2020-08-04, 13:02
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Corona är en del, hans skumma privatekonomi en annan, men det som bubblat upp på sistone (och som jag själv tror kommer ha väldigt stor betydelse); är hur likgiltig han verkar vara över rapporten att Ryssland ska ha delat ut skottpengar på amerikanska soldater.

USA älskar sina krigare. I båda läger. Och den skvatt galne Trump lär knappast kunna måla upp något bra försvar eftersom han knappt kan prata sammanhängande. Biden må snubbla över orden själv, men det gör antagligen inget, för allt han behöver göra är att ställa obekväma frågor som berör detta; hålla tyst och sen bara se på när Trump trasslar in sig i ett inkoherent försvarstal.

Kanske enkelt svar. Bit inte den hund som föder dig (eller Deutsche)
2020-08-04, 13:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Visst, men Trump förblir viktigast.

Sure thing Nixter, men ALLA granskningar har inte avslutats. Det lär poppa upp en och annan godbit till innan detta val är avgjort. Historien säger såpass.

Mer än Clintons?

Borde vara ganska graverande data om det framkom att Trump Organization betalt Epstein för något. Inte helt omöjligt. Snart får vi veta.

Drömvärld? Halmstrån? Knappast, jag tycker amerikansk politik är intressant eftersom hela världen påverkas av den. Är det Biden eller Tea Party-rörelsen så bekommer det mig personligen inte särskilt mkt idag. Dock oroar utvecklingen mig något eftersom jag vet vilket teknologiskt övertag landet har, och att låta landet falla in i en diktatur vore därför mkt olyckligt.

Varför attackeras Trump ?
Först, har du inte undrat varför man är ute efter Trump från Washingtons swamp sida. Innan han ställde upp i Presidentvalet var han hyllad av "alla". Se filmen, Epstein är grunden till deras vilja att slå tillbaka, detta då många har begått grova brott, med livstid som straff https://youtu.be/j0yDgmfKm8Q

Tror ett nytt släpp Ghislane Epstein info kommer i veckan, saker som tidigare tagit år eller aldrig sett dagens ljus går nu på dagar, veckor. Lägg därtill utredningar från Durham och nu den nya utredningen från Texas åklagaren Bash ang Obama administrationens galna unmaskings.. Det kommer allt fler modiga som vill slå hål tillbaka mot dessa onda människor. Tänk om vi hade 10% av detta i Sverige !
https://www.google.com/amp/s/www.statesman.com/news/20200728/texas-prosecutor-john-bash-to-probe-flynn-case%3ftemplate=ampart

..Som sagt låt oss detta fortsätta komma upp i ljuset, vi kan just nu konstatera att Trump utretts grundligt i samband med Epstein utredningen 2012 och att de de inte fann ett halmstrå då, att man närmare 20år efter att Epstein vart utestängd från Marilago skulle hitta nya bevis måste ses som "far fetched". Vi kan därefter konstatera att Trump från att han svurits in gått på pedofiler hårdare än någon President i historien. Många 1000 pedofilringar har stängts. Trump har flera ggr föreslagit dödstraff för pedofili.

Vi kan konstatera att man nu i första släppet bekräftar att Al Gore, Bill Clinton, Alan Derschowitz alla tunga demokrater varit på ön ett antal ggr. Detta spelar givetvis Trump i händerna, men mer att det är fruktansvärda brott som politiker i the swamp utfört och som dessutom varit efter Trump än att dom är just demokrater. Vi kan också konstatera att FBI vetat om detta under Obamas Presidentskap men inte gjort något. Detta kommer slå hårt mot dåvarande FBI chef Robert Mueller dvs samme Mueller som senare var ansvarig för Russia Collusion, Impeachment mot Trump och som vid senatförhör inte själv visste vad som stod I the "Mueller report"( en nickedocka till mao).

Jag till skillnad från dig anser att Trump för USA bort från den diktatur man befunnit sig i sen Bush Sr I början av 90-talet. Presidenterna Clinton, Bush, Obama har alla gjort som dom blivit tillsagda. Det som bla talar för att jag har rätt är att du ser att all information kommer nu under Trump och inte under Obama. Samma sak som med Kina, big tech, big pharma osv aldrig tidigare har en President tagit tag i frågan och försökt slå tillbaka på detta sätt.

Game changer 2020.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-04 kl. 13:25.
2020-08-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jag till skillnad från dig anser att Trump för USA bort från den diktatur man befunnit sig i sen Bush Sr I början av 90-talet. Presidenterna Clinton, Bush, Obama har alla gjort som dom blivit tillsagda. Det som bla talar för att jag har rätt är att du ser att all information kommer nu under Trump och inte under Obama. Samma sak som med Kina, big tech, big pharma osv aldrig tidigare har en President tagit tag i frågan och försökt slå tillbaka på detta sätt.

Trump vann valet mycket tack vare det. I efterhand har det visat sig att han gör ännu mer som han blivit tillsagd. Exakt ingenting av hans politik de senaste 3,5 åren tyder på det du skriver. Snarare tvärtom med borttagande av avregleringar för banker, wall street, läkemedelsbolag, fossilindustrin osv.

Tomma tunnor skramlar mest heter det. Trump har gjort noll och ingenting av det du berömmer honom för.
2020-08-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Trump vann valet mycket tack vare det. I efterhand har det visat sig att han gör ännu mer som han blivit tillsagd. Exakt ingenting av hans politik de senaste 3,5 åren tyder på det du skriver. Snarare tvärtom med borttagande av avregleringar för banker, wall street, läkemedelsbolag, fossilindustrin osv.

Tomma tunnor skramlar mest heter det. Trump har gjort noll och ingenting av det du berömmer honom för.

En del tycks tro att Trump har gjort en massa saker som han inte ens har tänkt göra och än mindre gjort. Men jag tror att utgår man från det Trump säger kan man tro en hel massa saker som inte är sant.

Han lovade förbättringar i sjukvården första veckan. Har inte sett honom försöka göra något åt detta förrän nu. Och det är säkert snabbt ihopsatt så det ska bli intressant att se vad detta kan vara.

NK har lyckats skapa mer kärnvapen och infrastrukturen har han inte ens ljugit om, så lite intressant var det.
2020-08-04, 15:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Varför attackeras Trump ?
Det kallas politik. Att sen meningsutbytet uppfattas som mer högintensivt än tidigare skulle jag säga beror på att Trump inte uppfattas som särskilt “rumsren” av etablissemanget. Robert Mercer vill dock förändra detta. Vi får väl se om han lyckas. Tror dock inte det.

Citat:
...[h]ar du inte undrat varför man är ute efter Trump från Washingtons swamp sida.
Bezos har många skäl, såklart. Och Trump borde kanske ha avstått från att utpressa världens rikaste man som förfogar över övervakningsteknik som den amerikanska armén använder. Inte särskilt smart av Trump kan jag tycka.

Citat:
Tror ett nytt släpp Ghislane Epstein info kommer i veckan, saker som tidigare tagit år eller aldrig sett dagens ljus går nu på dagar, veckor. Lägg därtill utredningar från Durham och nu den nya utredningen från Texas åklagaren Bash ang Obama administrationens galna unmaskings...
Självklart kommer Trump Team använda alla medel som står dem till buds. Trodde ngn annat? Han har försökt avleda uppmärksamheten från de allra allvarligaste anklagelserna under hela presidentskapet, så varför skulle han plötslig ändra strategi? För att nya, helt opassande och djupt perverterade data om föregångaren dyker upp? Dream on, Corona lär trumfa den karamellen. Likaså hans iver att dölja tidigare affärer, bara för att nämna ett par saker.

Citat:
Det kommer allt fler modiga som vill slå hål tillbaka mot dessa onda människor.
Så kan det va. Utesluter inget. Kan se framför mig hur Brad Parscale (som nu blivit degraderad) finjusterar deepfakes modeller efter alla de psykometriska data man har så att dem ska kunna passa in i Trump-sagan.

Citat:
..Som sagt låt oss detta fortsätta komma upp i ljuset, vi kan just nu konstatera att Trump utretts grundligt i samband med Epstein utredningen 2012 och att de de inte fann ett halmstrå då, att man närmare 20år efter att Epstein vart utestängd från Marilago skulle hitta nya bevis måste ses som "far fetched".
Hur kan det vara långsökt om inte ALL information kommit fram?

Citat:
Vi kan därefter konstatera att Trump från att han svurits in gått på pedofiler hårdare än någon President i historien. Många 1000 pedofilringar har stängts. Trump har flera ggr föreslagit dödstraff för pedofili.
Trump again wishes Jeffrey Epstein's associate Ghislaine Maxwell 'well' as she awaits trial on sex-trafficking charges Säkert kod i Trumpworld att hon ska knipa igen. Enligt Cohen är han ganska bra på att prata i kod

Citat:
Vi kan konstatera att man nu i första släppet bekräftar att Al Gore, Bill Clinton, Alan Derschowitz alla tunga demokrater varit på ön ett antal ggr. Detta spelar givetvis Trump i händerna...
Alan Dershowitz har ju försvarat Trump på senatgolvet, och nu ska han försvara Maxwell, så du ser, detta mönster du försöker lyfta fram, är i värsta fall vardagsmat för Biden. Gore, Clinton eller who ever, dem kommer aldrig lyckas omvända väljare i någon större omfattning -- hur juicy nyheten än kan tänkas bli.

Citat:
Vi kan också konstatera att FBI vetat om detta under Obamas Presidentskap men inte gjort något.
Den dagen du kan dra fram bevis som styrker dina spekulationer så lovar jag att lyssna.

Citat:
Jag till skillnad från dig anser att Trump för USA bort från den diktatur man befunnit sig i sen Bush Sr I början av 90-talet. Presidenterna Clinton, Bush, Obama har alla gjort som dom blivit tillsagda. Det som bla talar för att jag har rätt är att du ser att all information kommer nu under Trump och inte under Obama.
Inget talar för att du har rätt. Du har snurrat in dig i högerpropaganda och tror att det som sker nu är radikalt annorlunda från det som redan skedde på -60 talet t ex. Visst är Trump unik, men bakom kulisserna är det fortfarande de mest kapitalstarka människorna som styr agendan. Så på den fronten är inget nytt. Denna minidokumentär; Dokument utifrån CIAs hemliga krig, är riktigt välgjord och skulle säkert passa dig bra om jag nu ska göra en försiktig tolkning av det du skrivit.
2020-08-04, 17:54
Bannlyst
Men en fd tv programledare som gått i konkurs om och om igen, och som önskar pedofilen maxwell allting gott, den mannen ska alltså rensa träsket?

Får jag fråga om dina nyhetskällor?
Jag tycker mig se ett samband mellan fakta resistens och förmågan att tro på att Donald Trump aldrig någonsin får kritiseras för något alls.
Samt att Obama och Bush och Clinton är globalister som ska förslava befolkningen medan Trump är Messias på jorden som ska befria oss

Citat:
Alla är viktiga att granska. Trump är en av de få som redan granskats, redan 2012. Vågar dessutom påstå att Trump är den mest granskade personen i Historien, med vår teknik och det fake-media tryck som nu pågått i 4-år.

Ställ dig nästa fråga. Den åklagarmyndighet som haft ärendet Epstein Southern District of New York är nerlusat av globalister och demokrater. Om de hade hittat en enda sak om Trump, tror du att de hade kört Russian Collusion, Ukraine Collusion, Impeachment osv. Tro mig det har letat...
Det hade varit en drömscenario att lägga fram Trump som pedofil.

Du lever i en drömvärld och letar halmstrån, du vill inte förstå att större delen av ditt liv har du varit lurad. Du tror på tillsatta nickedockor (Biden, Obama, Bush Jr, Clinton..) och ser allt i rosa ljus. Det är den bittra sanningen att många som människor har hållt högt har nyttjat barn och tonåringar för sina sexuella perversioner i mycket stor omfattning och under mycket lång tid, dom har stått över lagen.

Det är slut på nyttjandet av barn i Hollywood nu.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/255294883680632833
2020-08-04, 19:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Men en fd tv programledare som gått i konkurs om och om igen, och som önskar pedofilen maxwell allting gott, den mannen ska alltså rensa träsket?

Får jag fråga om dina nyhetskällor?
Jag tycker mig se ett samband mellan fakta resistens och förmågan att tro på att Donald Trump aldrig någonsin får kritiseras för något alls.
Samt att Obama och Bush och Clinton är globalister som ska förslava befolkningen medan Trump är Messias på jorden som ska befria oss

Trump får ej kritiseras för något ? Givetvis, det pågår ju 24/7 och det spelar ju ingen roll vad frågan gäller. De som anklagat honom har haft fel om Ryssland, Ukraina och Impeachment. Man har dessutom haft fel om en mängd saker däremellan, det finns inte ett tillfälle man inte skall kasta skit på honom.

Allt detta för att väldigt många människor i Hollywood och mycket högt uppsatta inom Demokratiska partiet samt givetvis även "övriga" har valt att våldta barn. Var är upproret för dessa barn ? Varför springer inte de vänsterblivna och vill slakta de som vådfört sig mot barn i 20-30år.. Märklig värld.

När Trump tog över skulle börsen rasa 50%, arbetslösheten skulle öka blixtsnabbt. Precis detmotsatta händer. Det enda som kan bekräftas är att vänsterblivna nu fullständigt ballat ur och springer nu runt och välter statyer och bränner publika byggnader.
2020-08-04, 19:05
Medlem
Nixters avatar
ATT STJÄLA ETT VAL.
Se filmen: https://youtu.be/fDkL1XBFAGI
2020-08-04, 19:25
Bannlyst
Citat:
Trump får ej kritiseras för något ? Givetvis, det pågår ju 24/7 och det spelar ju ingen roll vad frågan gäller. De som anklagat honom har haft fel om Ryssland, Ukraina och Impeachment. Man har dessutom haft fel om en mängd saker däremellan, det finns inte ett tillfälle man inte skall kasta skit på honom.

Allt detta för att väldigt många människor i Hollywood och mycket högt uppsatta inom Demokratiska partiet samt givetvis även "övriga" har valt att våldta barn. Var är upproret för dessa barn ? Varför springer inte de vänsterblivna och vill slakta de som vådfört sig mot barn i 20-30år.. Märklig värld.

När Trump tog över skulle börsen rasa 50%, arbetslösheten skulle öka blixtsnabbt. Precis detmotsatta händer. Det enda som kan bekräftas är att vänsterblivna nu fullständigt ballat ur och springer nu runt och välter statyer och bränner publika byggnader.

Eh... Han talar om Trump culten. De kritiserar aldrig honom.

Alla andra ljuger men en confidence man. Honom tror ni på för han ljuger aldrig för er. Eller hur?
2020-08-04, 19:30
Bannlyst
Består trumps väljare bara av foliehattar och Qanon och info wars tittare?

Citat:

2020-08-04, 19:52
Medlem
https://twitter.com/WhiteHouse/status/1290658730632241154

LIVE: President
@realDonaldTrump
signs the Great American Outdoors Act

Trump går all in för sitt försök att vinna röster. Det här är ju väldigt bra för alla som smittas med corona
2020-08-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://twitter.com/WhiteHouse/status/1290658730632241154

LIVE: President
@realDonaldTrump
signs the Great American Outdoors Act

Trump går all in för sitt försök att vinna röster. Det här är ju väldigt bra för alla som smittas med corona
Citat:
CNN:
The Great American Outdoors Act passed with bipartisan support, but no Democrats were invited to the event. Instead, Trump largely credited sen.Daines(R) and sen.Gardner(R) for its passage.
Det finns flera saker jag inte förstår ang. hans strategi med att förneka COVID19 och hävda att det är ett democratic party hoax samt ett Chaayna virus .

Han befinner sig mitt i en valkampanj. Varför drar han inte bara på lite valfläsk och köper till sig väljare?
Tex
1) Jag tänker satsa 1 miljard dollar på att snabbare få fram ett covid19 vaccin för allmänheten fram till valet.
2)Jag tänker satsa på ensamstående mödrar genom att subventionera mat under denna pandemi. Alla familjer får en check på 500usd som endast går att lösa in på Walmart,Kroger,Target,Costco osv osv. Dessa subventioner tar slut i november men kan förlängas ifall jag blir omvald president och så länge som COVID19 pågår
3) det finns en stor risk för smitta när man åker i kollektivtrafik och jag förstår om folk väljer att ta bilen. Då bränsle är dyrt så föreslår jag nu till senatens majoritetsledare att skriva ihop en lag som ser till så att alla som kör bil till jobbet får 1000 usd i skattelättnader. Dessa subventioner tar slut i november men kan förlängas ifall jag blir omvald president

Varför gör han inte det uppenbara ? Alla regeringar lägger fram en satsning precis innan valet. Men denne djupt inkompetente man förstår inte och bryr sig inte om att regera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in