2020-08-25, 11:36
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Hoppas att hon nu får sin staff och tar det som en vuxen.

Jag skulle inte hålla andan.

Felicia kommer såklart inte att dyka upp idag heller, hon och Lucas ligger väl och poppar tram i det halvfärdiga Attefalls-huset.

Skulle en BOOK äga sina fel och ta sina straff utan att kämpa emot med näbbar och klor?
Den anekdotiska bevisföringen talar sitt klara språk.
Citera
2020-08-25, 11:38
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
En tanke..kan det vara så att Anna är i Spanien för att någon, tex Felicias advokat, sagt ifrån att hon inte FÅR vara med på rättegången? Med orsak att hon kan förvärra eller rädsla för scener.....och den sårade Anna tar till en resa, " jag kan ju lika väl fara till Spanien om jag nu inte får vara med" och så gör de ärenden som lika väl kunde väntat ett par dagar
Nja, Anna har tidigare gett uttryck för att barnen är vuxna nu och får ta sitt ansvar. Hon vill nog inte synas i detta ickeglamorösa sammanhang. Men man kunde ju tänka sig att hon stöttade henne innan och efter rättegången...Tvivlar fortfarande på att F kommer att dyka upp, men så här sent kan väl inte ett sjukintyg lämnas in?
Citera
2020-08-25, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Nja, Anna har tidigare gett uttryck för att barnen är vuxna nu och får ta sitt ansvar. Hon vill nog inte synas i detta ickeglamorösa sammanhang. Men man kunde ju tänka sig att hon stöttade henne innan och efter rättegången...Tvivlar fortfarande på att F kommer att dyka upp, men så här sent kan väl inte ett sjukintyg lämnas in?
I princip kan de sjukanmäla en kvart före, sjukintyg kan mailas...
Jag är helt övertygad om att hon inte kommer...
Citera
2020-08-25, 11:47
Medlem
cece123s avatar
Citat:
En tanke..kan det vara så att Anna är i Spanien för att någon, tex Felicias advokat, sagt ifrån att hon inte FÅR vara med på rättegången? Med orsak att hon kan förvärra eller rädsla för scener.....och den sårade Anna tar till en resa, " jag kan ju lika väl fara till Spanien om jag nu inte får vara med" och så gör de ärenden som lika väl kunde gången väntat ett par dagar

Inte helt otroligt.Fick Anna komma till tals under Antonios rättegång? Har ett vagt minne av det, men kan minnas fel.
Citera
2020-08-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Hela familjen begår sunkiga brott som snatteri, knark, våldtäkt och nu åldringsstöld. Hoppas att tingsrätten ser den röda tråden och ger henne ett rejält straff. Och att det helst står på löpet. Dags för mamma Book att inse hur illa ställt det är. Ingen av dom borde vilja ställa upp i media men likt förbannat visar dom upp sina nunor så fort det finns en chans.
Den röda tråden är Zigenarblodet som rinner i kroppen.Generation efter generation....
Citera
2020-08-25, 11:57
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Fick följande svar från Varbergs tingsrätt nyss dvs runt 11

Det har inte inkommit något i målet idag och förhandlingen kommer att äga rum idag. Om den tilltalade inte inställer sig kommer det att tas beslut vid förhandlingen om förhandlingen kan hållas i den tilltalades utevaro eller om förhandlingen kommer att ställas in.

Felicia kan ju också skita i att dyka upp, i efterhand skylla på sjukdom, som gör att rättegången blir med tur? inställd.
Advokaten kommer säkert med tips och råd till Felicia.
Möjligt att målet avgörs utan att Felicia är med.
Citera
2020-08-25, 11:59
Medlem
Att inte dyka upp och inte ha sjukintyg är INTE bra och risken är högre för fällande/hårdare dom
Citera
2020-08-25, 12:01
Medlem
magpies avatar
Om rättegången blir av lär väl dom avkunnas om någon vecka. Tidningarna snappar möjligen upp det och skriver en rad, inte så många noterar det och GalenpAnna säger inte ett knyst och hoppas på att det hela hamnar i glömska.

F kanske får stöd av sin pappa i det här fallet?
Citera
2020-08-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Inte helt otroligt.Fick Anna komma till tals under Antonios rättegång? Har ett vagt minne av det, men kan minnas fel.

Hon var inte med då. Barnet Antonio fick klara sig ensam med sin advokat. Anna fixade väl naglarna eller något ännu viktigare. Sitt ansvar som vårdnadshavare tar hon inte.
Citera
2020-08-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Antonio var inte myndig när brottet skedde så därför kanske Anna fick vara med, jag minns inte om hon var det.
Citera
2020-08-25, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon var inte med då. Barnet Antonio fick klara sig ensam med sin advokat. Anna fixade väl naglarna eller något ännu viktigare. Sitt ansvar som vårdnadshavare tar hon inte.
Är du säker? Jag har bestämt för mig att hon gjorde uttalanden under rättegången men jag kan ha fel.

Är väl ingen som är på plats i Varberg nu antar jag. Sjuuuuuuuukt nyfiken på om rättegången kommer gå av stapeln om 45 minuter
Citera
2020-08-25, 12:16
Medlem
Citat:
Är du säker? Jag har bestämt för mig att hon gjorde uttalanden under rättegången men jag kan ha fel.

Är väl ingen som är på plats i Varberg nu antar jag. Sjuuuuuuuukt nyfiken på om rättegången kommer gå av stapeln om 45 minuter

Nej hon var inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in