Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Fast folk går ju precis som du säger till SD för att de känner att deras identitet inte går att känna igen i de nyss nämnda separatistgrupperna. Ser man på tv där de visar BLM känner nog de flesta svenska att man inte känner igen sig och passivt söker sig till "motståndarna" till BLM.
Det är ju inte så att folk aktivt rör sig ut på gatan med med "white lives matter" för alla vet hur iditioskt jävla dumt det är. Man kan ju bry sig om identitet utan att skylta om det. Identiteten finns där och den finns där enormt mycket, oavsett om vi vill det eller inte.
Sen kan jag på ett vis hålla med om att den är destruktiv men du kan ju inte blunda för verkligheten hur det ser ut. Svenska arbetare som kanske gynnas av en S-politik vill numera ha en M-SD regering. Det säger allt.
Jo, fast nu diskuterar vi inte simpel identifikation med klass eller parti, utan mer nån SD-bastardiserad helvetesform av postmodern identitetspolitik med kulturmarxistiska undertoner, inklusive en vit/svensk spegelversion av hela den id-politiska begreppsapparaten som florerar på universiteten. Detta apropå att figurer i tråden lobbar för att SD ska lägga sig an med det tilltalet.
Tänk dig t ex att Åkesson skulle inleda ett sommartal med ”
Sverigevänner! Dagens tal vill jag ägna åt att tala om vita suedifierade kroppars utsatthet för icke-vitas rasistiska våld i gatumiljöer där brunhetsnormen är förhärskande. Jag har som ni ser valt att bjuda in endast vita, suedifierade åhörare då jag vill hävda vår rätt till trygga rum, fria från icke-vitas mikroaggressioner och den bruna blicken.”
Om SD började prata sån förhatlig rappakalja skulle jag projektilspy flera hundra liter magsyra med 25 meters stråle rakt upp på scenen, jag vet att det låter fysiskt omöjligt för nån med normalt BMI men just watch me. En enkel tumregel är, om nån meningsmotståndares retorik gör mig så jävla provocerad att jag är millimeter från att få en blackout och vakna med blodiga knogar, är det definitivt inte retorik jag vill höra från mitt eget parti.
En ytterligare grej du får ta i beaktande är att vissa på Flashback inte accepterar SD:s koncept med öppen svenskhet utan kräver att partiet ska bli en exklusiv intresse/lobbyorganisation för etniska svenskar. Med tanke på att väljarstödet för SD bland invandrare numera ligger på samma nivå som bland kvinnor, låter det kanske inte helt lyckat ur väljarmaximeringssynpunkt.
Dessutom blir det en gränsdragningsdjungel utan like. Sverige är inte Japan, en ö-isolerad etnisk kuvös för identiska snedögda som skulle sniffa sig till en främling på sju mils avstånd. Sverige är inte ens som judarna, som aldrig kan komma överens om vilka som är judar och inte. Via mödernet säger några, nehej via fädernet säger haraiterna, nehej seriösa konvertiter ska också räknas säger ett tredje gäng. Svenskar var en röra av svenskar, skåningar (sorry snapphanar), finnar, tattare samt en och annan tysk och vallon redan innan 1900-talet. Ovanpå det fick vi Erlanders finska, polska, italienska, jugoslaviska och grekiska arbetskraft. Då har vi inte ens kommit fram till den sentida jugge- och MENA-tsunamin eller den oreglerade EES-invandringen, vi är ännu kvar på 60-talet då befolkningen betraktades som homogen fast den inte var det.
Idag är det såklart ännu bökigare. En blond och blåögd bosnier som kom hit som ettåring, är totalmarinerad i svenskhet och har blivit förnedringsrånad pga misstagen för svenne ska inte klassas som SD-värdig? Hur sortera halvsvenskar? Om man har en morsa som i rakt nedstigande led är ättling till Gustav Vasa och en kolsvart farsa från Gambia, ska man vara portad från nya separatistiska SD då eller får man dispens pga Vasaätten är blytungt? Vad göra med stolta antirasisten ”Tindra-Lisa Rymdblomma Dorisdotter” som vid DNA-test visar sig vara den etniskt renaste pursvensken i hela riket, men som har Rachel Dolezal-komplex och vill avsäga sig sin svenskhet totalt och leva isolerat bland svarta, ska hon tvångsanslutas till nya SD ändå? Jag menar, om det inte finns en väg in för icke etniska svenskar kan det ju i konsekvensens namn inte heller finnas en väg ut för Tindra-Lisa. Nä, jag tror SD har lagt sig på den enda nivå som fungerar 2020 och framgent.