otrogna, medan endast 6% av kvinnorna.

Hur skulle det vara om du tog reda på fakta istället för att tro massa saker som ibte stämmer?`

och precis, kivnnor ställs inte på "bar backe" idag, för de har i regel ett arbete med en lön, och insamlade pensionspoäng.

men ladySweden tycker ju itne att det är bra att kvinnor har detta, hon tycker att kvinnor ska underordna sig mannen, och försätta sig i en extrem utsatt position via att bli hemmafru istället och jobba gratis med div. välgörenhetsarbete typ.

Läsförståelsen är inte så hög hos dig heller ser jag, vilket förklarar dina många andra tillkortakommanden intellektuellt. Jag pratade inte om otrohet, utan uppbrott. Dessutom är kvinnor experter på att ljuga(högre social kompetens), så även när det gäller otrohet är det där ytterst osäkra siffror.
Citera
2020-08-27, 09:55
Medlem
Citat:
Makt över barnen hänger ihop med en egen ekonomi och legal vårdnad. Detta har historiskt fråntagits kvinnan av "kyrkan". Det är denna kvinnoroll som gett och ger kvinnor makt, mer än något annat.

Historiskt har vårdnaden över barnen varit mannens, och kvinnor har arbetat hårt på att förändra den biten parallellt med att ge kvinnor en egen ekonomi.

Hur kan detta uppfattas vagt?
För det första, det du skrivit som jag syftade på som vagt var vad du skrivit dittills, inte det du skrivit ovan eftersom det inte var skrivet än.

Det du skrivit tidigare är bland annat att kvinnor faktiskt har den främsta makten genom sin hemmafruroll och därför ytterst är ansvariga över hur det ser ut i samhället. Och som sagt i det inlägg jag svarade skrev du att kvinnors inflytande historiskt bestämts av hur mycket kärlek om omsorg hon gett sina söner och döttrar. Det var vad jag besvarade.

Vårdnaden över barn och egen ekonomi ger inte kvinnor politiskt inflytande. Det hade inte gett kvinnor något att säga till om i församlingen. Det du nu beskriver som kvinnors makt var alltså något som enkelt kunde fråntas kvinnor av kyrkan och som kvinnor fick kämpa för i hur många hundra år utan framgång? För hur ska kvinnor kunna påverka hur kyrkan fördelar makt om de inte har något inflytande över sådana beslut? Är inte det faktum att kyrkan fråntog kvinnor den makten och aldrig gav den åter bevis nog att den makten inte var nog till att börja med?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2020-08-27 kl. 10:03.
Citera
2020-08-27, 09:56
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Om vi vänder på det...
Gynnas män av att behöva jobba på kvinnors behov för att behålla dem, för att sedan ändå bli dumpade enl. briffalt´s lag.

Mitt exempel är dessutom väldigt mycket vanligare.

Nu har dessa processer blivit så extrema att män ofta helt väljer bort sin egen participation.
Jag ser bara att fördelarna överväger nackdelarna som inte ens behöver förringas, med att frikopplas från kvinnliga behov som man.
Citera
2020-08-27, 09:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo människor är också ett slags djur. Liksom många kvinnor frestas av allt större kukar med åldern, så frestas män av tightare, våtare fittor. Vi är betingade så. Kvinnor att känna sig så utfyllda som möjligt, och män att känna sig omfamnade så hårt som möjligt. Ett primitivt begär.

I övrigt beror allt du beskriver på judens influenser via media, ämnade att åstadkomma just de problem som du uppmärksammar via sina dekadenta irrläror vars slutmål är att utplåna oss. En mycket långtdragen plan som "kokar grodan i kastrullen" genom en långsam förändring över flera hundra år. Genialiskt, men allting är nerskrivet och har varit känt länge för den med ögon att se och ett intresse.

Enda sättet att motverka detta är att beröva juden kontrollen över media. Något Hitler försökte sig på och blev krossad.
Det första stycket är faktiskt trams. Eller: det kan hända om en människa tillåter sig att gå in i sin djuriska natur allt mer att denne tillsist förlorar det som gör henne till människa. Alternativet är att växa till i anden. I vår oandliga tid blir människor mer lik djuren, så långt kan jag sträcka mig.

För att centrera oss kring ämnet:
Hur ska media kunna tas över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in