2020-08-25, 21:54
Medlem
Ryktas friskt om en ung albansk anfallare till Hammarby. Vår chefscout är där nere just nu sedan några dagar och kollar på matchen Tirana- Röda stjärnan för tillfället.

Ernest Muci och 19 år gammal. Priset ska ligga på 3 millar.
Citera
2020-08-25, 21:54
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan P
Nu har ju Kebba inte fått spela på ett tag men förra säsongen var han riktigt bra. Det viktigaste för er är väl dessutom att att ni kan flytta upp Mix Diskerud. Det är väl snarare så att ni får en bra mittfältare, nu när ni inte behöver använda honom som mittback.

Skhodran har ju också ett förflutet i Sirius. Direkt när han kom var han bra, 4 mål på de fyra första matcherna om jag inte minns fel (vilket jag absolut kan göra). Sedan var det dock sämre med målen men han kom ändå, enligt wikipedia, upp i 28 matcher och 7 mål på nästan exakt ett år innan han gick till Silkeborg.
OK, ja givetvis är det meningen att vi ska kunna använda Mix som en mittfältare. Tack för infon.

Shkodran är inte klar ännu. Sitter i förhandlingar på Olympia just nu verkar det.

Edit. Där var han klar!
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-08-25 kl. 22:03.
Citera
2020-08-25, 22:13
Medlem
Problemet med Maholli och Ceesay är stora egon, inte att dom inte kan lira. Men i en bottenstrid kan man ju behöva självsäkra spelare utifrån.

Inte många slår Kebba i det fysiska spelet, men han har absolut 0 koll på allt vad markeringsspel heter. Spelar med hög risk.
Citera
2020-08-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Problemet med Maholli och Ceesay är stora egon, inte att dom inte kan lira. Men i en bottenstrid kan man ju behöva självsäkra spelare utifrån.

Inte många slår Kebba i det fysiska spelet, men han har absolut 0 koll på allt vad markeringsspel heter. Spelar med hög risk.
Problem med markeringsspel har vi redan. Jag är mest nöjd över att kunna flytta upp Mix och bänka Rasmus Jönsson.

Ryktas även om en mittfältare på ingång nu.
Citera
2020-08-25, 22:17
Medlem
Lustig presenterad på AIKs officiella. Lite olustigt, är det i backlinjen pengarna ska ligga?
Citera
2020-08-25, 22:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Här dillar vi om Messi hit och dit och så kommer den verkliga bomben - Lustig till AIK!!!

(eller också är det bara jag som är okunnig och alla ni andra ids inte ens kommentera... )
Citera
2020-08-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Här dillar vi om Messi hit och dit och så kommer den verkliga bomben - Lustig till AIK!!!

(eller också är det bara jag som är okunnig och alla ni andra ids inte ens kommentera... )
Alltså, det känns som en stark värvning. Jag tror att AIK stannar kvar i Allsvenskan i år, förmodligen utan kval.

För egen del hade jag sånär varit beredd på att ta en kvalplats.
Citera
2020-08-25, 22:35
Medlem
Lundbondens avatar
AIK har ekonomisk kris och ändå värvar de Rogic, Lustig och Sotris. Hur?
Citera
2020-08-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
AIK har ekonomisk kris och ändå värvar de Rogic, Lustig och Sotris. Hur?

Bland annat med hjälp av externa finansiärer.

Från AIKs hemsida:

Förvärvet av spelaren har möjliggjorts genom upptagande av lån från privata finansiärer med två mycket stora AIK-hjärtan. Villkoren för lånen är kopplade till framtida överskott från sportsliga prestationer och transfers som AIK Fotboll genererar, vilket innebär att lösningen inte belastar verksamhetens drift.
Senast redigerad av aju1891 2020-08-25 kl. 22:40.
Citera
2020-08-25, 22:47
Medlem
"En liten bomb" beskrivs vår kommande offensiva mittfältsvärvning. Nyfiken nu.

Edit. Kanske inte är en offensiv mittfältare säger de nu.

Edit2. Denna väntan gör mig vansinnig.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-08-25 kl. 23:07.
Citera
2020-08-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Bland annat med hjälp av externa finansiärer.

Från AIKs hemsida:

Förvärvet av spelaren har möjliggjorts genom upptagande av lån från privata finansiärer med två mycket stora AIK-hjärtan. Villkoren för lånen är kopplade till framtida överskott från sportsliga prestationer och transfers som AIK Fotboll genererar, vilket innebär att lösningen inte belastar verksamhetens drift.

Självklart är det externa, men frågan är ju bara hur moralen ligger till när man permitterar spelare och ledning och kanslifolk.

Jävligt smutsigt.

Henrik Jurelius ang. värvningen av Micke Lustig: "Han är en rolig kille som kommer höja humöret i omklädningsrummet Det behöver vi."
Senast redigerad av pogba 2020-08-25 kl. 23:23.
Citera
2020-08-25, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
"En liten bomb" beskrivs vår kommande offensiva mittfältsvärvning. Nyfiken nu.

Edit. Kanske inte är en offensiv mittfältare säger de nu.

Edit2. Denna väntan gör mig vansinnig.

Är det inte han från Sirius? Ännu en...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in