2015-09-12, 21:17
Medlem
Ratozs avatar
Om jag har förståt det hela rätt så är hela syftet med de religiösa reglerna för hur kvinnor från mellanöstern ska gå klädda och uppföra sig bland främmande män till för att tycke inte ska uppstå.

Gissa vad. Tycke uppstår inte när kvinnor agerar i enlighet med sådana regler.
Citera
2015-09-12, 23:44
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Har du något att invända mot dessa myter då?

1. Vi har ordentligt med hår på venusberget och under armarna som vi oftast hellre vaxar än rakar. Mellan näsan och den övre läppen har vi lite, mjukt, hår precis som världens alla tjejer, på svenskorna syns det inte p.g.a. det ljusa håret, vi plockar bort det med tråd. Blir riktigt fint. På rygg, mage, armar etc. har vi så litet och så mjukt hår att det inte ens syns om solen inte ligger på.

2. Inte alla, men rätt så många får av familjen att bilda familj med en svensk. MENA-tjejerna har ett livslångt förhållandet som mål och ideal och blir rädda för svenska killar för att svenskar inte kämpar tillräckligt i ett förhållande. Det kan ju inte bli livslångt av sig själv.

3. Det är bara här på Flashback som svenskarna påstår sig vara rädda för brorsor och cuziner, i verkligheten raggar svenska killar som galningar på oss.

4. Extrema muslimer är väldigt få och för de flesta muslimer är islam bara på papper mer eller mindre. För majoriteten muslimer är att närma sig Gud extra mycket under Ramadan och fasta och be under den månaden. I övrigt är religion lika lite för muslimer som för svenskar i praktiken. Generellt är somalier mer religiösa, men är också ofta mycket varma och empatiska som människor. Jag har varit i hela Mellanöstern och ingenstans har jag träffat så många guldvärda och äkta människor som somalier, men de är mer religiösa och extra hårda mot döttrarna.

Slöja säger inte nödvändigtvis så mycket som svenskarna tror. Vi själva vet det, men svenskarna har en felaktig bild av hur det ligger till.
Senast redigerad av Menardu 2015-09-12 kl. 23:46.
Citera
2015-09-13, 00:37
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Jo du suktar ju visst, i varenda tråd (om inte varenda inlägg) du skriver så handlar det om hur dåliga svenskar är och hur bra alla andra är, du är med en svensk så jag antar att du mår skitdåligt av det med tanke på hur du hatar svenskar. Jag ser inte riktigt problemet, jag menar om alla svenskar är skit och Sverige är så kallt och reserverat, dra då till någon plats som passar dig. Din smygbög till farsa kunde ju dra från Iran, då kan väl du lätta och åka mot balkan eller ryssland där allt är frid och fröjd.

Såhär, jag äcklas av ditt folk och du äcklas av mitt, det är mer än uppenbart. Jag skulle aldrig kunna bo bland sandråttor som er och hade jag hamnat i något av era blodtörstiga vilda länder så hade jag dragit. Du vill ju uppenbarligen inte vara i närheten av oss grisfärgade kalla ego-svennar, så dra då?
Undervisar du på universitet så har du väl uppenbarligen något i huvudet så då blir väl saken ännu enklare?

En svenne som kallar andra män för bög, hahaha du fick mig att garva, största bögarna är ju svennepojkar (detta är välkänt) annars hade inte era svennehoror stått i kö för att knulla med niggrer

Köp ett thailuder istället
Citera
2015-09-13, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
1. Vi har ordentligt med hår på venusberget och under armarna som vi oftast hellre vaxar än rakar. Mellan näsan och den övre läppen har vi lite, mjukt, hår precis som världens alla tjejer, på svenskorna syns det inte p.g.a. det ljusa håret, vi plockar bort det med tråd. Blir riktigt fint. På rygg, mage, armar etc. har vi så litet och så mjukt hår att det inte ens syns om solen inte ligger på.

2. Inte alla, men rätt så många får av familjen att bilda familj med en svensk. MENA-tjejerna har ett livslångt förhållandet som mål och ideal och blir rädda för svenska killar för att svenskar inte kämpar tillräckligt i ett förhållande. Det kan ju inte bli livslångt av sig själv.

3. Det är bara här på Flashback som svenskarna påstår sig vara rädda för brorsor och cuziner, i verkligheten raggar svenska killar som galningar på oss.

4. Extrema muslimer är väldigt få och för de flesta muslimer är islam bara på papper mer eller mindre. För majoriteten muslimer är att närma sig Gud extra mycket under Ramadan och fasta och be under den månaden. I övrigt är religion lika lite för muslimer som för svenskar i praktiken. Generellt är somalier mer religiösa, men är också ofta mycket varma och empatiska som människor. Jag har varit i hela Mellanöstern och ingenstans har jag träffat så många guldvärda och äkta människor som somalier, men de är mer religiösa och extra hårda mot döttrarna.

Slöja säger inte nödvändigtvis så mycket som svenskarna tror. Vi själva vet det, men svenskarna har en felaktig bild av hur det ligger till.

Har haft flera invandrartjejer och varit ihop med dem, olika etnciteter. Mitt råd är att du håller dig till dina egna eftersom detta verkar vara en fix idé hos dig. Men det är klart det finns svenskar som mig och jag är inte rädd. Problemet med de flesta MENA-tjejerna är inte vackra enligt våra mått. Däremot är svenska tjejer bland de vackraste tjejerna som finns (det finns mycket belägg för det). Men självklart finns det vackra invandrare och MENA-tjejer.

Men jag håller med om att det finns en rädsla hos många svennar för labila MENA. Det är en rätt sund känsla. Ni har ju 'flytt' från era egna och era misslyckade samhällen. Men ni som är skäter är välkomna. Jag är inte minsta rädd för en MENA som står och viftar och gapar. Om han vågar gå bakom hörnet så gör jag mos av honom. Eftersom jag faktiskt har vuxit upp själv i förorten och har många invandrarvänner. Men de är mest från Balkan förvisso.

Grejen med er MENA-tjejer är ju knappt ut på krogar eller etc. För ni får väl inte. Du kan ju börja att självrannsaka dig där. Sen om du blir bortvald av mig och mina kompisar, ja, då är det så och det får du finna dig i.

Jag vet att jag ser bra ut och har haft många tjejer. Jag har gjort en klassresa från förorten till hlgskolaexamen och innerstadslägenhet. Det är faktiskt en bra kombo. Ty jag kan ta för mig... också.
Men jag pysslar inte med att sälja marijuana i förorten i gängena längre och annat. Det finns svenska killar för dig med, men jag kan hålla med om att de är inte många. Varför vill du ha en svensk kille?
En gissning är att du vill ha en svensk kille som är en riktig man. Tyvärr är många MENA som apor när det är dags. De har ingen heder, det är alla mot en som gäller. Gillar du den mentaliteten? Ljuga och förföra billigt?
Jag är inte rädd för någon av dem. Viftare är vad de. Låt de ta av sig sina löjliga tröjor. Bara hår och inga muskler och de kan inte slå rakt ens. Gissa vem det är som är rädd? Jag vet.
Senast redigerad av xenix1 2015-09-13 kl. 01:12.
Citera
2015-09-13, 08:01
Bannlyst
Svenska kvinnor gillar inte män från mellanöstern och avenska män gillar inte kvinnorna därifrån. Kvinnorna tror ju att de är fina för att de är kvinnor. Men sanningen är att man inte orkar klä henne i guld och dejta i 5 månader för att sen kanske få kyssa henne.

Invandrarkvinnor är så tragiska. De tror att de blir mer attraktiva ju längre det tar att släppa till. Varför gå en lång väg och få en dålig produkt när man kan gå en kort väg och få en bra?

Deras kultur suger också.
Citera
2015-09-30, 12:29
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
En svenne som kallar andra män för bög, hahaha du fick mig att garva, största bögarna är ju svennepojkar (detta är välkänt) annars hade inte era svennehoror stått i kö för att knulla med niggrer

Köp ett thailuder istället

Vad ska jag med ett plattansiktat thailuder till. Du är nog fan första juden jag sett som kryper för kristna och mussar från sandlådan. Ja jag håller med om att svennehoror är rasförrädare och att svenskar är fjolliga är det ingen tvekan om. Annars hade ditt inavlade folk aldrig satt sin fot här.
Citera
2015-09-30, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Svenska kvinnor gillar inte män från mellanöstern och avenska män gillar inte kvinnorna därifrån. Kvinnorna tror ju att de är fina för att de är kvinnor. Men sanningen är att man inte orkar klä henne i guld och dejta i 5 månader för att sen kanske få kyssa henne.

Invandrarkvinnor är så tragiska. De tror att de blir mer attraktiva ju längre det tar att släppa till. Varför gå en lång väg och få en dålig produkt när man kan gå en kort väg och få en bra?

Deras kultur suger också.

O andra sidan är begagnaaade & billiga produkter aldrig något som håller i längden
Citera
2015-09-30, 20:46
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag har varit sambo med en tjej från Mellanöstern. Den snyggaste tjejen jag någonsin träffat. Kort, världens rumpa, stora vackra ögon, långt mörkt hår och fint leende. Förstår fortfarande inte vad hon såg hos mig, och det gör inte andra heller.

Världens bästa tjej som var oskuld när vi träffades, var väldigt noga med vilka hon umgicks med. Hennes föräldrar hade bra jobb på banker och inom restaurangbranschen, hennes bror var läkare och hon själv pluggade till läkare. Hennes och familjens tänk var helt annorlunda jämfört med vad jag var van med när vi träffades. Det var verkligen behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Otrolig gemenskap i familjen. Från och med första gången jag träffade hennes föräldrar så kände jag mig som en i familjen, går inte att beskriva med ord. Sen detta förhållande har jag alltid haft en liten grej för kvinnor från Mellanöstern.

Angående lite fördomar. Hår, ja självklart syns det eftersom det oftast är väldigt mörkt. Men det finns ju oändligt många metoder för att ta bort hår, så varför ska man vara rädd för det? Ingen i hennes familj hade onaturligt mycket hår på varken armar eller ansikte. Tjejen själv hade knappt något hår förutom frisyren, jag antar att hon var ganska noga med vaxning och andra behandlingar.

Sabbade tyvärr förhållandet på egen hand.
Citera
2016-07-11, 15:59
Medlem
volvo 240s avatar
Är väl inget fel på MENA-tjejer så länge de håller hårväxten nedanför huvudet borta och har anpassat sig vad gäller värderingar och kläder, dvs särskilt religösa ska de inte vara heller. Detta gäller även om de är kristna och helsvenska.

Finns gott om snygga tjejer från mellanöstern.

Men du är ju intel ite sjuk i huvudet som slog dig i slang med inte bara en muslim utan en islamist. Tycker du ska konvertera till islam och åka till kalifatet och stanna där.
Senast redigerad av volvo 240 2016-07-11 kl. 16:09.
Citera
2020-02-18, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singelkille86

Det är något speciellt över dem. Särskilt är jag extra svag för just Iranska/persiska kvinnor. Själv är jag helsvensk och känner kanske att kulturen skulle kunna vara ett litet hinder om det håller hårt på deras kultur och religion osv. Jag skulle dock inte ha något emot och mötas på halva vägen vad det gäller och dela tradisioner. Men jag håller verkligen med dig att mellanöstern brudarna är fina. Bruna ögon, svart långt hår fina kroppar. De är lite exotiskt

Hur gick det för dig träffade du någon. Blev det aldrig av?
Citera
2020-08-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Jag gillar verkligen persiska och kurdiska brudar men de hänger oftast med sin egna sort tyvärr.
Just den gruppen av tjejer verkar öppna med att träffa Svenska killar inte så ovanligt
Citera
2020-08-25, 09:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Just den gruppen av tjejer verkar öppna med att träffa Svenska killar inte så ovanligt
Persiska, mycket möjligt, men kurdiska tjejer är det väl som blir mördade titt som tätt för att de hängt med fel kille och "kränkt familjens heder"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in