2020-08-24, 21:22
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Jag tror att någon har blandat ihop detta med det faktum att revolvern skickades på service till S&W USA via generalagenten någon tid före eller efter mordet. Men är förstås inte säker. Finns fortfarande handlingar kvar att begära ut.

Har inte uppgiften om inlämning av vapnet på service tillkommit först nu då PU öppnades?
Citera
2020-08-24, 21:26
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Har inte uppgiften om inlämning av vapnet på service tillkommit först nu då PU öppnades?

Jag har inte läst PS bok men folk citerar möjligen den. Missförståndet kan ligga där, i dialogen mellan PS och "den svenske stemme"?
Citera
2020-08-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbastard
Då är alltså familjen inte från Halland från början?
Modern AA härstammar från Skeppshult/Smålandsstenar.
Citera
2020-08-25, 09:18
Medlem
Roerligs avatar
Glott lite i PS bok (mina översättningar).

"Då efterforskningarna rörande CA äntligen kom igång, och man bl.a. förhörde hans mor och hans lillebror, avslöjade den att man faktiskt fick ett tips om honom kort tid efter mordet, men det drunknade i den stora högen av tips. Polisen uppdagade också, att hans vapen varit beslagtaget en tid eftersom han hade skjutit sönder sin tv under en nyhetssändning. Olof Palme var i bild, då han sköt." s.49. Ingen angiven källa.

Om "svägerskan" igen:

"Många år senare beskrev CA's dåvarande svägerska honom för f.d. chefen för Rikskrim, Tommy Lindström:

"Han gick på samma sätt som CP. De liknade varandra och de var lika ointresserade av sin klädsel. Men svågern var större, stor som en björn"." s.46.

Tommy Lindström ska hävda att priset för vapnet i Kungsträdgården är osannolikt. Han skulle fått högst 2500:- vid tillfället.

Liksom uppgifterna från svägerskan är källan Efterlyst 2/3 2011. Är detta "svägerska" nr 4? 2011 fanns ej S3 kvar i bilden. Vad betyder "dåvarande"..?

●som vid viss tidpunkt i det förflutna hade funktionen som framgår av sammanhanget
Citera
2020-08-25, 09:19
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengode2
Modern AA härstammar från Skeppshult/Smålandsstenar.

Ja, hon härstammar från gränstrakter mot Halland några mil från Halmstad, så det är inte omöjligt att släkten ändå är halländsk.

Har känningar i släkten?
Senast redigerad av Roerlig 2020-08-25 kl. 09:32.
Citera
2020-08-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ja, hon härstammar från gränstrakter mot Halland några mil från Halmstad, så det är inte omöjligt att släkten ändå är halländsk.

Har känningar i släkten?
Hade, kan man säga.
Citera
2020-08-25, 10:03
Medlem
Citat:
Hade, kan man säga.

Hej och välkommen!

Jag förmodar att du läst tråden med visst intresse.

Håller den rent kvalitativt?

Vi tvingas ju till en del spekulation,givet maskningar i materialet och det faktum att utredningen håller den förhållandevis låga klass som den gör.Det är olyckligt naturligtvis,men samtidigt ofrånkomligt givet det..givna läget.

Finns det några felaktigheter som du tycker dig kunna korrigera?
Citera
2020-08-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ok, intresserad av att utveckla?

Och välkommen till tråden!
Man tackar! Jag tycker tråden håller mycket hög klass, so far, mig veterligen...Men jag kan inte allt om detta gu bevars...Denna tråd kanske K Petersson m fl skulle ha nytta av, de lyckades ju sådär.
Citera
2020-08-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hej och välkommen!

Jag förmodar att du läst tråden med visst intresse.

Håller den rent kvalitativt?

Vi tvingas ju till en del spekulation,givet maskningar i materialet och det faktum att utredningen håller den förhållandevis låga klass som den gör.Det är olyckligt naturligtvis,men samtidigt ofrånkomligt givet det..givna läget.

Finns det några felaktigheter som du tycker dig kunna korrigera?
Ja, jo jag har läst tråden med stor behållning. Detta slår ju (tycker jag) PU med hästlängder om du frågar mig. Tyvärr vet jag ju inte vem gärningsmannen är men jag har ju mina misstankar.
Citera
2020-08-25, 11:44
Medlem
Roerligs avatar
Förhören med CA med färre maskningar.

https://drive.google.com/file/d/1KZISo3whvkY0k_TSIWdNZVDdjfXjSE3J/view
Citera
2020-08-25, 11:47
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Man tackar! Jag tycker tråden håller mycket hög klass, so far, mig veterligen...Men jag kan inte allt om detta gu bevars...Denna tråd kanske K Petersson m fl skulle ha nytta av, de lyckades ju sådär.

Vilken är din inställning till Christer och mordet? Släktens, pratar man om Christer?

Känner till fakta i någon fråga vi grubblar över här?

Anar att du haft en relation med någon i släkten som är avslutad.
Citera
2020-08-25, 11:59
Medlem
Citat:
Vilken är din inställning till Christer och mordet? Släktens, pratar man om Christer?

Känner till fakta i någon fråga vi grubblar över här?

Anar att du haft en relation med någon i släkten som är avslutad.
Jag kommer inte att tala om vilken relation jag haft med familjen. Kanske kan jag om inte minnet sviker att kunna tillföra något, men det är en tid sedan nu om man så säger. Vet ej om man pratar om Christer i släkten idag men tidigare fanns det personer som liksom jag hade misstankar. Vill också passa på att säga att Christer på intet sätt var ointelligent, snarare inte så kreativ. Han kunde visst samtala på ett normalt sätt, men han kanske inte alltid startade konversationer, helst inte med främmande. Han verkar dock ”gått ner sig” ordentligt de sista åren av sitt liv. Han var mycket lugn oftast, men en lugn vulkan som kunde få utbrott mycket plötsligt och impulsstyrt.
Senast redigerad av Dengode2 2020-08-25 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in