2020-08-25, 23:35
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
LOL...ja du, tycker man detta är intressant så får man väl läsa transkriptionerna. Gör till rolig läsning om inte annat. Jag fick mig ett gott skratt ivf. Sen såg jag honom prata om detta, så jag hade faktiskt ingen aning om hur himla mkt länkar det finns ang denna fadäs. Inte för att det förvånar mig. Radical left vill naturligtvis sänka hans anseende medan högerspökena försöker upprätta det. Vad är värst? Att låta påskina att POTUS verkade smart eller att man från oppositionens sida försöker kapitalisera på det hela? Svaret är givet liksom. Och dina semantiska hårklyverier förändrar knappast utfallet.

Here’s the official White House transcript of Trump’s remarks (emphasis added):
Det säger mer om medieklimatet i USA än vad det säger om Trump. Man har ingen vilja att få fram "sanningen" om det är hårklyverier och i nackdel för Trump.

En mening som börjar med "And is there a way" är väldigt tydligt att det är en fråga.

När det gäller de olika flankerna så kan jag inte påstå att högern tycker att det var ett smart uttalande. De vill bara inte att det ska framställas på ett annat sätt än vad som faktiskt sades. Så ja, det är värre att försöka kapitalisera på en lögn än att försöka stoppa lögnen från att spridas.
2020-08-25, 23:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
En mening som börjar med "And is there a way" är väldigt tydligt att det är en fråga.
Aha, just det, nu minns jag; han var sarkastisk bara! Han ser väldigt skojfrisk ut på klippet måste jag säga...
2020-08-25, 23:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoscowMitch
Suck. Trodde det var 18års åldersgräns för att få skapa ett konto på flashback.

Det finns ingen WSJ/NBC poll från i måndags. Den senaste publicerade var
15aug. och finns här
Är du säker på att du sett rätt?

Vet inte hur man går från RV till LV. Finns ingen modell för detta när urvalsgruppen redan är randomized selection. En väljare kan alltså inte hamna i båda korgar. Antingen är de en Registered voter eller en Likely Voter. Allt har att göra med datumet för early voting i den delstat som tillfrågas. Att Polls inte bryr sig om Kansas City just nu beror helt på datumet för early voting. 45 dagar innan valet däremot..ja du.

Min seriösa fråga till dig : Är detta en extrapolation från din sida? (nördig svenska för: hittar du på?)Har du något statistiskt signifikant bias? tex att 80% av alla RV går till Trump?
Isåfall kan du sluta läsa här för jag avfärdar sådana hypoteser. Det är oärligt. Det är lögnaktigt. Det är otroligt republikanskt. Väljare svarar på frågor om vem de ska välja till president. Inte Pollstern.

Nu till din WSJ/NBC poll som visar att Donald Trump förlorar valet.

Vi går till sida 4 i denna poll:

(jag uppmanar samtliga läsare att öppna denna poll som Nixter hänvisar till och tala om för mig om ni hittar något som talar för att Donald Trump ligger inom felmarginalen för en seger?)
Vidare kan vi här se att undersökningen visar hur bara 37 procent av kvinnorna sa att de"approve" jobbet som Trump gör som president, medan 63 procent sa att de inte "approve".
Ingen kan vinna med dessa siffror. Då kvinnor består av hälften av väljarkåren ,och bara 37% stödjer den sittande presidenten,så är det omöjligt att ta en seger. Även du måste kunna se detta

Mina egna kommentarer:Jag medger att det finns sk. Shy Trump voters. Men de är inte särskilt många. I poll efter poll så diffar det bara 2-3 % mellan de som är respondenter i en opinionsundersökning via telefon (människa2människa) jämfört med (dator som ringer och ber den anonyme tillfrågade knappa in en siffra)
(Källa: Hill-HarrisX poll 2017)

Medan effekterna av en shy Trump-röst överskattas av presidenten och the GOP. Det var fler Shy votes i det förra valet helt enkom för att han var outsidern och inte president,samt för att Donald Trumps approval ratings idag är katastrofalt dåliga. Majoriteten av landet hatar honom.

Post-election ställdes denna poll fråga: Har du som väljare varit ovillig att prata om vem du tänker rösta på, så sa 35 procent av Trump-väljarna ja. Och de tenderade att vara kvinnor från demokratiskt lutande Counties.
Slutsatts: Av de som tänker rösta på trump så är det ytterst få som döljer det. Frågetecknen finns bland kvinnor och independent voters som traditionellt har röstat republikanskt.
Av dessa behöver Trump återfå 8% eller mer alternativt (suppress the vote) förtrycka 8% eller mer nationellt. Eller 5% i swingstates för att hamna lika med Joe Biden och sedan låta den högsta domstolen få avgöra hur man går vidare i en sk. contested election.
Hamnar frågan i senaten så vinner Trump solklart.

I väljarundersökningen du hänvisade till(WSJ/NBC) så svarade väljarna följande på frågan om vad som motiverar dem till att rösta

Undersökningen avslöjade också frågorna som motiverade varje kandidatstödjare: Bidenväljare identifierade coronavirus som deras främsta oro, medan Trumpväljare sade att det var privatekonomin under detta år som motiverade dem, Pollstern förtydligade inkluderade ( global pandemi, ekonomisk osäkerhet och den negativa ekonomiska effekt som medföljar upplopp och protester mot polisvåld på senare tid)

Du gör en koppling till Hillary Clintons ledning över Trump vid samma tid,långsökt,men jag ser ingen som helst korrelation så jag lämnar det därhän. Man kan alltså inte ta ett momentant ögonblick ur en poll och sedan jämföra med en annan. Speciellt inte när det rör sig om 2 olika kandidater.

Här är övriga argument för Trumps seger. Även de är felaktiga.
Trump ligger efter men kommer att vinna pga
vad som kallas för Bradley-effekten, uppkallad efter Tom Bradley, den tidigare borgmästaren i Los Angeles som förlorade 1982 Kaliforniens guvernörs race trots att han hade en rejäl och konsekvent ledning före sin vita motståndare. Bland professionella tyckare och statsvetare var teorin som framkom att klyftan mellan omröstningarna och valresultatet förklarades med att vita väljare var oroliga för att framstå som rasistiska om de inte sa att de stödde Mr. Bradley, som var svart.

Även om det visar sig vara sant,så behövr Joe Biden bara plocka bort 4% av alla republikanska väljare för att garantera en valseger. Dvs vinna i Pennsylvania,Michigan,Arizona,Wisconsin.
Nu när Joe Biden , en vit man, kandiderar mot Donald Trump, en vit man. Så ser jag heller ingen som helst
anledning att älta detta vidare. Hoppas denna hypotes begravs idag.
Hör ni någon upprepa "bradley-effekten" igen så skratta dem i ansiktet.

Du är en ordbajsare av rang.

Här är WSJ/NBC pollen du inte hittar, den 23:e Augusti:
https://www.wsj.com/articles/trump-trails-biden-but-polls-show-the-president-has-some-strengths-11598184000

WSJ: "President Trump heads into this week’s Republican National Convention with national polls showing him trailing in his race for re-election. But surveys also identify strengths in his political standing, some of them not widely noted, that could help him close the gap by Election Day."

Trump har 51% approval i Rasmussen och högre i Swingstates. Halva USA älskar Tump, många i Swingstates.

Du kan bara räkna utifrån ditt önskade (omöjliga) scenario och ej utsätta detta för kritiskt tänk, du har inte förstått 2016 ens idag den 25.e Augusti 2020. När skall polletten trilla ned ?

Givetvis kan man jämföra kandidater, stater och utfall över tid, speciellt 2016 och 2020, det är ju val som påminner, kandidater som påminner och argument som påminner. Viktig skillnad är fler svarta och hispanics till Trump 2020.

- Energi (oberoende)
- Polisen
- Kina
- 2nd Amendment (det har aldrig sålts så mycket vapen till svarta och hispanics som nu)

Dessa 4 punkter avgör nu valet i alla swingstates. Trump har svaren, Biden har noll att leverera till väljarna i dessa frågor, noll.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-25 kl. 23:47.
2020-08-25, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tittarsiffrorna har nu kommit avseende 1:a dagen av konventen (Dem/Rep).

Och Demokraternas konvent hade 16% fler Tv-tittare än Republikanernas första dag!

https://www.reuters.com/article/us-usa-election-tv-ratings-idUSKBN25L2IC?taid=5f4575176f609f00014dd962&utm_ca mpaign=trueAnthem%3A+Trending+Content&utm_medium=t rueAnthem&utm_source=twitter
"A total of 15.8 million people watched the mostly virtual Republican National Convention’s first night on Monday, according to early Nielsen Media Research, fewer than the 18.7 million viewers who watched the first night of the Democratic National Convention across the same number of networks. "

Man skall väl inte dra alltför stora slutsatser än på det :

Democratic presidential nominee Joe Biden's speech on Thursday night was watched by 21.8 million people on TV, beating out the numbers for other major speeches at the party's convention earlier in the week.

Still, the numbers for Biden mark a 21 percent drop from presidential nominee Hillary Clinton's acceptance speech at the Democratic convention in 2016.

https://thehill.com/homenews/media/513507-first-night-of-gop-convention-delivers-nearly-six-times-more-views-than-start

2020-08-25, 23:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Democratic presidential nominee Joe Biden's speech on Thursday night was watched by 21.8 million people on TV, beating out the numbers for other major speeches at the party's convention earlier in the week.

Still, the numbers for Biden mark a 21 percent drop from presidential nominee Hillary Clinton's acceptance speech at the Democratic convention in 2016.

https://thehill.com/homenews/media/513507-first-night-of-gop-convention-delivers-nearly-six-times-more-views-than-start

Lägg till Youtube, livestreams som många nyttjar.

21 miljoner visiningar av denna på bara denna video mindre än 100 timmar..

Joe Biden on China

https://youtu.be/Kwhnao15rmI
2020-08-25, 23:55
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Dem har inte heller tagit med i beräkning onlinetittare, där tror jag att RNC har en betydligt större fördel gällande tittarsiffror eftersom Trump väljarna är mer eller mindre emot dem större nyhetskanalerna förrutom Fox News och ett par andra mer konservativa TV-kanaler, och väljer därför att se online istället för framför TV:n.
2020-08-26, 00:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Någon ställde en fråga tidigare i tråden vad är det med Trumps politik som hans fans gillar mest.

Jag tänkte nu fråga er som hatar honom: vad är det som ni hatar mest med Trump?

Är det hans utrikespolitik, inrikespolitik? Vad är det som är så dåligt med honom och varför behandlas han så dåligt, nästan som om han vore den nye Hitler.

Jag tycker att eliten och mediaägare av någon anledning reagerat väldigt panikartad och orimligt på Trump. Han kom fram och hade som sina främsta grejer att stoppa illegal invandring, och att sluta ha onödiga, långa och dyra krig i mellanöstern bland annat.
Det är väl inte dåligt?
Kanske eliten vill ha både stor illegal invandring och man vill fortsätta kriga i mellanöstern. För dem är han kanske "den nye Hitler", den som kommer förstöra allt. De hade ju jobbat hårt och skapat en perfekt värld där allt gick deras väg. Men så kom The Orange man...
Men hur är det med er vanliga dödliga?

Är ni fullständigt säkra på att ni kommit fram till att Trump är dålig helt på egen hand och med egna tankar, och inte bara blivit påverkade av elitens hat för Trump. De äger ju trots allt nästan alla medier och via dem har man kört en anti-Trump kampanj i flera år nu. Det finns en risk att ni blivit påverkade faktiskt.
2020-08-26, 00:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Någon ställde en fråga tidigare i tråden vad är det med Trumps politik som hans fans gillar mest.

Jag tänkte nu fråga er som hatar honom: vad är det som ni hatar mest med Trump?

Är det hans utrikespolitik, inrikespolitik? Vad är det som är så dåligt med honom och varför behandlas han så dåligt, nästan som om han vore den nye Hitler.

Jag tycker att eliten och mediaägare av någon anledning reagerat väldigt panikartad och orimligt på Trump. Han kom fram och hade som sina främsta grejer att stoppa illegal invandring, och att sluta ha onödiga, långa och dyra krig i mellanöstern bland annat.
Det är väl inte dåligt?
Kanske eliten vill ha både stor illegal invandring och man vill fortsätta kriga i mellanöstern. För dem är han kanske "den nye Hitler", den som kommer förstöra allt. De hade ju jobbat hårt och skapat en perfekt värld där allt gick deras väg. Men så kom The Orange man...
Men hur är det med er vanliga dödliga?

Är ni fullständigt säkra på att ni kommit fram till att Trump är dålig helt på egen hand och med egna tankar, och inte bara blivit påverkade av elitens hat för Trump. De äger ju trots allt nästan alla medier och via dem har man kört en anti-Trump kampanj i flera år nu. Det finns en risk att ni blivit påverkade faktiskt.

Tja jag kan svara men det är OT då denna tråd handlar om Valet 2020!

Lite kul att Donalds första starka stöd från Jesus-nissar var Jerry Falwell jr och nu erkänner att han gillade och tittade på när hans fru hade sex med en pool-rengöringar pojke och samtidigt går Cohen ut och säger att de visste det och använde som utpressning för att få Jerry:s stöd.

Alla förväntade att Jerry Falwell jr skulle stödja Ted Cruz 2016....

Men Donald agerade som vilken maffia chef som helst.
Kommer det påverka Donald? Ja och igen negativt!

Senast redigerad av 0rganet 2020-08-26 kl. 00:57.
2020-08-26, 02:43
Medlem
Scrip7s avatar
https://www.reuters.com/article/us-usa-election-clinton/hillary-clinton-says-joe-biden-should-not-concede-on-election-night-idUSKBN25L2FJ

Hillary Clinton has a piece of advice for Democratic presidential candidate Joe Biden: Whatever happens, do not concede defeat on the night of the Nov. 3 election.

Har Demokraterna redan gett upp eller tänker de fuska till sig en vinst? Bara att vänta och se.
2020-08-26, 04:18
Medlem
wwrs avatar
"Election day asteroid" har synts i media

Allt verkar riggat för Trump. Falska OU-siffror försöker få in Sleepy Joe i bilden. Man verkar ta till allt tänkbart nys för att höja temperaturen:

Rubrik:
Citat:
About the Asteroid That Will Destroy Earth Right Before Election Day...
Med en bild värdig filmen Deep Impact.

Längre ned i artikeln kommer sanningen ...
Citat:
Fortunately, 2018 VP1 has a 0.41 percent chance of entering Earth's atmosphere. It would likely burn up anyway.
https://www.popularmechanics.com/space/solar-system/amp33753168/election-day-asteroid-truth/
2020-08-26, 04:22
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Election day asteroid" har synts i media

Allt verkar riggat för Trump. Falska OU-siffror försöker få in Sleepy Joe i bilden. Man verkar ta till allt tänkbart nys för att höja temperaturen:

Rubrik:

Med en bild värdig filmen Deep Impact.

Längre ned i artikeln kommer sanningen ...

https://www.popularmechanics.com/space/solar-system/amp33753168/election-day-asteroid-truth/
Hade den träffat jorden, så vet vi att det hade varit Trumps fel.
2020-08-26, 06:05
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Spelar ingen roll alls vad du kommer med för förslag. Det viktiga är att han sa inte det som påstås här. Det är dock ett väldigt tydligt exempel på hur vissa saker sprids i social media som en sanning trots att det är falskt.

Frågan är varför media/journalisterna hakade på här.

-Anser dom att sina läsare/tittare är så korkade att dom börjar "boffa" massa kemikalier, bara för att Trump läst forskning om detta sätt att bekämpa Corona och tycker det "sounds intresting"?

Eller

Kör dom på som vanligt med agenda sättande "nyheter" där Trump skall framställas på sämsta tänkbara sätt?

Kanske både och.

Ibland vet journalisterna mindre än sina läsare i ett ämne.

Klyban vet mindre än Donald Trump i ämnet och borde vara ödmjuk.
"Sounds intresting" tycker jag är ett bra svar när nya rön dyker upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in