Citat:
Ursprungligen postat av
AwakeAsFuck
Tror du verkligen att hon kan leva på den bloggen ?
Nu läste jag hela inlägget, bortsett från några totalt rätts-haverist argument. Summan för 2017 verkar ju uppgå till 214 880kr i inkomstskatt som skatteverket kommit fram till, då har hon inte heller fått beslut för 2018 och 2019. Samtidigt verkar hon nolltaxera, saknar bostad skriver hon även, ser ut att få ersättning från försäkringskassan. Dessutom har hon ett AB utan omsättning med verksamhetsbeskrivningen (Se citat nedan)*. Hennes hemsida verkar ju ha två upplägg, en del med förelösningar där det framgår att hon fakturerar i sitt AB för dessa tjänster och dels bloggen som hon har kopplat till ett donationsnummer, både Paypal, Swish och internationella banköverföringar. Enligt henne så har hon avtalat bort att det är en vara eller tjänst hon tillhandahåller med en "disclaimer" till de som donerar.
Citat:
Du som vill får otroligt gärna ge mig en gåva/donation. En gåva/donation till mig är inget köp av vara/tjänst av mig, varken historiskt utförd eller framtida, ej heller betalning för levererad tjänst/vara, eller framtida sådan, utan en ovillkorad förutsättningslös gåva som inte faller under Konsumentköplagen. Genom utförd insättning bekräftar gåvogivaren att ovanstående förutsättningar gäller.
* Verksamhetsbeskrivning i AB
Citat:
Textproduktion och textbearbetning samt produktion av kommunikationsmaterial och kommunikationslösningar. Föreläsningar och opinionsbildning. Konsultverksamhet inom ovan beskrivna områden.
Alltså, hon vill helt enkelt inte betala skatt och tar in intäkterna vid sidan om hennes AB och kallar det gåvor. Så enkelt är det. Krävs inget snille att räkna ut att man får en armé med skattejurister efter sig med det här upplägget. Hon svarade t.o.m tillbaka till skatteverket att hon föreläser "gratis" fast hon har ett AB för just detta, hur j-v korkat kan man vara när man ska försöka reda ut sina transaktioner. Nu försöker hon få in mer swish-donationer så att hon kan betala sin skatteskuld

Det kommer bli personlig konkurs för henne.