2020-06-06, 15:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Identitetspolitik är inget annat än ett nytt ord för samma kolletivism och solidaritet som nationalismen bygger på. Tankar som folkrätt och suveränitet för en nationalstat handlar om politisk representation för en etnisk ingrupp som politiskt mål.

I en mångetnisk stat, handlar politiken om identitet mer än ideologi och den som ställer sig utanför lagsporten förlorar ensam.

Jag vill ha en identity to end all identities.
2020-06-06, 15:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De senaste BLM-demonstartionerna måste vara ett lyft för SD. Att mängder av människor går ut och demonstrerar mitt i en coronapandemi för någon som dött i ett annat land långt borta måste ju få många folk att vakna. Särskilt med tanke på vad som händer under demonstrationerna. Det skriks "Ned på knä" "Död åt polisen" och en kvinnlig polis går ned på knä med bisarra skyltar.
Intressant vore om det gick att få fram någon information om vad demonstranterna lever på?
Hur många av demonstranterna har någon form av subventionerat leverne?

Efter Akilovs attack så visade vanliga människor vad man ansåg om polisen. Vad skulle samma vanliga människor anse om ett gäng bidragstagare som demonstrerar för att ta död på Svenska poliser?

SD borde gå hårt åt vänsterns mutsystem. Varför skall arvsfonden ge pengar till genusprojekt när pensionärer inte har råd att gå till tandläkare?
Vad finns det för anledning till att religiösa samfund erhåller skattemedel?
Varför skall skattebetalaren finansiera "kulturarbetare" och pressen? Om en konstnär eller skådis inte kan försörja sig, byt jobb! Om en tidning inte är självbärande, lägg ned!
Listan kan göras vidrigt lång.
2020-06-06, 16:50
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.zerohedge.com/political/crime-crime-age-chaos-has-arrived

Tror ni SD kommer gynnas av att vi går in i en tidsålder där kaos råder mer än ordning och reda?

Jag tänker väl att om det är mycket kaos så längtar folk efter lite mer ordning och om det är för mycket ordning så vill folk ha det lite mer fritt och kaotiskt.

Vad tror ni?
2020-06-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag vill ha en identity to end all identities.

Du tänker som Paulus "här är inte jude eller grek"? Eller Homo Sovieticus? Eller MAGA-amerikan? Sverige-humanoid?

Detta har ju varenda mångetnisk stat haft som projekt. Problemet är att människan är en gruppidentifierande primat och att det går mycket bättre för individer som är del av ett kollektiv som skyddar sina individer. Individchimpansen har det tufft och det är surt för den ensamme svennen på SSU-mötet att vinna på sina idéer om allas lika värde.

Att som CrispyKreem beklaga sig över "separatism" och identitetspolitik är ju egentligen att beklaga sig över representativ demokrati och partier. Det var faktiskt populärt i både Tyskland och Sverige före första världskriget, att inte vilja ställa "grupp mot grupp" via bondepartier, arbetarpartier, högerpartier osv. På den tiden var ju nästan alla del av nationen.

Om man begriper att S håller på att bli ett "invandrarparti" - vad är det egentligen man hymlar om att det "blågula blocket" är för något?
2020-06-06, 17:02
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men svaret på att andra laget tar på sig rosa fittmössor kan väl rimligen inte vara att man själv startar en klubb för blå kukmössor, om ens grundhållning är att hela grejen med fittmössorna är idiotisk? Då legitimerar man ju vansinnet. Självmordet i sammanhanget är att gå rakt i deras fälla och sjunka till deras nivå.

Fundera sen hur bra det brukar gå politiskt för separatiströrelser kontra majoriteten som inte ger sig in i den ID-politiska kapprustningen. BLM har genererat fler väljare åt Trump än demokraterna. Feministiskt initiativ torde ha gjort detsamma för SD och är numera dödare än dronten.

Fast folk går ju precis som du säger till SD för att de känner att deras identitet inte går att känna igen i de nyss nämnda separatistgrupperna. Ser man på tv där de visar BLM känner nog de flesta svenska att man inte känner igen sig och passivt söker sig till "motståndarna" till BLM.

Det är ju inte så att folk aktivt rör sig ut på gatan med med "white lives matter" för alla vet hur iditioskt jävla dumt det är. Man kan ju bry sig om identitet utan att skylta om det. Identiteten finns där och den finns där enormt mycket, oavsett om vi vill det eller inte.

Sen kan jag på ett vis hålla med om att den är destruktiv men du kan ju inte blunda för verkligheten hur det ser ut. Svenska arbetare som kanske gynnas av en S-politik vill numera ha en M-SD regering. Det säger allt.
2020-06-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Fast folk går ju precis som du säger till SD för att de känner att deras identitet inte går att känna igen i de nyss nämnda separatistgrupperna. Ser man på tv där de visar BLM känner nog de flesta svenska att man inte känner igen sig och passivt söker sig till "motståndarna" till BLM.

Det är ju inte så att folk aktivt rör sig ut på gatan med med "white lives matter" för alla vet hur iditioskt jävla dumt det är. Man kan ju bry sig om identitet utan att skylta om det. Identiteten finns där och den finns där enormt mycket, oavsett om vi vill det eller inte.

Sen kan jag på ett vis hålla med om att den är destruktiv men du kan ju inte blunda för verkligheten hur det ser ut. Svenska arbetare som kanske gynnas av en S-politik vill numera ha en M-SD regering. Det säger allt.
Jo, fast nu diskuterar vi inte simpel identifikation med klass eller parti, utan mer nån SD-bastardiserad helvetesform av postmodern identitetspolitik med kulturmarxistiska undertoner, inklusive en vit/svensk spegelversion av hela den id-politiska begreppsapparaten som florerar på universiteten. Detta apropå att figurer i tråden lobbar för att SD ska lägga sig an med det tilltalet.

Tänk dig t ex att Åkesson skulle inleda ett sommartal med ”Sverigevänner! Dagens tal vill jag ägna åt att tala om vita suedifierade kroppars utsatthet för icke-vitas rasistiska våld i gatumiljöer där brunhetsnormen är förhärskande. Jag har som ni ser valt att bjuda in endast vita, suedifierade åhörare då jag vill hävda vår rätt till trygga rum, fria från icke-vitas mikroaggressioner och den bruna blicken.”

Om SD började prata sån förhatlig rappakalja skulle jag projektilspy flera hundra liter magsyra med 25 meters stråle rakt upp på scenen, jag vet att det låter fysiskt omöjligt för nån med normalt BMI men just watch me. En enkel tumregel är, om nån meningsmotståndares retorik gör mig så jävla provocerad att jag är millimeter från att få en blackout och vakna med blodiga knogar, är det definitivt inte retorik jag vill höra från mitt eget parti.

En ytterligare grej du får ta i beaktande är att vissa på Flashback inte accepterar SD:s koncept med öppen svenskhet utan kräver att partiet ska bli en exklusiv intresse/lobbyorganisation för etniska svenskar. Med tanke på att väljarstödet för SD bland invandrare numera ligger på samma nivå som bland kvinnor, låter det kanske inte helt lyckat ur väljarmaximeringssynpunkt.

Dessutom blir det en gränsdragningsdjungel utan like. Sverige är inte Japan, en ö-isolerad etnisk kuvös för identiska snedögda som skulle sniffa sig till en främling på sju mils avstånd. Sverige är inte ens som judarna, som aldrig kan komma överens om vilka som är judar och inte. Via mödernet säger några, nehej via fädernet säger haraiterna, nehej seriösa konvertiter ska också räknas säger ett tredje gäng. Svenskar var en röra av svenskar, skåningar (sorry snapphanar), finnar, tattare samt en och annan tysk och vallon redan innan 1900-talet. Ovanpå det fick vi Erlanders finska, polska, italienska, jugoslaviska och grekiska arbetskraft. Då har vi inte ens kommit fram till den sentida jugge- och MENA-tsunamin eller den oreglerade EES-invandringen, vi är ännu kvar på 60-talet då befolkningen betraktades som homogen fast den inte var det.

Idag är det såklart ännu bökigare. En blond och blåögd bosnier som kom hit som ettåring, är totalmarinerad i svenskhet och har blivit förnedringsrånad pga misstagen för svenne ska inte klassas som SD-värdig? Hur sortera halvsvenskar? Om man har en morsa som i rakt nedstigande led är ättling till Gustav Vasa och en kolsvart farsa från Gambia, ska man vara portad från nya separatistiska SD då eller får man dispens pga Vasaätten är blytungt? Vad göra med stolta antirasisten ”Tindra-Lisa Rymdblomma Dorisdotter” som vid DNA-test visar sig vara den etniskt renaste pursvensken i hela riket, men som har Rachel Dolezal-komplex och vill avsäga sig sin svenskhet totalt och leva isolerat bland svarta, ska hon tvångsanslutas till nya SD ändå? Jag menar, om det inte finns en väg in för icke etniska svenskar kan det ju i konsekvensens namn inte heller finnas en väg ut för Tindra-Lisa. Nä, jag tror SD har lagt sig på den enda nivå som fungerar 2020 och framgent.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-06 kl. 21:47.
2020-06-06, 21:41
Medlem
Jirens avatar
Nu säger Jimmie något som många svenskar redan tycker och tänker - nämligen att Anders Tegnell måste avgå.

Citat:
SD:s partiledare Jimmie Åkesson går till hårt angrepp mot Folkhälsomyndigheten, statsepidemiolog Anders Tegnell och regeringen på DN Debatt. Åkesson menar att man uppvisat en ”senfärdighet och handfallenhet” i krishanteringen och skriver: ”Ansvariga för felbesluten bör därför lämna sina positioner med omedelbar verkan”.

https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-tegnell-maste-avga-omedelbart/

Hur kommer hans uttalande att tas emot ute i stugorna? Åkesson har som vanligt fullständigt rätt i det han säger, och jag tror att han kommer få medhåll från många svenskar som inte ens röstat på SD.

Samtidigt tror jag att han trampar på väldigt många tår. Tankarna går till alla rabida folkhälsomyndighetssupportrar som inte gör annat än att spamma sociala medier med tokhyllningar över Tegnell och FHM:s katastrofala hantering av covid-19. Redan i detta nu spyr de sitt goda hat mot Åkesson (Aftonbladets FB-sida t.e.x)

Riktigt intressant hur som helst. Tror ni att Tuffe Uffe vågar haka på?
Senast redigerad av Jiren 2020-06-06 kl. 22:01.
2020-06-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu säger Jimmie något som många svenskar redan tycker och tänker - nämligen att Anders Tegnell måste avgå.

Citat:
SD:s partiledare Jimmie Åkesson går till hårt angrepp mot Folkhälsomyndigheten, statsepidemiolog Anders Tegnell och regeringen på DN Debatt. Åkesson menar att man uppvisat en ”senfärdighet och handfallenhet” i krishanteringen och skriver: ”Ansvariga för felbesluten bör därför lämna sina positioner med omedelbar verkan”.

Hur kommer hans uttalande att tas emot ute i stugorna? Åkesson har som vanligt fullständigt rätt i det han säger, och jag tror att han kommer få medhåll från många svenskar som inte ens röstat på SD.

Samtidigt tror jag att han trampar på väldigt många tår. Tankarna går till alla rabida folkhälsomyndighetssupportrar som inte gör annat än att spamma sociala medier med tokhyllningar över Tegnell och FHM:s katastrofala hantering av covid-19. Redan i detta nu spyr de sitt goda hat mot Åkesson (Aftonbladets Facebook-sida t.e.x)

Han skulle kunna haka på, vi får se. Ibland när det kommer en viss typ av utspel från SD, M eller KD är det för att skvallret i korridorerna har sagt att alla sitter med fingret på avtryckarknappen och väntar in det där perfekta ögonblicket där man hunnit bli säker på att det är rätt vägval, men ändå hinner precis före de andra så att de nu tvingas haka på ditt initiativ som tvåor på bollen.
2020-06-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Citat:

Samtidigt tror jag att han trampar på väldigt många tår. Tankarna går till alla rabida folkhälsomyndighetssupportrar som inte gör annat än att spamma sociala medier med tokhyllningar över Tegnell och FHM:s katastrofala hantering av covid-19. Redan i detta nu spyr de sitt goda hat mot Åkesson (Aftonbladets Facebook-sida t.e.x)

Jag tror det är helt rätt timing med den här storsläggan nu. Även om en mycket stor del av befolkningen fortfarande är hjärntvättade tengellianer så är det ingen tvekan om att en ansenlig del av Sjuklöverns väljare har genomskådat galenskapen vid det här laget och därmed är mottagliga för detta budskap.

Sedan är det en annan sak att alltihop egentligen är löjligt eftersom alla åtta riksdagspartier har jamsat med under hela våren.
2020-06-06, 22:12
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/QHvl9Sl41U4

Åkesson är återigen uppe och trendar högt på Youtube kort efter talet släpptes, det är starkt! Detta med tanke på att det inte finns något politiskt parti som är uppe och trendar någonsin. Visst är det inte en stor del av svenska folket som hänger på utforska och topplista på Youtube men det är en stor del unga grabbar och tjejer.

Det är väldigt starkt som politiskt parti att äga hela Youtube, ser inget annat parti som ens har ett konto där.

Utöver det har vi FB med 200k visningar:

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/videos/266997951171170/?vh=e&d=n

Jag tycker faktiskt det är väldigt konstigt att inget annat parti ens försöker äga sociala medier? Moderaterna är rätt starka på twitter men twitter är 0.01% av folket och där är även SD starka.

Jag tror det handlar om att den tysta majoriteten inte vågar visa att man röstar SD i verkligheten, då kan man anonymt vädra sina tankar här på Flashback, Youtube och Twitter.

Så detta tror jag verkligen är långsiktigt bra för SD eftersom sociala medier är framtiden, många som börjar kolla ett klipp sen ett annat och ett annat osvosv. Gammelmedia är betydligt svårare för det styrs inte av partiet.

Kör hårt Åkesson
2020-06-06, 22:14
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Vad är Problemet,För en ny regering behövs M+KD+SD finns inget annat alternativ, så varför sitta här med argument om div mm MP ska UT Liberalerna likaså , då finns det en möjlighet
2020-06-06, 22:18
Medlem
Tror S kommer trycka på sin skärpta invandringspolitik vid valet. Gör dom det kommer LO kollektivet komma tillbaks, SD kommer då rasa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in