2020-08-25, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
GM (som är en 21-årig iranier från Upplands väsby resp en 18-årig arab (Tunisier eller algerier) från Solna, båda med sv medborgarskap) överfaller BO någonstans på vägen, slår dem i huvudet med en spade och tar dem med sig in på kyrkogården

"Född 1999" och från Iran pekar ju på hazar. Afghan alltså.
Citera
2020-08-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
https://www.facebook.com/mardin.jahan*

*=i

Jag har inte Facebook. Har folk lämnat kommentarer om vad han har gjort?
Citera
2020-08-25, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Knivhuggna eller fått hälsenorna avskurna?

Vi kanske får ta del av det hela förutsatt att det inte hemligstämplas.

Om hälsenorna så är det skräck på Stephen King nivå.
Citera
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Är GM afghaner? Var hittar du den informationen?

Jag bara förutsätter det. Den ene är född i Iran, så jag gissar att det är ett av Annies små gymnasielags-svin. De Perser jag känner är läkare, tandläkare och ingenjörer och lever ordnade liv och är som svenskar till 99% och deras barn är väldigt välanpassade. De springer inte runt och gängknullar pojkar och leker blöj-gangsters.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Muhammed Amin el-Hani. Kallas Amin. Efternamnet el-Hani är mycket vanligt i Nordafrika - lite som Abdi i Somalia och Johansson i Sverige.
https://www.facebook.com/amin.elhani.58
Citera
2020-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nej står ingenting och tror man inte kan kommentera om man inte är vän med honom
Citera
2020-08-25, 21:18
Medlem
Finns det ocencurerade bilder på dessa GM?
Citera
2020-08-25, 21:19
Medlem
Men vad tror ni? Det här kommer sopas under mattan, vita småpojkar som blir torterade och våldtagna.

Fick en notis i SVT Nyheter. Alltså, ett uttalande om att två pojkar har torterats

En svart snubbe i USA blir skjuten av polis och det inslaget är 3 minuter och "demonstranterna" bränner bilar

Ni vet vad som jobbar emot oss
Citera
2020-08-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Inte ett ljud om vad han gjort.. inga nyare bilder än 2018 och knappt några kommentarer på dem.
Citera
2020-08-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
"Född 1999" och från Iran pekar ju på hazar. Afghan alltså.

Om det är en ensamkommande du tänker på så har dem oftast inte svensk medborgarskap. Dem har tillfälligt uppehållstillstånd eller permanent uppehållstillstånd. Så gm kan vara iranier också. Dem har ju ändå begått Sveriges värsta brott. Som t ex bränna ner en diskotek i Göteborg år 98 och ta livet av 63 människor.
Juste Bandidos ledaren Mehdi Seyyed är också iranier (persier).
Citera
2020-08-25, 21:22
Medlem
Citat:
”Det jag kan säga i nuläget är att min klient förnekar brott. Mer än så kan jag inte säga i nuläget med hänsyn till restriktioner”, skriver Gabriella Alnemark, en av männens advokater, till TT i ett mejl.
Hur kan den där kvinnliga avdokaten vilja skydda dessa personer? Har hon ingen son dotter som lika väl kunde varit offret här?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så verkar det vara.

Riktigt djävulskt, faktiskt.
Verkligen, dom verkar ha planerat att ta något offer den kvällen.
Jag funderar om GM är rasister också eftersom det inte handlar om något vanligt rån.
Stackars offren säger jag bara, vilken mardröm.
Citera
2020-08-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Tänkte precis samma sak innan jag hittade in här. 4år är vad som högst troligen kommer dömas ut. Med tanke på ålder etc och andra aspekter så kommer dom inte komma undan på 3,5 det är väldigt grova brott dom står anklagade för så 4år är "det rimliga" enligt praxis. Men sen verkar brottet varit väldigt utdraget under flera timmar vilket kommer ses som en försvårande omständighet och därför så kommer straffen hamna på 5års fängelse, hade killarna varit över 21 år så hade dem garanterat dömts till 7-8år om alla misstankar går att bevisa och kvarstår.
Du har kanske rätt, men även då är det fruktansvärt ynkligt! Kan man annat än förakta ett samhälle, med sådana straff? Om man torterar två ungdomar i tio timmar, samt våldtar dem (jag förutsätter alltså att detta stämmer), så förtjänar man inget annat än döden. Detta gäller inte minst i demokratiska samhällen, så det argumentet har jag aldrig förstått. Det finns ingen som helst anledning att hoppas på en framtida förbättring av GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in