Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Alltså, detta är ju märkligt. Denna person är ju en företrädare för Etablissemanget. Samma Etablissemang, som menade att det skulle vara ett för stort ingrepp i den personliga integriteten, att införa t.ex. mötesförbud (ja i början sades det så - det tog lång tid innan dom ens lyckades skriva om lagarna så mycket att det gick att sätta en gräns på 500 pers), reserestriktioner, screening av ankommande passagerare, indragna trafiktillstånd (t.ex. för Iran Air), tvångskarantän, utegångsförbud... D.v.s. åtgärder som är temporära, som går över, och inte skadar någon.
Men att försöka tvinga på människor ett invasivt ingrepp i kroppen, med ett vaccin som har testats under bara en sjundedel av den tiden som man vanligen testar ett nytt vaccin - det går bra?
Ingen annan än jag som ser, vilket som är det största ingreppet här?
Hej Merwinda,
jodå jag ser, det är självklart mycket enklare att övertyga ( kanske pressa/tvinga) en befolkning till vaccinering, då slipper man svekdebatter på gruppnivå, t.ex. om olika restriktioner. Om det blir problem med biverkningar, är ju de troligtvis mer på individnivå, och betydligt enklare att hantera politiskt.....
Vår statsapparat ( politiker påhejade av MSM, som vanligt) kommer säkert att ivra allt mer om vaccin asap det närmar sig, vi får väl se när det sker, jag är fortfarande tveksam både till vaccinet och dess effektivitet, men det är bara spekulationer, såklart....