Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Inte lät de så på dessa knegare i alla fall. Tror de flesta inser att sociala insatser inte fungerar, vi har testat de i 10 år nu.
Det var väl Aftonbladet som gjorde en OU gällande lösningar på kriminaliteten?
Den finns någonstans i tråden....
Som lösningarna skiftade mellan partiernas väljare samt mellan män och kvinnor.
Med koncentration på vänstersidan så gällde att ösa mer av skattebetalarnas pengar över redan bidragsberoende. Ja t.o.m. flera fritidsgårdar fanns med som en av 3 lösningar som kunde väljas. Lite förvånande var dock att "fler poliser" fanns med bland ytterligare bidrag och fritidsgårdar.
Och ju närmare "högersidan" resultaten lästes så sjönk bidragsvansinnet och lösningar som längre fängelsestraff ökade. Detsamma då resultatet gällde män.
Om man i den undersökningen (fan, hittar den inte) tittar på resultatet gällande tillfrågade som uppger att man röstar på SD så inser man snabbt att SD-väljare och kvinnor som röstar på S, V och MP helt enkelt befinner sig på två helt olika planeter.
Den undersökningen visar att det vore ett strategiskt misstag om SD försöker att locka över kvinnliga S-väljare. Manliga industriarbetare är gruppen men glöm flirtandet med typ kvinnliga kommunalare och TCO-medlemmar.
När jag läste undersökningen så måste jag erkänna att jag blev ganska så förtvivlad över hur många det faktiskt är, i dagens Sverige, som fortfarande vill ösa mer skattepengar över utanförskapsområden.
I det avseendet så är Sverige ett förlorat land.