Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Hej, du verkar inte räkna på det faktum att all import genererar 10-25% intäkt till Amerikanska folket genom tullar.
Detta betyder idag att USA tjänar mer än Kina på en vara som landar i USA. Kinas strategi har varit att värde och överskott skall flyta tillbaka till Kina med 5-6% per år. USA och Donald J Trump har revereserat situationen och tjänar nu mellan 10-25%, ju mer kineserna levererar, ju mer tjänar USA.
Man kan nu med lönsamhet fokusera på att plocka hem kritiska verksamheter och skapa ett säkert USA utan Kinesiskt beroende, under tiden tjänar man mycket stora pengar, mer än Kina..på Kina! Briljant.
Vi har dessutom under hösten sett hur Kina lagt sina största ordrar på spannmål och annat någonsin till USA. Detta då Kina haft försörjningsproblem. Farmarna som dessutom erhållit 280 miljarder (sek) i bidrag för tappad försäljning under handelskriger är generellt mycket nöjda.
Som sen de själva betalar som konsument, det är bara en skatt.
Och sen har vi det pinsamma att VI SKA SÄNKA HANDELSUNDERSKOTTET, och sen ökar det i stället
Varför vill man ta hem jobb ingen vill göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
bottenslam
Ska vi ta det en gång till, för hundrade gången?
"Household cleaners that contain chlorine, like bleach, disinfect hard surfaces and kill germs, including viruses. Many cleaners, including chlorine bleach, are effective against coronavirus when used properly, according to the U.S. Environmental Protection Agency (EPA)."
https://www.hackensackmeridianhealth.org/HealthU/2020/06/08/does-chlorine-kill-coronavirus/
Klor finns i badhus, i vattnet OCH I LUFTEN!!! Klor är ett desinfektionsmedel och det funkar på corona. Trump sa inte att man skulle spruta in desinfektionsmedel i lungorna. DET BEHÖVER INTE ALLS VARA DÖDLIGT MED DESINFEKTIONSMEDEL I LUNGORNA, DÅ HADE BADHUS VARIT LIVSFARLIGA!!!
Ska du sluta vara en byfåne nån gång? Nu har du bevisat ytterligare en gång att du inte förstår nånting.
Du har precis bevisat att du inte har en aning om vad fakta är för något.
Jag vet inte varför du berättar för mig att du är för okunnig, vet du varför du berättar detta för mig?
Läs säkerhetsbladet, så varför vill trumpen döda folk med dåliga råd?
Citat:
Ursprungligen postat av
JetSociety
Har du ens läst vad du länkat till?
Trump :. "So you say", "that sounds interesting", "interesting" osv
Hur tänkte du när du länkar till ett klipp som visar precis det jag påpekade?
Varför har dom stängt möjligheten att kommentera klippet?
Samma anledning som att Joe Biden inte vågar ha öppna kommentarsfält?
Dina ord är betydelselösa märker vi.
Ett trumpen gett det dåliga rådet, som är dödligt.
Två fakta styrker dessa desinfektionsmedels farlighet.
Bidens strategi är lysande, även om den är av misstag tack vare corona.
Och varför skulle man öppna upp för troll?
Kan inte se något som kan ge en fördel för Biden, och med tanke på du gråter över detta.
Så berättar du bara vilken lysande strategi detta är.
trumpen kampanj Presedenvalet:Fighting for you!(Unless u have corona, because when u can go fk yaself because i dont give a fk shit about u)
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Vad har han för position i mot detta Presidentvalet 2020?
Känns som JR är en parentes.
Men visst är det lustigt de känner rädsla för åtal, är det så svårt och hålla sig på rätt sida om lagen kan man undra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Jag har frågat hur många Trumphatare som helst om bevis för att han är rasist. Dom blir märkligt tysta.
Det är för en vägg av att prata om annat dyker upp, vi har redan konstaterat detta och behövs inte ens diskuteras.
trumpen har förstår postens förmåga att leverera i tid och med 8% enligt ett dokument som kom ut i helgen.
Vad har trumpen emot demokratin och poströster?
Ja, jag vet trumpen säger nått, men ingen kan styrka det.
Arizona har valfusk i storleks ordningen 1 på 10000000, även säger man landet över att poströster är till ingens fördel.
Men förhindra folk kunna rösta, det är ALLTID till fördel för R.
Men lustigt nog har en del republikaner i North Carolina börjat arbeta emot gerrymandering och anser det förstör demokratin.
För vi får inte glömma av att konstitutionen säger att valresultatet ska återspegla folkets röst.
Och det kan det aldrig göra med gerry mandering.
Intressant och se hur trumpen försöker förstöra demokratin för vinna Presidentvalet 2020.
Många förutspådde detta, och de har redan ett halvt rätt, sen om det blir ett helt rätt, det ser vi snart.