2020-08-24, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Fridhemstorget är lite trångt, en del byggrejer, torghandel, så förstår verkligen att polisen kom på andra tankar.

Undrar om det kommer 5000 motdemonstranter till Stortorget som den där gången när Park mfl skulle starta upp Pegida i Sverige?

Går nog inte att utesluta en fullskalig terrorattack med automatvapen. Park kommer som sagt att få leva med livvaktsbeskydd 24/7 efter det här.
Citera
2020-08-24, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Går nog inte att utesluta en fullskalig terrorattack med automatvapen. Park kommer som sagt att få leva med livvaktsbeskydd 24/7 efter det här.
Tveksamt. Inget har hänt honom trots att hans adress och nummer är helt öppen på nätet.
Citera
2020-08-24, 22:39
Medlem
goosehunters avatar
Citat:

Precis vad jag sa senast förra veckan. Är han medveten om och beredd på att hans levnadsförhållanden för alltid kommer att förändras efter detta? Han kommer dessutom få noll uppbackning av samhället. Jag får intrycket att han är så pass naiv att han nog inbillar sig att ingen kommer att röra honom men där har han fel.

Dom borde blåsa av den här skiten. Det finns ingen vinning i att icensätta detta. Risken är dessutom stor att många oskyldiga människor råkar illa ut. Jag tror Paludan o Park ska vara glada om dom ens överlever fredagen. Räkna med att dom kommer bli beskjutna eller liknande.
Citera
2020-08-24, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det är ju vad som är intressant med den planerade aktionen, att svenska medborgare kan tvingas ha livvaktsskydd om de använder sin grundlagsskyddade rätt att yttra åsikt.

Att visa på det absurda läget vi har i Sverige, att det finns en gräns för hur många som kan yttra sin åsikt och också åtnjuta samhällets fulla stöd och skydd.
Citera
2020-08-24, 22:48
Medlem
Hade man haft vapen så hade man skjutit och sprängt allt i riktning mot svinen. Beskyddarna och supportrarna är minst lika skyldiga.

Dra in tillståndet för säkerhetsskull.
Citera
2020-08-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det som provocerar många vänstersvenskar är att han gör något som de själva saknar pungkulor till att göra. Medans de måste slicka araben i ändtarmen så provocerar Paludan och Park densamma.

Jag är vänster men hoppar båda dina alternativ. Vad har det med pungkulornas storlek att göra?

Koranen och delar av det som står i den kan man ta avstånd i från på andra sätt som inte ytterligare gräver oss djupare ner i klyftorna men som ändå inte handlar om ändtarms slickning.
Citera
2020-08-24, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ju vad som är intressant med den planerade aktionen, att svenska medborgare kan tvingas ha livvaktsskydd om de använder sin grundlagsskyddade rätt att yttra åsikt.

Att visa på det absurda läget vi har i Sverige, att det finns en gräns för hur många som kan yttra sin åsikt och också åtnjuta samhällets fulla stöd och skydd.

Lars Vilks har haft det i en massa år så det är absolut inget nytt i sig.
Citera
2020-08-24, 22:58
Medlem
tokens avatar
Att göra en Lars Vilks. Medvetet provocera. Moget. Man får väl ha lite taktkänsla.

Han kommer bara kosta en massa pengar i livvaktsskydd.
Citera
2020-08-24, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Tveksamt. Inget har hänt honom trots att hans adress och nummer är helt öppen på nätet.

Han har inte bränt någon Koran än. Vi får väl se vad som händer när han gjort det, om han överhuvudtaget kommer levande ifrån torget.
Citera
2020-08-24, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Precis vad jag sa senast förra veckan. Är han medveten om och beredd på att hans levnadsförhållanden för alltid kommer att förändras efter detta? Han kommer dessutom få noll uppbackning av samhället. Jag får intrycket att han är så pass naiv att han nog inbillar sig att ingen kommer att röra honom men där har han fel.

Dom borde blåsa av den här skiten. Det finns ingen vinning i att icensätta detta. Risken är dessutom stor att många oskyldiga människor råkar illa ut. Jag tror Paludan o Park ska vara glada om dom ens överlever fredagen. Räkna med att dom kommer bli beskjutna eller liknande.

Det är något jag frågar mig. Kommer han att få samma uppbackning som Vilks eller kommer samhället att låta honom dö som för att demonstrera att svenskar är av noll värde?
Citera
2020-08-24, 23:29
Medlem
Celerons avatar
Till er som spekulerar om skjutningar och liknande ska jag tillägga en detalj som jag tidigare glömt. Rasmus Paludan har vid Stram Kurs demonstrationer numera alltid på sig en skottsäker väst. Dessutom kommer han troligen att ha sina livvakter med sig från PET (danska motsvarigheten till SÄPO), då han numera har (måste ha) livvaktsskydd 24 timmar om dygnet.

En annan sak kring det här med attentat är att en eventuell gärningsman måste i princip utgå från att han kommer att gripas ganska fort och därmed även vara beredd på ett långt fängelsestraff.
Citera
2020-08-24, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Lars Vilks har haft det i en massa år så det är absolut inget nytt i sig.

Och vilken typ av liv lever han, känner du till det?

Är du medveten om att han är mer fånge i sitt skyddade boende än en kriminell intern, i det öppna demokratiska och säkra Sverige? Det handlar om resursbrist.

Sverige mäktar knappt med att skydda en enda frispråkig yttrandefrihetskämpe, och snart har samhället sannolikt att skydda ytterligare en, räcker det med två personer som får säga vad de tycker, är vi nöjda med det?

Vad händer om tio tusen svenskar bränner en koran, vem skyddar yttrandefriheten?

Jag föreställer mig att du ser den förestående koranbränningen som en provokation mot muslimer bara för att det är kul att bråka, är det så?

Du har inga höga tankar om Dan Parks intellekt misstänker jag, men om du bara för en sekund tänker att det kan finnas en djupare mening med att bränna en koran i Sverige så vore det en välgärning.

Kan du ens föreställa dig att det finns människor här i landet som provoceras av att det dels är stört omöjligt för samhället att skydda alla de som använder sin lagstadgade yttrandefrihet, men också att det finns folk som hotar med att vända upp och ner på vårat samhälle om koranbränningen kommer till stånd.

Fundera gärna över natten innan du svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in