Citat:
Ursprungligen postat av
LagomLat
SEB ringde och bad mig bekräfta en tillfällig höjning av beloppsgränsen på ett företagskort med Bank Id, så visst förekommer det.
Det är viktigt att läsa vad man loggar in på.
LL
Om banken ringer
till mig och efterfrågar en inloggning på BankID så är det helt enkelt
inte banken som ringer !
Det man ska göra är att ringa tillbaka genom deras växel och bli kopplad till det namn man precis pratat med så man
vet att det är legit. Det har aldrig hänt mig, men så skulle jag göra !