Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Någon som har någon kommentar på Brighton svenskarna Peter Gwargis och Viktor Gyökeres.
Egen kommentar:
Gyökeres har precis varit utlånad till 2. Bundesliga och gjorde det hyfsat. Året innan hade han gjort det bra i Premier League 2 och jag tror även Brighton vann den där Gyökeres var kapten.
Gwargis är en stor talang som inte får mycket plats i media, gjorde det bra denna säsong i Premier League 2 och har sagt att han vill till höra A-laget kommande säsong och om inte lär han flytta för att kunna fortsätta utvecklas.
Så kanske får vi två unga PL-svenskar, hade varit intressant.
Brighton har inte vunnit Premier League 2.
För protokollet vill jag bara nämna att kvaliteten i Premier League 2 är väldigt låg. Att då som 20 eller 21-åring som Gyköres spela där är extremt oroande. Premier League 2 är fyllt med 17, 18-åriga grabbar och några få som väntas på att skeppas vidare till lägre divisioner. Antar att Gyökeres faller under den kategorin. Hans 7 mål på 19 matcher i en sådan dålig serie är väldigt, väldigt oroväckande. Ser att han är 22 år nu och inte presterade nämnvärt i Bundesliga 2 heller. Han är inte kvar länge till i Brighton tippar jag på.
Gwargis verkar ha liknande stats, men eftersom jag inte sett honom ska jag inte uttala mig desto mer då de inte mött United.