Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
För det första så är detta en teori som GWP har o inte nödvändigtvis sanningen, men Jo, så har jag för mig att han yttrade sig i någon intervju, inte ordagrant kanske men min vaga minnesbild är att innebörden ska varit år det hållet.
De flesta polisutredningar gällande t,ex försvunna lr mördade/dräpa personer brukar i brist på en tydlig GM alltid börja titta på de som står offret närmast. Detta innebär familjen, sambos/särbo, pojk-/flickvän m.m o sedan letar man sig utåt med de kända närmaste vännerna först.
De personerna som GW misstänker förhördes alltså inte förrän efter flera månader o han säger då att dessa hann prata ihop sig så pass att det gav ett någorlunda trovärdigt o svårspräckt alibi, de ger iaf varandra alibi enligt GW. Finns ju förvisso en möjlighet att de hörts tidigare men isf mkt kort o bristfälligt.
Är medveten om turordningen.
Min tanke är att det var mer fokus att ta de närmstas ev vittneuppgifter än att kritiskt kontrollera dess info. Utgår ifrån att det var svårt för de inhemska utredarna att se saken objektivt i den tragiska situationen och då hörts bristfälligt ur en misstänkt synvinkel.
Det är mkt som tyder på att det vid tillfällen har okritiskt lyssnats på vissa vittnesuppgifter som har vilselett och gynnat GM att prata ihop sej.
Narkotika relaterade spåret.
Dansken
PR
Pilot
Gott om tid att öva in rollerna väl.
Hoppas KL tar spåren på sandalerna och tolkar in dess anknytning.
Kollar samtalet från stadt, om någon var i närheten.
Tar uppgifterna från BW om samtalade med Helena utanför stadt innan hon gick.
Vilken bil fanns att tillgå i Helenas hem. Fanns det fler bilade parkerade i anslutning till hemmet?
Vilka var aktiva i dungen direkt efter förtsta sandalen återfanns?