Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Träffade en Skotte med väldigt bra insyn i på UK rättigheter och världsfotbollen som har förflutet inom bland annat IMG och FIFA.
Han berättade en del saker som jag inte var medveten om och det var att Premier League har betalat tillbaka eller lämnat rabatt till Sky på TV rättigheterna där något jag inte var medveten om.
Plus att man har slopat den kritiserade "blackouten".
När det kommer till EL och Champions League går det knappat att skippa utan att det får extrema finansiella konsekvenser då det då blir frågan av skadestånd som ska betalas i många vändor.
Jag är förvånad av att klubbarna inte använder stödpaketen för att på ett smidigt sett anpassa sig till en ny verklighet....
Jo, läser vad du skriver (även innan). Du har säkert en del poänger i att många klubbar liksom inte förstått och accepterat den nya vardagen. Nu vet vi ju inte var det landar nästa år, men även om publik släpps på igen, så kan det bli en kraftig minskning totalt sett när det gäller publiksiffror och även sponsorintäkter. Svårt att veta vad som pågår bakom kulisserna, men det man ser tyder inte på någon anpassning.
Finns där ens en enda klubb i Sverige som på allvar förstått vikten av att inte dra på sig smitta i sin trupp? Jag har i alla fall inte sett någon som anpassat sitt beteende runt matcherna. Det är samma ta-i-hand med kompisar man stöter på, det är kramar vid mål (vilket skall undvikas, enligt SvFF:s riktlinjer) och det är till och med fysisk kontakt mellan publik och spelare!. Antar att spelarna agerar likadant i privatlivet och springer runt och utsätter sig för smittorisk lite överallt. Alla skiter i corona, och uppträder man som förening på det viset så avspeglar det sig säkert även i hur man sköter ekonomin.