2020-08-24, 23:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
AE nevnte også i telefonsamtalen med sønnen kl 9.14-9.16 noe om planer om å sitte barnevakt den kvelden, og det er mulig at hun også nevnte detaljer om hytteturen. Uansett, når hun sa det med å sitte barnevakt, forsto jo vel sønnen at AE ikke skulle reise til hytten den dagen?

VG:
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.

- Hva sønnen pratet med moren om er vanskelig å verifisere. Han har trolig blitt instruert, og roter med innholdet.

At AE skal ha hengt seg opp i Halloween finner jeg også usannsynlig, og samtalen med lønn ble overhørt av TH.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-24 kl. 23:21.
Citera
2020-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Av trolig totalt fire hendelser denne dagen som omhandler hytteturen, dreier kun sms’n 0910 seg om at den er utsatt.

Derfor tyder det på at sms’n er fake, og jeg mener den er et signal om at noe er forsinket, trolig drapet på AE.

Edit: At TH ikke fikk med seg dette, er et tegn på at den egentlig ikke hadde med hytteturen å gjøre.

Skjønte ikke helt. Kan du fortelle mer om TH her
Citera
2020-08-24, 23:29
Medlem
Citat:
Møtet skulle være i Lillehammer (flere mil fra hytten i Kvitfjell) på formiddagen (kl 11) dagen etter forsvinningsdagen.
Jeg vet ikke hvem og hvor mange som skulle være med på det møtet i Lillehammer, og jeg vet ikke om AE eventuelt hadde planer om å sitte på bil den 1. november sammen med noen andre som skulle til hytten på Kvitfjell og/eller sammen med noen som skulle være med på møtet i Lillehammer.

Jeg vet ikke om hun skulle lage mat til møtet i lillehammer. Jeg forsto det slik at hun skulle stelle i stand mat til familien på hytten i Kvitfjell. Det sistnevnte fortalte en venninne, og AE hadde spurt om matoppskrifter i forbindelse med å lage i stand mat til familien.

Vi snakker ikke om samme møte. Jeg har lest at det var snakk om styremøte på Kvitfjell. Det var til de hun skulle lage mat trodde jeg. Hun gleder seg vel ikke til å diske opp for for bare TH. Møtet på Lillehammer skulle bare han på. Det var et løselig møte dagen etterpå. Som har blitt ombooket til denne dagen.

Litt av en fart de holder de to nesten 70 åringene . Sprekinger
Citera
2020-08-24, 23:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Skjønte ikke helt. Kan du fortelle mer om TH her
Det vi vet er at AE var i kontakt med følgende 4 denne morgenen:

0856 Lønn: Hyttetur i dag
0910 Datter: Hyttetur utsatt
0914 Sønn: Hyttetur i dag - litt uvisst
Th til politi: Hyttetur i dag

Fetad: Jeg tror denne ble skrevet i «Eir*k Jens*n-stil» som en kode. Derfor hadde ikke TH med seg dette under forklaringen til politiet.

Det krever ufattelig mye å få alt i en sånn plan til å klaffe, så bl.a. på dette punktet feilet han.
Citera
2020-08-24, 23:34
Medlem
Citat:
Møtet skulle være i Lillehammer (flere mil fra hytten i Kvitfjell) på formiddagen (kl 11) dagen etter forsvinningsdagen.
Jeg vet ikke hvem og hvor mange som skulle være med på det møtet i Lillehammer, og jeg vet ikke om AE eventuelt hadde planer om å sitte på bil den 1. november sammen med noen andre som skulle til hytten på Kvitfjell og/eller sammen med noen som skulle være med på møtet i Lillehammer.

Jeg vet ikke om hun skulle lage mat til møtet i lillehammer. Jeg forsto det slik at hun skulle stelle i stand mat til familien på hytten i Kvitfjell. Det sistnevnte fortalte en venninne, og AE hadde spurt om matoppskrifter i forbindelse med å lage i stand mat til familien.

Det siste har jeg og fått med meg
Citera
2020-08-24, 23:36
Medlem
Citat:
Det siste har jeg og fått med meg
Jeg forstår. Og ettersom hun skulle lage mat til familien på hytten, så var det kanskje flere familiemedlemmer enn ekteparet Hagen som skulle være på hytten på Kvitfjell?
Citera
2020-08-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
VG:
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.

- Hva sønnen pratet med moren om er vanskelig å verifisere. Han har trolig blitt instruert, og roter med innholdet.

At AE skal ha hengt seg opp i Halloween finner jeg også usannsynlig, og samtalen med lønn ble overhørt av TH.
Ja, han roter, bruker mye tid, og virker instruert. I den hypotesen er minst ett av barna medskyldige.
Hva var alibiet til HHB1 igjen den formiddagen? Ahh vi vet ikke
Citera
2020-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Og ettersom hun skulle lage mat til familien på hytten, så var det kanskje flere familiemedlemmer enn ekteparet Hagen som skulle være på hytten på Kvitfjell?

Jeg forsto det slik at det var styremøte og der er jo familien og et par til.
Citera
2020-08-24, 23:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Ja, han roter, bruker mye tid, og virker instruert. I den hypotesen er minst ett av barna medskyldige.
Hva var alibiet til HHB1 igjen den formiddagen? Ahh vi vet ikke
Jepp, sms 0910 til D1, telefon 0914 til S, så er det andre enden av sms og samtale igjen, som befinner seg i S4...
Citera
2020-08-24, 23:43
Medlem
Mye nytt for meg i denne artikkelen.

- Han har gått mye til og fra jobben.
https://www.borsen.no/nyheter/grusomt-dette-blir-bare-verre/72408938
Citera
2020-08-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nei, den kvitfjell turen står ikke i noe media. Det var en som var inne her og satte ut et falskt rykte

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tror forresten ikke det er her jeg leste/hørte om det først, så det ryktet må ha blitt satt ut flere steder.

De skulle visstnok reise til hytta på Kvitfjell den dagen, i forbindelse med et styremøte, og sønnen skulle være med, og det var i den forbindelse AEH snakket med han 0914.

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ryktet kom fra her ja, det var en som kjente noen som kjente og som visste etc. Bare sludder og pølsevev.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
søkte litt og fant både om styremøte, sesongåpning i kvitfjell + møte på lillehammer...
Leste du om styremøte på Kvitfjell? Sto det i en avisartikkel?

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette med at de hadde en avtale om å ringes angående å avtale detaljer rundt hytteturen har vi for så vidt også bare kun hans ord på nå lenger. AEH kan ikke bekrefte det.

Samtidig har vi noe motstridende informasjon om hele opplegget, hun er oppgitt å ha gledet seg til tur noen dager tidligere og snakket om mat hun skulle lage, det har vært snakk om at de skulle dit pga. styremøte i Kvitfjell Eiendom, hun var usikker på om det ble tur eller ikke i samtalen med M*rit B*e den samme morgenen, også har vi sms'en til datteren 09.10 hvor hun sier at hun kan sitte barnevakt allikevel, siden hytteturen ikke blir noe av.

Så hva stemmer egentlig her?

Citat:
Jeg forsto det slik at det var styremøte og der er jo familien og et par til.
Jeg søkte litt her på FB, og ingen av de som postet de innleggene her (sitat over) skrev noe om at de har lest i avisartikler om noe styremøte på Kvitfjell. Noen skrev at det er et rykte.
Citera
2020-08-25, 00:02
Medlem
Citat:
Mye nytt for meg i denne artikkelen.

- Han har gått mye til og fra jobben.
https://www.borsen.no/nyheter/grusomt-dette-blir-bare-verre/72408938

En ting å merke seg at folk som er nær og gjerne føler beundring for, har vanskelig for å tro at vedkommende kan drepe. En ser det gang på gang. De uttaler at pågripelse, dom etc er nærmest ubegripelig å forstå. Og det vil jeg tro, mennesker kan ha mange deler i sin personlighet som ingen vet om. Så jeg pleier ikke legge vekt på slike uttalelser. En venn uttalte forferdelse over en som ble pågrepet for drap. Men det ble bevist han utførte drapet. Og det var vanskelig å forstå fordi en bare hadde sett gode sider av personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in