Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Lars Vilks har haft det i en massa år så det är absolut inget nytt i sig.
Och vilken typ av liv lever han, känner du till det?
Är du medveten om att han är mer fånge i sitt skyddade boende än en kriminell intern, i det öppna demokratiska och säkra Sverige? Det handlar om resursbrist.
Sverige mäktar knappt med att skydda en enda frispråkig yttrandefrihetskämpe, och snart har samhället sannolikt att skydda ytterligare en, räcker det med två personer som får säga vad de tycker, är vi nöjda med det?
Vad händer om tio tusen svenskar bränner en koran, vem skyddar yttrandefriheten?
Jag föreställer mig att du ser den förestående koranbränningen som en provokation mot muslimer bara för att det är kul att bråka, är det så?
Du har inga höga tankar om Dan Parks intellekt misstänker jag, men om du bara för en sekund tänker att det kan finnas en djupare mening med att bränna en koran i Sverige så vore det en välgärning.
Kan du ens föreställa dig att det finns människor här i landet som provoceras av att det dels är stört omöjligt för samhället att skydda alla de som använder sin lagstadgade yttrandefrihet, men också att det finns folk som hotar med att vända upp och ner på vårat samhälle om koranbränningen kommer till stånd.
Fundera gärna över natten innan du svarar.