Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Har inte uppfattat att GW påstår att de inte tillhörde den innersta kretsen.
Ett gott kamouflage kan vara just det att stå nära, och därför inte bli hörd på det sättet initialt.
Att sedan avge till rätta lagda, ihop synkade vittnesuppgifter gör att spåren effektivt sopas igen eller arrangeras....
För det första så är detta en teori som GWP har o inte nödvändigtvis sanningen, men Jo, så har jag för mig att han yttrade sig i någon intervju, inte ordagrant kanske men min vaga minnesbild är att innebörden ska varit år det hållet.
De flesta polisutredningar gällande t,ex försvunna lr mördade/dräpa personer brukar i brist på en tydlig GM alltid börja titta på de som står offret närmast. Detta innebär familjen, sambos/särbo, pojk-/flickvän m.m o sedan letar man sig utåt med de kända närmaste vännerna först.
De personerna som GW misstänker förhördes alltså inte förrän efter flera månader o han säger då att dessa hann prata ihop sig så pass att det gav ett någorlunda trovärdigt o svårspräckt alibi, de ger iaf varandra alibi enligt GW. Finns ju förvisso en möjlighet att de hörts tidigare men isf mkt kort o bristfälligt.