2020-08-23, 10:01
Bannlyst
Min vän.. det enda du saknar är 3 dl creme fresh för en pastasås med bacon.

Det godast man kan bjuda på! Kanonkäk utan tvekan!
Citera
2020-08-23, 10:22
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosh
Ja vad tror ni om upplägget 1/4 till en halv lök, halvpaket bacon, stekt tomatpure, mjölk... någon chilikrydda och peppar serverat med pasta. Fann lite soja också så kanske använder det?

Kommer jag kunna äta detta? Är mest oroad över mjölk i maten, som gräddkonnässör i all min matlagning annars.

Red mjölken med lite mjöl så kan du få en tjockare sås.
Citera
2020-08-23, 11:14
Medlem
zepofans avatar
Att besöka en butik för att komplettera upp innehållet i kylskåpet är inte ett alternativ?
Citera
2020-08-23, 12:28
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Ett begränsat kylskåp är inget problem, alla butiker har öppet idag så det är bara att masa sig iväg och handla till vad du har tänkt laga. För det är väl inte så att din flickvän ska bekosta din mat med bara för att du bor där?
Citera
2020-08-23, 13:22
Bannlyst
Varför bor du hos en sådan värdelös flickvän med ett så begränsat skafferi?

Detta måste du fan ta i tu med nogsamt och med hårda nypor om hon inte förstår sin egen plats i köket!

Som herre i huset är det din skyldighet att visa på direkt agerande!

Detta är något du måste ta tag i skyndsamt innan det blir hon som börjar bestämma över dig!
Senast redigerad av Varsamt 2020-08-23 kl. 14:17.
Citera
2020-08-23, 15:00
Medlem
Kolla upp ett recept och handla det som saknas, och kanske nåt extra också. Det kommer garanterat flickvännen uppskatta. Allra helst med tanken på att du bor där så är det väl det minsta du kan göra.
Citera
2020-08-23, 15:23
Medlem
Inga problem att göra en måltid eller två av det, beror iofs på mängden av allt. Annars är det bara för herren att gå till närmsta affär och fylla på så har ni även en frukost i morgon och varför inte mat hela veckan.
Senast redigerad av KamratBlue 2020-08-23 kl. 15:26.
Citera
2020-08-23, 15:24
Moderator
Maviels avatar
finns ägg? Carbonara? Fast utan svamp?
Citera
2020-08-23, 15:38
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
finns ägg? Carbonara? Fast utan svamp?
Varför säger du ”utan svamp”? Visst att det är gott med svamp och bacon till pasta men i en klassisk carbonara ska det inte vara svamp.

//Tripportreat
Citera
2020-08-23, 15:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Varför säger du ”utan svamp”? Visst att det är gott med svamp och bacon till pasta men i en klassisk carbonara ska det inte vara svamp.

//Tripportreat

Nä du har nog rätt - även om jag sett båda delarna i recept. Men även grädde - vilket enligt originalrecepten inte ingår

Det går nog att piffa till ngt med befintliga ingredienser men mjölk hade jag skippat - och som ngn annan skriver fixat creme fraiche eller grädde.
Citera
2020-08-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nä du har nog rätt - även om jag sett båda delarna i recept. Men även grädde - vilket enligt originalrecepten inte ingår

Det går nog att piffa till ngt med befintliga ingredienser men mjölk hade jag skippat - och som ngn annan skriver fixat creme fraiche eller grädde.

Var fan har du sett svamp i ett carbonararecept?
Citera
2020-08-23, 18:41
Bannlyst
Kom igen nu! Svamp, lök och bacon? Det är ingenting som de äldre damerna på den italienska lansbyggden blandar i sin genuina matlagning.

Frågar du påven så är det nästan i strid mot religionen!

Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat

//Tripportreat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in