2020-08-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Haha! "Räven", visste inte att ni hade koll på det uttrycket. Ja, räven minns man men hen finns inte kvar. Men hen hade grova planer via C.C kan jag säga er. Räven är borta som tur är.

Jag har inte koll på någonting alls. Har bara läst denna tråd och sökt lite på internet. Räven verkade ju ''ha alla över sig'' tidigare. Han verkade vara den perfekta urbilden för en hollywoodisk ''villain''. Ingen kunde undfly räven, och ingen kunde komma åt honom. Så vad hände? Hur kunde han försvinna? För jag antar inte att det var någon som satt och spanade in honom när han hade styret mot hönshuset och sköt honom med en 22mm grov kaliber?
2020-08-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Att starta upp en egen sida där operatörer få gå med på träff, bestämma tid och plats. Beställ in en hora och skicka henne. Target kommer ej klaga då han blivit förblindad av kärleken.

Du slog huvudet på spiken, jävligt hårt faktiskt. Fan, nu måste det ju vara blod över hela tangentbordet. Tänk om man verkligen skulle kunna genomföra det. Det finns hur många kåta män som helst. Det finns många horor också, men som inte når ut med sin verksamhet. Varför inte låta dessa (ja, givetvis inte att hororna själva ska sitta och chatta) sitta och chatta med lite kåta män för 20 kr/meddelande, och sen efter kanske 100 meddelanden så får gubben sin träff. Helt anonymt, helt enkelt. Horan får 9 kr, företaget 9 kr och operatören 2 kr. Gubben får knulla, folk tjänar pengar. Alla glada, alla nöjda.
2020-08-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Ta detta momsnummer som exempel (från JH):

BG-204681509

När man skriver in det i VIES (där man kontrollerar VAT, d.v.s. moms) så finns det inte. Där ska alla momsnummer finnas så länge de är giltiga. Är de inte giltiga så får man inte handla med dom och det blir svårt att överhuvudtaget sköta skatter med dem. Som jag förstår så är ju alla dessa företag egentligen bara ''utbetalningsenheter'', d.v.s. de får inte in något eget värde utan pengarna kommer från andra företag (Midsummer osv.) som fyller på pengarna genom t.ex. privatpersoner och sånt som dumpar det där.

Man kan vara hur jävligt sneaky och duktig som helst att undvika lagen men så länge man inte har de rätta resurserna kommer du aldrig komma undan. Därför måste ju dessa sitta på enormt våldskapital och hota en massa människor för att de ska kunna fortsätta. Mutor, korruption och målvakter måste användas. Detta kanske hade gått för 20 år sedan inom EU men knappast längre. Så de måste ju vara jävligt stora då med andra ord? Typ som någon slags maffiaverksamhet (har ju nämnts här flera gånger också) där företaget är ens blod, familj, rättskipning osv. De måste ha flera tusentals (kanske tom. tiotusentals??) som sitter och övervakar verksamheten.

Nu låg så klart VIES nere ("The EUROPA server is temporarily unavailable"), men jag var inne och sökte där förra veckan och då var JH's momsnummer (BG-2046xxxx) giltigt i alla fall.

Edit: Nu fungerade VIES igen.

"Ja, giltigt momsregistreringsnummer

Medlemsstat BG
Momsregistreringsnummer BG 20468xxxx
Tidpunkt då förfrågan inkom 2020/08/24 20:32:15
Namn Скай Хай Сълxxxxxxxxxx
Adress "Стефан Верxxxxxxxxxx
Referensnummer "
Senast redigerad av Ictura 2020-08-24 kl. 20:34.
2020-08-24, 20:33
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ta detta momsnummer som exempel (från JH):

BG-204681509

När man skriver in det i VIES (där man kontrollerar VAT, d.v.s. moms) så finns det inte. Där ska alla momsnummer finnas så länge de är giltiga. Är de inte giltiga så får man inte handla med dom och det blir svårt att överhuvudtaget sköta skatter med dem. Som jag förstår så är ju alla dessa företag egentligen bara ''utbetalningsenheter'', d.v.s. de får inte in något eget värde utan pengarna kommer från andra företag (Midsummer osv.) som fyller på pengarna genom t.ex. privatpersoner och sånt som dumpar det där.

Man kan vara hur jävligt sneaky och duktig som helst att undvika lagen men så länge man inte har de rätta resurserna kommer du aldrig komma undan. Därför måste ju dessa sitta på enormt våldskapital och hota en massa människor för att de ska kunna fortsätta. Mutor, korruption och målvakter måste användas. Detta kanske hade gått för 20 år sedan inom EU men knappast längre. Så de måste ju vara jävligt stora då med andra ord? Typ som någon slags maffiaverksamhet (har ju nämnts här flera gånger också) där företaget är ens blod, familj, rättskipning osv. De måste ha flera tusentals (kanske tom. tiotusentals??) som sitter och övervakar verksamheten.

Bara lita på mig, JH:s VAT-nummer stämmer. De uppmannar till och med nu till reverse charge och jag kan säga dig att det var en jävla jobbig process att banka in hos dem. Men tack vare mig och ett par andra så lyckades vi få bort den statliga skatten (moms) för alla er operatörer som väljer att köra lagligt, så ni kan tacka oss. Men det får ni inte höra från det trevliga coach-gänget icke. Sånt som sker bakom kulisserna får ni aldrig veta. Men därför jag vill att ni ska veta att det finns en baksida och ni slipper se den.

Och ja god morgon, det är nästan liknande en maffia vad tror du att jag har pratat om hittills liksom?
Senast redigerad av frekkinhead 2020-08-24 kl. 20:36.
2020-08-24, 20:44
Medlem
Citat:
Bara lita på mig, JH:s VAT-nummer stämmer. De uppmannar till och med nu till reverse charge och jag kan säga dig att det var en jävla jobbig process att banka in hos dem. Men tack vare mig och ett par andra så lyckades vi få bort den statliga skatten (moms) för alla er operatörer som väljer att köra lagligt, så ni kan tacka oss. Men det får ni inte höra från det trevliga coach-gänget icke. Sånt som sker bakom kulisserna får ni aldrig veta. Men därför jag vill att ni ska veta att det finns en baksida och ni slipper se den.

Och ja precis, det är nästan liknande en maffia vad tror du att jag har pratat om hittills liksom?

Hur ska du ha det? För ett tag sedan var du inte kunnig om skatter (inte judisk, din signatur, undertecknad) och nu är det plötsligt tack vare dig som moms ''inte behöver betalas'', vad fan det nu betyder. Moms måste betalas, det är ingenting du kan undvika om du kör det som näringsv.
2020-08-24, 21:01
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Hur ska du ha det? För ett tag sedan var du inte kunnig om skatter (inte judisk, din signatur, undertecknad) och nu är det plötsligt tack vare dig som moms ''inte behöver betalas'', vad fan det nu betyder. Moms måste betalas, det är ingenting du kan undvika om du kör det som näringsv.

Vi pressade JH, det var därför. Det där med att jag inte var duktig på det är i större skalor och att jag inte var judisk var ett skämt fattar du väl? Moms måste inte betalas av operatörerna nej, för ni säljer en tjänst till JH, ett företag i ett annat EU-land så det är omvänd moms. Geeet tha fuck outta' here...
2020-08-24, 21:02
Medlem
frekkinheads avatar
Om ni vill veta lite mer om Krechting, han är ett riktigt IT-geni och kallas även ”Gudfadern över nätflirt”, som det kallas, ’nätflirting’, där syftet aldrig är träff eller verklighet, bara fiktiv fantasi, som de nu dolt över allting annat, så därför gubbarna inte vet. Finns inte mycket info om honom på nätet, närmare ingenting, fast det fanns en dansk dokumentär där de försökt få tag på honom och hans associate.

Bara haft kontakt med honom ett antal gånger, men det var bara när de behövde uppdrag för Malibu-grejen.

Men har hört historier om honom.
Han lånade ut pengar till JH:s f.d supervisor Anders en gång, men han visste inte att Anders var speltorsk. Anders hade spelat bort allting, det blev ett jävla liv i luckan, och det var via Skype-samtal då de skulle rekrytera mig till Malibu. Vi var ett par stycken i Skype som snackade och Krechting tog upp det om Anders framför alla.

Anders försökte bortförklara sig själv att han inte hade spelat bort det fastän Krechting visste det och han blev otroligt jävla arg, konversationen gick typ så här:

Anders: Jag investerade pengarna med en partner i ABC-company (annat chattföretag, engelskt) och jag inväntar fortfarande utdelning men det kommer ju ta tid?

Krechting: Kallar du dig själv en man? Du vet att du är en äcklig, patetisk jävla speltorsk som bara ljuger hela tiden? Vet du att du är det? Med 2 små barn där hemma?

Jag gav dig pengar så att du skulle betala hyran, köpa mat, sätta på värmen. Visste du att din fru ringde Andeel (associate) och berättade att värmen är av? Och du spelade inte bort pengarna? Ska du sitta här och säga att du inte gjorde det? Nej?

Jävlas inte med mig, Anders!! Ljug inte framför mig! Vill du skämma ut mig och säga att du inte spelade?! Säg att du spelade bort de jävla pengarna så ger jag dig de jävla pengarna pengarna för att sätta på värmen! Spelade du? Eller?!

Anders: …ja..

Så Krechting gick med på att låna honom pengar IGEN haha.

Krechting: Din jävla torsk... Jävla barn där hemma. Ger dig pengarna sista gången nu. Stick nu härifrån jag vill inte prata med dig mer.

Anders: Tack

Krechting: Ja, ”tack”… om du fuckar upp igen kommer jag lämna dig där jag än hittar dig.

Anders slutade kort därefter. Sägs även att Anders och Kattis var tillsammans i en relation, men det är dock bara spekulationer som jag inte tror på. Kattis var dock en straight arrow, det måste man ge henne, och Krechting kom aldrig i konflikt med henne.

JH har bäst lön i branschen förresten, men det vet ni säkert redan…

Ska fortsätta posta lite mer historier jag hört om honom, insider grejer osv., det är rätt så kul faktiskt. Var som mest kaos under 2018. Berättar nästa gång, då ett gäng på JH blev tagna för de fiskade upp kunders privata information och använde det för blackmailing.
Senast redigerad av frekkinhead 2020-08-24 kl. 21:05.
2020-08-24, 21:28
Medlem
macdress avatar
Intressanta historier. Har du hittat bilden på honom?

Hur hittar gubbarna till chattsidan? Om jag skulle vilja chatta med nån på JH och köpa crediter, hur går jag tillväga?
2020-08-24, 21:57
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Intressanta historier. Har du hittat bilden på honom?

Hur hittar gubbarna till chattsidan? Om jag skulle vilja chatta med nån på JH och köpa crediter, hur går jag tillväga?

Japp jag hittade. A*dy *Do*kervoort: https://imgur.com/a/RU88ZuK
Det var han som signerade JH (eller "Sky High Solutions" som det heter i Bulgarien." Här är kontraktet: https://imgur.com/a/JtBIs2L
Och här är en sida med "MyFunnyProfile" där han svarat på frågor: https://imgur.com/a/SlpDEWY
"Would I break the law to save my family?" ... ja vi vet alla vilken familj som syftas på. "Depends", oh but he did, believe me this.

Och för lite extra gott och blandat, här har ni extrakt ur konversationerna som hölls i Malibu Filippinerna (aka. "New Malibu"): https://imgur.com/a/7fzsv3M

"Maribel" var då en av coacherna där som hade anställts för att få en massa arbetskraft där, och hon var med i chatten och pratade om hur hårt hon jobbade som 10 åring och hennes jävla spektakulära liv. En riktig narcissist helt enkelt, och hon spottade på operatörerna basically. Så operatörerna där slickade hennes röv som fasen i den chatten, var bisarrt att se.
Senast redigerad av frekkinhead 2020-08-24 kl. 22:06.
2020-08-24, 22:29
Medlem
macdress avatar
Citat:
Japp jag hittade. A*dy *Do*kervoort: https://imgur.com/a/RU88ZuK
Det var han som signerade JH (eller "Sky High Solutions" som det heter i Bulgarien." Här är kontraktet: https://imgur.com/a/JtBIs2L
Och här är en sida med "MyFunnyProfile" där han svarat på frågor: https://imgur.com/a/SlpDEWY
"Would I break the law to save my family?" ... ja vi vet alla vilken familj som syftas på. "Depends", oh but he did, believe me this.

Och för lite extra gott och blandat, här har ni extrakt ur konversationerna som hölls i Malibu Filippinerna (aka. "New Malibu"): https://imgur.com/a/7fzsv3M

"Maribel" var då en av coacherna där som hade anställts för att få en massa arbetskraft där, och hon var med i chatten och pratade om hur hårt hon jobbade som 10 åring och hennes jävla spektakulära liv. En riktig narcissist helt enkelt, och hon spottade på operatörerna basically. Så operatörerna där slickade hennes röv som fasen i den chatten, var bisarrt att se.

Du sa tidigare att han har patent, hur funkar det?

Är du säker att det är han på bilden?

Vilken roll har du egentligen? Jobbar du fortfarande inom denna branschen?
2020-08-24, 22:55
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Du sa tidigare att han har patent, hur funkar det?

Är du säker att det är han på bilden?

Vilken roll har du egentligen? Jobbar du fortfarande inom denna branschen?

Ja det är han på bilden.
Men det är inte han som har patent, det är Krechting som har det.
Just nu jobbar jag lite med det vid sidan om. Jag hyr ut konton till en bra rate, kickar upp lite till cheferna då och då för att hålla dem glada. Funkar bra. Fiskar upp operatörer som förlorat sina konton, hyr in dem, jag får procent på det de tjänar, osv. osv.

Körde det heltid innan innan jag blev informer för Malibu, det var falska ID:n och allting inblandat. Detta var dock mellan mig och de i Deventer, Nederländerna. Dotterbolagen hade ingen aning om det. Man får ju inte ha flera konton.
Senast redigerad av frekkinhead 2020-08-24 kl. 22:58.
2020-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ja det är han på bilden.
Men det är inte han som har patent, det är Krechting som har det.
Just nu jobbar jag lite med det vid sidan om. Jag hyr ut konton till en bra rate, kickar upp lite till cheferna då och då för att hålla dem glada. Funkar bra. Fiskar upp operatörer som förlorat sina konton, hyr in dem, jag får procent på det de tjänar, osv. osv.

Körde det heltid innan innan jag blev informer för Malibu, det var falska ID:n och allting inblandat. Detta var dock mellan mig och de i Deventer, Nederländerna. Dotterbolagen hade ingen aning om det. Man får ju inte ha flera konton.

Jag förstod inte det sista. Vem var det som hade hand om de falska ID:na och var företaget inblandat i det? På en skala från ett till tio, hur pass olagligt är företaget och det de håller på med? Ge mig en riktig hardcore - flashback bedömning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in