2020-08-24, 19:11
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Donalds pk i går var helt meningslös, jag tror att han tänkte hitta på något men det blev för vildsint, för att få röster. De hindrade presidenten för att göra vad han ville. Det var ju tur då hans idéer alltid är helgalna. Risk att folk dör av dem och så.

Han behövde inte hålla en lång PK igår. "sometimes less is better than more"
2020-08-24, 19:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Jo, jag drömde väl utsändningarna.

När CNN och MSNBC gick ut med 100% och 89% att Hillary Clinton skulle vinna valet.

Följde valet hela natten och dagen efteråt.

DaEzz tycker din historiebeskrivning inte stämmer då han tolkar röster i % som samma sak som sannolikhet att vinna.

Att det räcker att googla sannolikhet + val +2016 har aldrig slagit karln.
2020-08-24, 19:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Du menar alla vuxna som Biden, Clintons, Nancy, Schiff, Nadler..

Så vad i listan är inte seriöst då ? Visst från Breibart, men inget är omöjligt när det gäller T.
Tyvärr så är det bara ord på en rad med dessa.

Och nej, det är du som menar.
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Han behövde inte hålla en lång PK igår. "sometimes less is better than more"
Och med tanke på vad trumpen säger som president till folket, så behöver trumpen aldrig ha presskonferenser.
Då ingen får ställa de frågor de vill utan trumpen springer iväg och gråter.

En sak är säker dock efter 4år med trumpen, någon president är han då inte.
Och frågan är inte om trumpen kommer var an president nästa 4 år heller, för trumpen har inte ens ett program för dessa.(vilket vi förstår med alla dom svikna vallöften)

Det är dock intressant att trumpen vill bli president 4 år till, men inte ens vet varför.(Då det saknas vad trumpen vill.)
2020-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Trump vann valet mycket tack vare det. I efterhand har det visat sig att han gör ännu mer som han blivit tillsagd. Exakt ingenting av hans politik de senaste 3,5 åren tyder på det du skriver. Snarare tvärtom med borttagande av avregleringar för banker, wall street, läkemedelsbolag, fossilindustrin osv.

Tomma tunnor skramlar mest heter det. Trump har gjort noll och ingenting av det du berömmer honom för.

Här en lista på vad han har åstadkommit.

President Donald J. Trump's Accomplishments List
2020-08-24, 20:05
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Det som avgjorde valet 2016 var Hillarys vägran att besöka swingstaterna och kampanja. Hon vägrade besöka swingstaten wisconsin tex.

Samt rysk påverkan och ett FBI som öppnade utredning på hillary ca 10 dagar innan valet.

Hur skall det då gå för Joe Biden som inte kan framträda live utan att läsa innantill och förinspelade klippta snuttar.
Lever han ens?

Hillary Clinton kan man ju ogilla för hennes politiska åsikter, men hålla låda i en debatt och snacka kunde hon, precis som Tomas Sjöstedt.

Biden förlorade valet 2020 för han vägrade (fick inte) sticka näsan ur källaren eller hur kommer ursäkterna klinga ?
2020-08-24, 20:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Hur skall det då gå för Joe Biden som inte kan framträda live utan att läsa innantill och förinspelade klippta snuttar.
Lever han ens?

Hillary Clinton kan man ju ogilla för hennes politiska åsikter, men hålla låda i en debatt och snacka kunde hon, precis som Tomas Sjöstedt.

Biden förlorade valet 2020 för han vägrade (fick inte) sticka näsan ur källaren eller hur kommer ursäkterna klinga ?
Är du en tidsresenär från framtiden?
Vad var det isåfall som gjorde att Biden aldrig dök upp på den kommande debatten den 29:e september? Och är det därför sekten är så övertygade om Donalds vinst och inte överhuvudtaget inte kan föreställa sig en valförlust för honom?

Det är dock märkligt hur du som fritt reser genom tid och rum helt har missat att Biden har haft regelbundna livesändingar i flera månader nu? Men det är väl så att de som lever i andra universum än vi vanliga dödliga inte bryr sig så mycket om vad som är relevant för normala människor...
https://www.theguardian.com/us-news/2020/apr/17/joe-biden-presidential-campaign-online-lockdown-coronavirus
Citat:
Joe Biden takes presidential campaign online amid virus lockdown
the Biden campaign has begun embracing the new reality. He has started a regular podcast where he’s interviewed political figures. Virtually every day his campaign airs a live stream of him taking questions or having a discussion with an elected official.
Och om utgången redan är klar, då är det väl lika bra att satsa allt man äger och på Betsson, eller hur?
Senast redigerad av zergrush 2020-08-24 kl. 20:24.
2020-08-24, 20:31
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
.
"Parisavtalet är för våra barns framtid, men det vet jag redan att ni inte förstår"

"Arbetslösheten är extrem nu, så bra jobbat trumpen"

Om jag vore supporter av demokraterna hade jag varit vansinnig på dig.
Du sprider sådana uppenbara tecken på okunnighet så att jag skäms.
Du förstör för seriösa demokrater-anhängare,

Tala är silver, tiga är guld, tänk på det.

Dessa 2 uttalanden från dig är kanske det mest efterblivna jag läst på Flashback någonsin.

Vänligen berätta för våra barn hur ni tänker som ger Kina frikort till utsläpp av co2 fram till 2030!

Och

Varför haglar inte dina hat-kommentarer i Stefan Löfven tråden? Han har också ordnat rekordmånga döda och arbetslösa?
Har demokraterna och deras väljare något ansvar när dom annordnar "mamma protester" och folksamlingar/upplopp när coronan härjar?
2020-08-24, 20:40
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Media säger att Trump har gjort bra ifrån sig.

https://youtube.com/watch?v=dFStTcmNtq8

Titta gärna. Det är fina siffror för Trump. Ni anti-Trumpar kommer bokmärka denna länk.
2020-08-24, 20:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Om jag vore supporter av demokraterna hade jag varit vansinnig på dig.
Du sprider sådana uppenbara tecken på okunnighet så att jag skäms.
Du förstör för seriösa demokrater-anhängare,

Tala är silver, tiga är guld, tänk på det.

Dessa 2 uttalanden från dig är kanske det mest efterblivna jag läst på Flashback någonsin.

Vänligen berätta för våra barn hur ni tänker som ger Kina frikort till utsläpp av co2 fram till 2030!

Och

Varför haglar inte dina hat-kommentarer i Stefan Löfven tråden? Han har också ordnat rekordmånga döda och arbetslösa?
Har demokraterna och deras väljare något ansvar när dom annordnar "mamma protester" och folksamlingar/upplopp när coronan härjar?
Du förstår inte ens vad demokraterna står för, så där har jag ingen oro över.

Parisavtalet är för våra barns framtid, varför skulle man inbilla sig nått annat för?
Att det skulle var bra för ekonomin i första hand?
Givetvis inte, men grön energi är lukrativ, så varför man inte hoppar på tåget med bägge fötter samtidigt, är det precis ingen som fattar ens.
Och fossilbränslen är inte längre nödvändigt i många fall, så det klarar vi oss utan rätt bra redan nu, och man kan redan idag fasa ut fossilbränslen och om man ville.
Det intressanta är att Exxon redan gjort klimatmodeller för vad som sker om vi fortsätter med fossilbränslen, en forskning de gör allt för att glömma idag.
Och den var extremt omfattande också.

Arbetslösheten är extrem i USA och utan socialt skyddsnät för en närheten alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Media säger att Trump har gjort bra ifrån sig.

https://youtube.com/watch?v=dFStTcmNtq8

Titta gärna. Det är fina siffror för Trump. Ni anti-Trumpar kommer bokmärka denna länk.
Det intressanta är att det tog mycket lång tid innan ens en ny ekonomiskt politik ens existerade av trumpen.

Varför postade du denna, undra då det får trumpen se dålig ut mot det trumpen säger.

Och varför pratar man om att så många asiater och svarta har mer jobb, och nu när de har en extrem arbetslöshet?
Tror folk att man ska glömma av att de är arbetslösa och inga pengar har, och inga pengar får av staten?
2020-08-24, 21:47
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det intressanta är att det tog mycket lång tid innan ens en ny ekonomiskt politik ens existerade av trumpen.

Varför postade du denna, undra då det får trumpen se dålig ut mot det trumpen säger.

Och varför pratar man om att så många asiater och svarta har mer jobb, och nu när de har en extrem arbetslöshet?
Tror folk att man ska glömma av att de är arbetslösa och inga pengar har, och inga pengar får av staten?

Jag var ironisk. Media visar bra siffror för Trump.

Du bara gnäller. Drick öl och må gott istället.
2020-08-24, 22:43
Medlem
ErikAnderzohns avatar
[NYT] Why Trump’s Approval Ratings on the Economy Remain Durable

[Forbes] Economists Warn U.S. GDP Won’t Recover To Pre-Pandemic Levels Until 2022

Mnuchin å Kudlow ser uppenbarligen ngt många andra inte gör. Vad kan man bara gissa. Vrider och vänder man på siffrorna, och försöker sätta de i en politisk kontext, så kan åtminstone inte jag se hur t ex Arizona kan undgå att bli tokblått. Där går det inte bara knackigt ekonomiskt, covid-19 fallen är relativt höga också (men kan möjligtvis ha nått en platå).

(FB) Presidentvalet 2020
2020-08-24, 22:45
Bannlyst
En ny bok kallad Melania and me ska släppas av melanias väninna Stephanie . Hon har även blandat Melania i smyg när hon snackar skit om Ivanka. Samt medger att äktenskapet med Donald är fejk. Hon ska ha velat skiljas länge men kunde inte det sedan han blivit president. De bor inte tillsammans. De sover inte i samma säng. Hon träffar en annan man.
https://www.mercurynews.com/melania-trump-taped-saying-harsh-things-princess-ivanka-other-trumps-new-book

De dolda ljudinspelningarna ska släppas när Melania talar. Tajmingen måste vara en slump eller hur?

Hur påverkar detta Donalds stöd bland alfahanarna?
Det faktum att hans fru hatar honom och hans dotter?
Hur påverkar det stödet från den kristna evangeliska väljarkåren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in