2020-08-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag måste säga att jag lider med henne - det kan inte vara en lätt sits att ha en son som är dömd för det han är - och en dotter som begått åldringsrån - något som verkligen är ett lågvattenmärke. Jag tror inte det finns något bra sätt att hantera något sådant. Men bland de dåliga sätten är väl att åka till spanien och sätta på en fasad på det sättet. Hon sviker ju sin dotter. En måste ju skilja på person och handling och oavsett vad ens barn gör måste en som förälder finnas där för dem. Även om handlingen är förfärlig. Jag förstår henne inte. Tror alla hade förstått om hon stuckit huvudet i sanden lite nu - men detta fattar jag verkligen inte. Anna menar jag nu då.
Tunnan är tunnan. Hon är inte någon tröst, hjälp, föredöme och stöttning för sina barn överhuvudtaget. Tycker egentligen det är tur att tunnan håller sig borta. Dax för tjyven att klippa navelsträngen och ta sitt straff. Då finns hopp om att hon mognar till.
Citera
2020-08-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Tack snälla, det värmer! jag gör mitt bästa

Å det gör du bra! Ska försöka bli bättre att bidra själv.
Får Lazy F. fängelse blir det ju garanterat med fotboja. Så blir det ju så klart böter till Brottsofferjouren, som garanterat kommer förfalla - men som 'Kronkalle' kommer att dra från henne på varenda lön/bidrag hon får tills det är betalt.
Citera
2020-08-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
jag skulle åkt på rättegången om den varit förra gången då jag tog ledigt, denna gång funka det inte men fick just svar från varbergs tingsrätt

https://postimg.cc/bD03Fm5B
Innebär inte detta mail att FB eller AB kan begära ut kopia på mailet och därigenom hitta din identitet (om du inte använt aliasmailadress)?
Citera
2020-08-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Innebär inte detta mail att FB eller AB kan begära ut kopia på mailet och därigenom hitta din identitet (om du inte använt aliasmailadress)?
Ännu ett av dina minst sagt intressanta inlägg..
Citera
2020-08-25, 18:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Kan du säga hur utifrån vad bilden visar? FB? AB?
Citera
2020-08-25, 18:34
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:

Märker nu att du är helt knas. Du kan maila TR under vilket anonyma hittepånamn du skapade i mailadressen.

Går att få ut offentlig handling i detta fall Varbergs tingsrätt och vara anonym.
Citera
2020-08-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan du säga hur utifrån vad bilden visar? FB? AB?
FB = Felicia Book
AB = Anna Book

Mina ursäkter, det senaste är hyfsat vedertaget i moderns tråd.
Citera
2020-08-25, 19:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
FB = Felicia Book
AB = Anna Book

Mina ursäkter, det senaste är hyfsat vedertaget i moderns tråd.
FB= Facebook eller Flashback
AB = Aftonbladet?

"Innebär inte detta mail att FB eller AB kan begära ut kopia på mailet och därigenom hitta din identitet (om du inte använt aliasmailadress)?"

Förstår fortfarande inte vad du menar, FB och AB kan inte begära ut någonting.
Citera
2020-08-25, 19:20
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Å det gör du bra! Ska försöka bli bättre att bidra själv.
Får Lazy F. fängelse blir det ju garanterat med fotboja. Så blir det ju så klart böter till Brottsofferjouren, som garanterat kommer förfalla - men som 'Kronkalle' kommer att dra från henne på varenda lön/bidrag hon får tills det är betalt.

Flisan jobbar väl eller studerar inte? För att kunna dömmas till fotboja så krävs att du gör något (gå hemma å laga mat till mammsen är inte skäl nog). Jag gissar på skyddstillsyn å böter.
Citera
2020-08-25, 19:27
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Mjoo, jag har för mig att om de vill kan de begära ut en lista på alla som begärt att få
dokument skickade till sig.
Jag frågade en gång, när jag ringde till tingsrätten och vill minnas att de sa att eftersom det är en offentlig handling, kan man begära att få ut namnen på dem som har velat få handlingar skickade till sig.
Dock är jag inte riktigt helt säker på det.
Jag körde med ett hittepånamn och det verkar vara vardagsmat för dem som sitter och söker fram dokument på tingsrätten att folk kör med alternativmailadresser.
Citera
2020-08-25, 19:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
FB= Facebook eller Flashback
AB = Aftonbladet?

"Innebär inte detta mail att FB eller AB kan begära ut kopia på mailet och därigenom hitta din identitet (om du inte använt aliasmailadress)?"

Förstår fortfarande inte vad du menar, FB och AB kan inte begära ut någonting.
Vem som helst kan begära ut sån information.
Citat:
Om du kontaktar domstolen och har frågor eller vill begära ut en allmän handling, diarieförs vanligtvis inte din fråga. Skickar du in ett brev eller e-post blir det dock en allmän handling som kan begäras ut av vem som helst så länge det finns hos domstolen.
https://www.domstol.se/en/domar-och-beslut/detta-blir-offentligt/

Sic, använd alltid anonym mail. Eller ring från anonymt nummer.
Citera
2020-08-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeas-julbord
Jag lider med (de vuxna) barnen. Det är Anna Book som har fuckat upp dem. Ett rent och skärt helvete att växa upp med en narcissist.
Hoppas att Felicia får fängelse –*främst för hennes egen skull, så att hon åtminstone för en stund blir fri från sitt livstidsstraff: Anna Book.
Den kommentaren satt bra. Att leva med fru Book måste vara ett livstidsstraff. Inte undra på att barnen blev som de blev med en mamma som skämmer ut sig varje dag året runt. Fria Lazy i rätten och sätt dit divan istället pga dålig uppfostran och låt henne Aldrig mera vara med i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in