2020-08-27, 00:53
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne har börjat med sina tester. Vecka 34 låg det på 10,26%.

Risken med sådana här tester är att de som redan vet att de har haft det inte springer först i kön för att ta ett sådant här test. Snarare folk som har suttit i sin bunker sedan mars och tycker ha haft alla symptomen.

Just därför är dessa tester inte säkra, att masstesta är en sak men hur ska man masstesta en befolkning på ett bra sätt, ska de hungriga gå före och ska de ointresserade ignoreras.

Jag personligen anser att man ska testa efter signaler på Covid-19 och bara fortsätta över hela landet.
Kartlägga de som är smittade och fortsätta testa hela landet eftersom.
Det kommer att finnas kluster med mera smittade men med isolering löser man det problemet.

Svårare än så är det inte.
Citera
2020-08-27, 00:55
Medlem
Hörde på nyheterna att det är en person som blivit smittad igen trots att han redan varit sjuk i Covid. Visserligen symtomfri men är han smittad är han väl en smittorisk?
Citera
2020-08-27, 00:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja det är så man blir smittad, av personer som tror att de är friska men ändå smittar.

Så det tycker jag kräver att man testar mer, search and destroy så man bromsar smittan.
Ja så borde det vara, och det har WHO och andra poängerat från början.
I Sverige har vi Tegnell som tyckte att detta med tester var "onödigt".
Citera
2020-08-27, 01:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men du låter alltså en annan människa dö hellre än gör ett ingrepp på dig själv?

Japp. Alla gånger. Jag är dessutom även i vanliga fall skeptisk mot vacciner och mediciner. Och DET har man rätt att vara.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du är otrolig. Du har helt enkelt utsett dig själv till Den Gode och alla som är av annan åsikt till De Onda. Sen kan du lite godtyckligt lägga dina enskilda åsikter i godhetshögen och de andra i nazihögen.

De goda, som vill rädda världen, vill ha lockdown och förbud.
De onda, som vill döda pensionärer för att själva kunna leva gott, vill ha vaccin och personligt ansvar.

Du är en ny nivå av självgodhet och polarisering som ingen annan av dina alarmistkamrater är i närheten av.

Det tar jag som en komplimang!
Citera
2020-08-27, 01:11
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja så borde det vara, och det har WHO och andra poängerat från början.
I Sverige har vi Tegnell som tyckte att detta med tester var "onödigt".

Jag tror att det blir Sveriges nya taktik om man nu ska kalla den det.

Jag kallar den Search och Destroy.
Citera
2020-08-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Alla gånger. Jag är dessutom även i vanliga fall skeptisk mot vacciner och mediciner. Och DET har man rätt att vara.

Själv låter jag andra vara försökskaniner. När jag sen ser att inga fått några allvarliga biverkningar tar jag (kanske) och vaccinerar mig.
Citera
2020-08-27, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Sen den 1 juni har det dött

2 stycken i åldern 20-29 (0,14%)
4 stycken i åldern 30-39 (0,28%)
3 stycken i åldern 40-49 (0,21%)
30 stycken i åldern 50-59 (2,1%)
90 stycken i åldern 60-69 (6,4%)
285 stycken i åldern 70-79 (20%
597 stycken i åldern 80-89 (42%)
403 stycken i åldern 90+ (28%)

Totalt 1414 stycken

Det var en bra sammanfattning, jag vill inte dö, än. Jag är i 30 stycken intervallet.
Citera
2020-08-27, 01:32
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var en bra sammanfattning, jag vill inte dö, än. Jag är i 30 stycken intervallet.

Jag med, 56år och gillar pizza och öl, men du glömmer alla andra orsaker till att du ska dö, har du rätt blodgrupp osv. för det vet du inte och inte jag heller.

Slappna av min vän för historien säger att du kommer dö av andra orsaker, av ålder som en sniken gammal gubbe.
Citera
2020-08-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Hörde på nyheterna att det är en person som blivit smittad igen trots att han redan varit sjuk i Covid. Visserligen symtomfri men är han smittad är han väl en smittorisk?

Man har inte släppt nån fullständig rapport än om det här fallet har jag för mig(Hong Kong patienten), men det borde väl komma så småningom.
Citera
2020-08-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det tar jag som en komplimang!

Varför tänker du att andra skulle vara solidariska gentemot dig, när du själv inte är solidarisk gentemot andra?
Citera
2020-08-27, 02:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så du saknar smittkoppor som man lyckats utrota mha ”invasivt ingrepp i kroppen” och tycker det tråkigt att man ser så få barn med polio och dessa festliga stöd runt benen numera.

Nej då, jag säger bara att invasiva ingrepp i kroppen aldrig får bli ett tvång. Det är sådant dom pysslar med i Kina: tvångsabort, tvångssterilisering, och det skulle inte förvåna mig om de tvångsvaccinerade sin armé nu också med det där första coronavaccinet (och sedan la locket på om eventuella biverkningar).

Hur hade du tänkt att det skulle gå till - polis som bryter sig in i bostäder och håller fast människor, medan sjuksköterskan ger injektionen..? Eller ekonomiska incitament, som att dra in eventuella bidrag, ersättningar, pensioner o.s.v. för dom som vägrar ta sprutan? I vissa länder (Australien bland annat har jag för mig) har de kopplat barnvaccinationerna till barnbidraget, och i andra (Tyskland bland annat) har man kopplat dem till rätten att få en plats på ett subventionerat dagis. Det gör att dom rika kan välja bort att vaccinera sina barn, medan dom fattiga inte har något annat val. Så vill vi väl inte heller ha det?
Citera
2020-08-27, 02:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen

Gamla nyheter, det finns två sådana konstaterade fall. Om dom inte hostar och nyser, så är risken liten att de smittar någon på stan, men kommer man alldeles för nära under en längre tid kan man säkert få i sig tillräckligt mycket virus bara från deras utandningsluft, för att bli sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in