2020-08-27, 00:24
Bannlyst
Har märkt att Sverigedemokraternas FB-sida för varje dag ökar markant i likes. Drygt 320.000 nu och det bara tickar gång på gång. Så här har det varit, en stadig ökning varje dag senaste två åren. Det om något lär nog ändå säga mycket om opinionsläget.
2020-08-27, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
MSM upplyser dagligen om kopplingen mellan invandring & kriminalitet. De som visas i pixlingen på bilder har mörk hudfärg, de beskriver gängsläkter, utvisning av x person i y antal år etc. Fakta biter inte på indoktrinerade människor.

Jag tror i ärlighetens namn att folk förstår, men inte vill erkänna. Det är för "jobbigt" mentalt. Det går liksom emot "alla människors lika värde", vilket svenskar indoktrinerats kraftigt med i flera år.
Fast jag tror ändå svenskarna har vaknat.

Om man tog bort blattarnas rösträtt så hade S haft typ 17 procent, V 4 procent, MP 2 procent.

Det är blattarna som håller upp dessa partier.

Medan SD skulle ha fått 25 procent, M 17 procent, KD 5 procent.

Det är den demografiska utvecklingen som förstört allt. Det enda vi kan hoppas på är att valdeltagandet i nästa val blir lägre, för då vet vi att invandrarna valt soffan. Det är en av nycklarna till att SD:s procentandel ska hållas uppåt.
2020-08-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Har märkt att Sverigedemokraternas FB-sida för varje dag ökar markant i likes. Drygt 320.000 nu och det bara tickar gång på gång. Så här har det varit, en stadig ökning varje dag senaste två åren. Det om något lär nog ändå säga mycket om opinionsläget.

Vore konstigt om Socialdemokraterna ökade markant i Likes. Kanske migranterna som nyligen anlänt som likear Socialdemokraterna så fort de får TUT, PUT eller medborgarskap. Då skulle Socialdemokraterna kunna öka med 200 000 - 300 000 likes på någon månad.

Intressant om Miljöpartiet nu under dagen. Kan vi hoppas på Maria Ferm? Stört galen människa. Eller ska vi ta fram Amanda Lind? Oskrivet kort ... verkar kunna flumma ut ordentligt. Maria Ferm hade kanske kunnat locka de unga kvinnorna. En stark röst och chick tjej som ger den där kicken för de unga kvinnorna.
Senast redigerad av hefti 2020-08-27 kl. 00:41.
2020-08-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Fast jag tror ändå svenskarna har vaknat.

Om man tog bort blattarnas rösträtt så hade S haft typ 17 procent, V 4 procent, MP 2 procent.

Det är blattarna som håller upp dessa partier.

Medan SD skulle ha fått 25 procent, M 17 procent, KD 5 procent.

Det är den demografiska utvecklingen som förstört allt. Det enda vi kan hoppas på är att valdeltagandet i nästa val blir lägre, för då vet vi att invandrarna valt soffan. Det är en av nycklarna till att SD:s procentandel ska hållas uppåt.

Bra ananlys där! Det borde avspegla sig en diskrepans mellan opinionsundersökningar & valdeltagande. Alltså lägre procent för S, V & MP och högre för övriga i valen.
2020-08-27, 01:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Moderaterna har ökat kraftigt senaste tiden. Efter coronapandemin har moderater som gått till Sverigedemokraterna återvänt till Moderaterna. Det är nog därför Mats Knutson anser att Sverigedemokraterna inte blir största parti de närmaste två månaderna. Han menar troligtvis att S har 25 procent, Moderaterna 22 procent och Sverigedemokraterna 22 procent om någon månad eller två. Moderaterna ökar med 2 PE medan Sverigedemokraterna ökar 1 PE.

Jo men vilka ska M ta ifrån? S? Glöm det.
2020-08-27, 01:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Den viktigaste uppgiften för SD är att inför folket tydliggöra kopplingen mellan skattehöjningar, brottslighet, otrygghet, besparingar och pågående massinvandring.

Jag har pratat med hundratals svenskar som ser en kraftig ökning av våldtäkter, brottslighet och åldringsrån men de ser inte kopplingen till invandring.
Det är hårresande hur människor fortfarande 2020 lever i sådan okunskap.

Det där låter ju sjukt. Kognitiv dissonans eller nått. Läser man inte media? Har media mörkat det så väl att fåren i samhället inte ser? Vi hör ju ständigt på media om invandrare som förnedrar svenskar och dylikt. Tror de att alla dessa ungdomsråd och våldtäkter begås av svenskar? Visst det händer men kanske 5% av alla fall.

Alla explosioner är det något nytt som svenskar börjat med? Var detta något vanligt innan invandringen?

Hur fan kan man inte förstå den kopplingen?
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-27 kl. 01:26.
2020-08-27, 06:57
Moderator
v50s avatar
Novus senaste mätning som jämförs med den i juni, hämtat från Statistik Opinionen hittar inte igen den på SVT eller Novus hemsida.

S 28,3% (-2,3)
V 9,3% (-0,1)
MP 3,8% (+0,4)

C 7,6% (-0,2)
L 2,9% (-0,1)

SD 19,4% (+1,0)

M 21,2% (+0,5)
KD 5,8% (+0,1)

https://twitter.com/StatistiskO
2020-08-27, 07:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Novus senaste mätning som jämförs med den i juni, hämtat från Statistik Opinionen hittar inte igen den på SVT eller Novus hemsida.

S 28,3% (-2,3)
V 9,3% (-0,1)
MP 3,8% (+0,4)

C 7,6% (-0,2)
L 2,9% (-0,1)

SD 19,4% (+1,0)

M 21,2% (+0,5)
KD 5,8% (+0,1)

https://twitter.com/StatistiskO
Bekräftar det vi ser i andra OU att S går kraftigt ner och SD sakta tar igen de man förlorat. Jag tror att vi får se en fortsatt kraftig nergång för S men p.g.a. laglösheten som nu börjar tränga sig på hos den vita medelklassen. Och då fortsätter SD upp. Kan bli riktigt stora rörelser men även om jag tycker illa om Sveriges coronastrategi bör SD vara försiktig där känner jag. Bättre då att låta Regering sätta krokben på sig själva.
2020-08-27, 07:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Inte lät de så på dessa knegare i alla fall. Tror de flesta inser att sociala insatser inte fungerar, vi har testat de i 10 år nu.
Det var väl Aftonbladet som gjorde en OU gällande lösningar på kriminaliteten?
Den finns någonstans i tråden....

Som lösningarna skiftade mellan partiernas väljare samt mellan män och kvinnor.

Med koncentration på vänstersidan så gällde att ösa mer av skattebetalarnas pengar över redan bidragsberoende. Ja t.o.m. flera fritidsgårdar fanns med som en av 3 lösningar som kunde väljas. Lite förvånande var dock att "fler poliser" fanns med bland ytterligare bidrag och fritidsgårdar.

Och ju närmare "högersidan" resultaten lästes så sjönk bidragsvansinnet och lösningar som längre fängelsestraff ökade. Detsamma då resultatet gällde män.

Om man i den undersökningen (fan, hittar den inte) tittar på resultatet gällande tillfrågade som uppger att man röstar på SD så inser man snabbt att SD-väljare och kvinnor som röstar på S, V och MP helt enkelt befinner sig på två helt olika planeter.

Den undersökningen visar att det vore ett strategiskt misstag om SD försöker att locka över kvinnliga S-väljare. Manliga industriarbetare är gruppen men glöm flirtandet med typ kvinnliga kommunalare och TCO-medlemmar.

När jag läste undersökningen så måste jag erkänna att jag blev ganska så förtvivlad över hur många det faktiskt är, i dagens Sverige, som fortfarande vill ösa mer skattepengar över utanförskapsområden.

I det avseendet så är Sverige ett förlorat land.
2020-08-27, 07:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Dels gäller det att upplysa folket om kopplingen mellan invandring och brottsligheten.
Och dels att lag o ordning är den viktigaste punkten för att samhället ska fungera.

Vad som verkligen krävs är att väljarna blir väl upplysta om vad klantraditioner innebär, hur klanfolk fungerar och hur illa Svenska rättstraditioner passar massimporterade klantraditioner.

Det krävs helt enkelt att någon tar bladet från mun och börjar pumpa ut information om problematiken som massimporten av män med klantraditioner har skapat i ett land med Svenska rättstraditioner.

För att få bukt med "grupperingarna" så krävs det att Sverige glömmer det individuella ansvaret och tillåter kollektiva bestraffningar.
2020-08-27, 08:16
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bekräftar det vi ser i andra OU att S går kraftigt ner och SD sakta tar igen de man förlorat. Jag tror att vi får se en fortsatt kraftig nergång för S men p.g.a. laglösheten som nu börjar tränga sig på hos den vita medelklassen. Och då fortsätter SD upp. Kan bli riktigt stora rörelser men även om jag tycker illa om Sveriges coronastrategi bör SD vara försiktig där känner jag. Bättre då att låta Regering sätta krokben på sig själva.
Fint om S backar och backar och SD går upp, upp, upp. Ganska sorgligt ändå att det beror på att Sverige håller på att gå sönder.
2020-08-27, 08:35
Medlem
arbetets avatar
SVT har nu publicerat OU:n med analyser och en massa bla, bla, bla från Mats Knutsson:

Analys: ”Coronaeffekten klingar av – därför backar S”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-coronaeffekten-klingar-av-darfor-backar-s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in