Intressanta synpunkter att " MAN " inte vill ha den och den som GM
Då är man inne på frågan vem är man ...
Jag vill minnas att det var så att det fanns experter på mord spaningsmord erfarna killar ..men jag vill minnas att dessa kopplades bort fick inte jobba så som praxis erfarenhet och kompetens föreskriver
Man minns också presskonferensen då Åklagaren som var förundersökningsledare fick frågan om han var överens med Polisen om åtgärderna.
https://gunnarwall.wordpress.com/2018/04/02/raden-av-poliser-och-aklagare-som-brant-vingarna-i-palmeutredningen/
Två Palmeåklagare, K G Svensson och Claes Zeime, slutade i utredningen sedan de haft svåra konflikter just med Holmér.
Auktoritetshierakin är satt ur spel när Polisen ordnar med att Åklagarna får sparken + Att åklagaren är den som skall spurta in i Rättssalen och leda saker i bevis ..
Om Holmer är ett klantarschel som försöker få dit PKK .så kan det ligga i sakens Natur Att Åklagaren ser korkad ut som nu Pettersson senast . Han har inget och kan då inget bevisa
Hur går det till När Holmer sparkar Åklagarna ??? -- Jaaeeh det måste vara Regeringskansliet ---Politisk styrning det behövs en Politisk Kommissarie ... Som städar under skandalerna
Det kan ha varit så att partiet inte kunde låta Polisen sköta denna utredningen med den sakliga opartiskhet. Som är förskriven och jag tror de Erfarna Mordutredarna hade klarat.
Utan ut med dom som kan jobbet i avbytarbåset . In med en Fikus och annat folk som kan ha klena skallar och inte kan jobbet. Partiorder.
Då går det åt h..e också så är det i alla yrken .. Erfarna killar firmans " Bästa Man " eller lärlingen .Det blir ett annat utfall. Resultat.
Palme kan man säga mycket om men ordet " Hederlig " har jag aldrig sett använts om Honom .Han blåljög tydligen i Geijer affären. Han har säkert spelat under täcket med alla möjliga konstiga " Neger Kungar " en del ansåg att han sålde ut Sverige till Ryssarna ; Jänkarna hörde " Dessa satans Mördare ".
Så kön om de som kunde tänkas var förbannade var nog inte kort. EN kö som en hederlig Brottsutredare hade vaskat fram - Framför allt och det var väl det sossarna var rädda för... ..FU ledaren han röstar ju med Högern .Vaskar han fram alla skandalerna det är en " Dealbreaker " S borta från grötfaten ..Kan inte göra ett piss åt det om den sakliga Opartiskheten utan Politruken får råda. Då vaskas byken kanske i Riktiga FÖRHÖR.
Dagens Nyheter första sidan typ Nu skall dom få för skadeståndet i Undersökande Journalistik Payback is a Bitch
Även aspekter som förhållanden med främmande makt.
Så i den kontexten kan man se Lisbeth och Mårtens " Vindflöjel " utsagor Polisen dom snackar med är en Partiarbetare dom är själva nära rörelsen -- " Varför Käfta emot " the bigger Picture
Sannolikt så att dom är Coachade i olika grad. Varför skulle dom inte vara det.???
Säg då att partiet har tagit över satt Kompetensen på avbytare bänken Sparkar åklagare oftare en Holmer bytte kalsingar Det får man inga kompisar på
Skall man sedan då givet " Kårandan " lyfta luren få ngn att reda ut Polisen + konstiga Pistolskytteklubbar med killar som kanske inte alla röstar med vänstern..
Dom kanske inte säger så men det är så i alla fall
" Vaee hh.. ??? Reda ut snuten ?? Är det så du säger ,,????
Att den snuten som ni inte låter sköta brottsutredningen mordet nu har förtroendet att utreda kollegor
sig själva Fattar jag det rätt --- ?? Nej nej kom inte med den skiten
har ni tagit över så har ni tagit över skicka dit Fikusen det
får han ju taga. Är vi för dumma i första varvet på Karusellen så är vi inte smartare på andra varvet
Dra åt h..e .. Dumme jä..l
Kan tänka mig att en del satt rätt nöjda på Polisen och Åklagarna .. Vi har ju killar men dom sitter i Avbytare båset
Åklagarna blir sparkade när dom försöker göra ngt Titta inte på oss vi kan inte få igenom våran expertis då tar vi ej heller emot " Svarte Petter det blir ju den som kör detta rejset. Att det är ett Pucko det är ju inte vårt fel
Vi lyder order Är det Böga jä..ln som kan detta vad kan vi göra ?? titta inte på oss.
Så summa summarum har partiet sett till att deras stinkande byk inte hamnar på DN s första sida
Polisen har sett till att deras stinkande byk inte hamnat på DN .s första sida Nässen osv osv
Då är det många som gärna vill ha den ensamme missbrukaren ensamme Stollen. Det är ju bättre än om det är främmande makt eller grupper i Sverige.
Så om ett pucko har ett kass ( riggat ) underlag om en som är snövit Oskyldig ..Smäller det framför Åklagaren -ROPAR In med den --Det blir ju som tur är inte lätt.
Vad har detta med CA att göra ? jag tänker att om han är med ute till höger så kan han hamna i " utredningsskugga "
Därför är det intressant med Offentlighet ..