Citat:
Ursprungligen postat av
HalHandyman
Så du saknar smittkoppor som man lyckats utrota mha ”invasivt ingrepp i kroppen” och tycker det tråkigt att man ser så få barn med polio och dessa festliga stöd runt benen numera.
Nej då, jag säger bara att invasiva ingrepp i kroppen
aldrig får bli ett tvång. Det är sådant dom pysslar med i Kina: tvångsabort, tvångssterilisering, och det skulle inte förvåna mig om de tvångsvaccinerade sin armé nu också med det där första coronavaccinet (och sedan la locket på om eventuella biverkningar).
Hur hade du tänkt att det skulle gå till - polis som bryter sig in i bostäder och håller fast människor, medan sjuksköterskan ger injektionen..? Eller ekonomiska incitament, som att dra in eventuella bidrag, ersättningar, pensioner o.s.v. för dom som vägrar ta sprutan? I vissa länder (Australien bland annat har jag för mig) har de kopplat barnvaccinationerna till barnbidraget, och i andra (Tyskland bland annat) har man kopplat dem till rätten att få en plats på ett subventionerat dagis. Det gör att dom rika kan välja bort att vaccinera sina barn, medan dom fattiga inte har något annat val. Så vill vi väl inte heller ha det?