2020-08-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Jag har väldigt svårt att se en sån person vara en bra lärare, ja.

Så lärare får inte ha vilka åsikter de vill privat?

Jag tänker mig att både Moment22x22 och Wordwarrior uttrycker sina åsikter på sin fritid på ett anonymt forum. Sedan är Moment22 en god lärare och WordWarior en god läkare som följer läkares yrkesetiska koder, om att bland annat "aldrig frångå principen om människors lika värde..".

Men du tänker alltså annorlunda? Att de inte kan hålla sina åsikter privat?
Citera
2020-08-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Du för dig på ett sätt som får hennes instinkt att se dig som bättre än henne. Hon måste, på något sätt, se upp till dig, för att bli kåt på dig.

Sen att ni säger dittan och dattan är ju rätt irrelevant, typ "vi är jämställda!", det handlar inte om orden, men om vad som pågår under ytan.

Att föra sig som en självgod typ som anser sig vara bättre än andra, får sällan ner brallorna på någon. Jag syftar mer på charm, humor och att flirta.

Självklart håller man inte på och säger "vi är jämställda" i en relation, det är något som praktiseras. Precis som man självklart inte säger "nu ligger vi", utan det är något som praktiseras. Jämställdhet praktiseras. Ligg praktiseras.
Citera
2020-08-22, 18:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så lärare får inte ha vilka åsikter de vill privat?

Jag tänker mig att både Moment22x22 och Wordwarrior uttrycker sina åsikter på sin fritid på ett anonymt forum. Sedan är Moment22 en god lärare och WordWarior en god läkare som följer läkares yrkesetiska koder, om att bland annat "aldrig frångå principen om människors lika värde..".

Men du tänker alltså annorlunda? Att de inte kan hålla sina åsikter privat?

Det är skillnad på läkare och lärare. Lärare har med barn att göra och spenderar 6-8 timmar om dagen med att påverka och uppfostra dessa, så när läraren i fråga hatar och föraktar hälften av sina elever pga deras kön och ägnar sin fritid åt att hata och håna män på nätet kan man med all rätta ifrågasätta lämpligheten i att denna person arbetar som lärare. Jag skulle i alla fall inte sätta mina barn i en skola där en sådan lärare arbetar.

Men visst, vi får väl hoppas för barnens skull att hon lyckas hålla sig professionell. Jag har dock svårt att tänka mig att hennes hat inte skiner igenom då och då med tanke på hur extremt känslomässigt engagerad hon är gällande sitt manshat.
Citera
2020-08-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är skillnad på läkare och lärare. Lärare har med barn att göra och spenderar 6-8 timmar om dagen med att påverka och uppfostra dessa, så när läraren i fråga hatar och föraktar hälften av sina elever pga deras kön och ägnar sin fritid åt att hata och håna män på nätet kan man med all rätta ifrågasätta lämpligheten i att denna person arbetar som lärare. Jag skulle i alla fall inte sätta mina barn i en skola där en sådan lärare arbetar.

Men visst, vi får väl hoppas för barnens skull att hon lyckas hålla sig professionell. Jag har dock svårt att tänka mig att hennes hat inte skiner igenom då och då med tanke på hur extremt känslomässigt engagerad hon är gällande sitt manshat.

Lärare i en mellanstadieskola arbetar iof. inte med män, utan med pojkar/barn.

Jag tänker mig att de båda är väldigt professionella på sina arbetsplatser. Jag tror varken Moment22s elever vet vad hon skriver om män och jag tror inte att WordWarriors kvinnliga patienter vet vad han egentligen tycker om kvinnor.

De måste ju få någonstans att uttrycka sina privata åsikter, ett anonymt forum är då en alldeles utmärkt plats tänker jag.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-08-22 kl. 18:19.
Citera
2020-08-22, 18:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lärare i en mellanstadieskola arbetar iof. inte med män, utan med pojkar/barn.

Jag tänker mig att de båda är väldigt professionella på sina arbetsplatser. Jag tror varken Moment22s elever vad hon skriver om män och jag tror inte att WordWarriors kvinnliga patienter vad han egentligen tycker om kvinnor.

De måste ju få någonstans att uttrycka sina privata åsikter, ett anonymt forum är då en alldeles utmärkt plats tänker jag.

Och på vilket sätt är det lämpligt att en person som hatar män arbetar med att uppfostra och undervisa pojkar? Det är ju just faktumet att de är barn som är problemet.

Vi får hoppas för barnens skull att du har rätt, men jag hade vidtagit åtgärder direkt om jag fått reda på att mina barns lärare uttrycker sig på följande sätt:

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är det för svammel i detta inlägg?
Vi, går bra att benämna oss som kvinnor tack, skulle jag vilja påstå har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än vad gemene man har. Många män har papp i skallen, och tyvärr ser vi dessa vid positioner där de absolut inte skulle sitta.

Rundgången i en beskärd del av männens hjärnor..

"Sex, sex, var finns det sex? Prostitution, horor, kvinnor, sex, sex, öl, prostitution, horhus, porrfilm, öl, whisky, sex..gubbaljud däremellan, sex, sex, hur får jag sex? Var kan jag betala för det?
Citera
2020-08-22, 18:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Kloka och förnuftiga kvinnor som diskuterar här, den var rolig
Det enda ni gör är att skriva korkade saker och sedan när ni inte har argument kvar så försvinner ni likt ett 👻.
Och sedan börjar det om för det är väl den tiden på månaden nu när ni har gått in på forumet och gett varandra så många ryggdunkar att ni synkat er pms.
Stor komik det här, vilka urbota åsnor.
Såklart att du aldrig kommer erkänna att du och kvinnor vill knulla runt långt upp i åldrarna.
Man har blivit lurad av myten att det är män som är värsta runtknullarna när det i själva verket är kvinnor.

Ja du ser ju. Du skriver känslosvallande piss. Går inte ens att bemöta.
Citera
2020-08-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och på vilket sätt är det lämpligt att en person som hatar män arbetar med att uppfostra och undervisa pojkar? Det är ju just faktumet att de är barn som är problemet.

Vi får hoppas för barnens skull att du har rätt, men jag hade vidtagit åtgärder direkt om jag fått reda på att mina barns lärare uttrycker sig på följande sätt:

I övrigt vet vi inte om någon verkligen jobbar som det de utger sig att jobba med. Moment22 kanske egentligen är egen företagare inom byggbranschen. Och WordWarrior kanske egentligen är arkitekt. Men om vi nu ska utgå från att de arbetar med det de utger sig för att göra, så kan vi nog vara ganska säkra på att de utför sina yrken professionellt och med yrkesstolthet.

Jag tänker: folk har alla möjliga åsikter på sin fritid, folk bråkar hemma, folk super sig redlösa på helgen och beter sig märkligt åt etc. Och flertalet människor arbetar. Och flertalet människor som arbetar gör bra jobb. Så vi kan nog vara ganska lugna med att även de som uttrycker de mest extrema åsikter på ett anonymt forum också sköter sina jobb bra.

Tänk WordWarrior som menar att han inte skulle hjälpa kvinnor. Men vad är det han gör som läkare: jo, hjälper bland annat sina kvinnliga patienter.

Moment22 uttalar sig på vissa sätt om män när vissa män uttalar sig ganska hårt om kvinnor. På ett anonymt forum. Det har väldigt lite med en dag i en mellanstadieklas att göra...

SÅ vi kan nog vara väldigt trygga med att de båda gör fina och bra arbeten.
Citera
2020-08-22, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilken kvinna tror du vill inte knulla "långt upp i åldrarna"?

Finns nada problem för kvinnor att erkänna detta, det problem som finns är att män inte klarar av den tanken att kivnnor vill knulla, eller att kvinnor itne vill knulla med just dem ...utan hemska tanke! andra, eller att kivnor äger möjligheten att välja SJÄLVA! trippel hems tanke för vissa matchokulturer.... DÄR ligger problemet kring knullandet hos människan, inte hos kvinnor.
Haha nu fulciterar du mig din luriga sköka.
Jag skrev knulla runt.

Och så kommer du med en projicering.

Nobbade kvinnor tar alltid åt sig värre när en snyggare kille inte vill ligga med dem.
Därför försöker de få en snyggare kille att ragga på dem så de slipper känna sig lika nobbade iom att de inte gör någon investering eller ansträngning.
Eller så släpper ni till snabbt och enkelt beroende på vilket fack ni delat in en i.

Varför pratar du om ett självförvållat importerat problem med nobbade svartskallar? Du röstar väl hit dem så att de kan ge dig bekräftelse och så kan du ligga med 0,5% av dem som råkar va någorlunda väl skapta i nyllet.
Och svartskallarna kommer från en kärringkultur eftersom dom är som hyenor och morsgrisar som slår kvinnor samt kallar kvinnor de fjäskar för hora bakom deras rygg.
Vi nordiska välbyggda män runt 30 vet att vi är attraktiva för alla kvinnor men ni jämngamla är ju redan skadat gods, medans vi mest suttit och utvecklat oss själva våra 10 senaste år.
Och så tror du att du fortfarande mer värd än mig så att jag ska vilja initiera en relation med allt ditt dekadenta bagage alla ismer du propagerar för som gör att omgivningen förvandlas till ett fattigt skithål.
Du och dina gelikar är inte fina tjejer som är värda ens uppmärksamhet och bekräftelse.
Jag vill inte stödja med skattepengar något som du kan ta del av helt enkelt.
Och jag skapar ett större överskott av mitt arbete än dig.
Det eftersom män arbetar inom tillverkningsindustrin och annat essentiellt.

Nu generaliserar jag såklart.

Du tror inte man ser igenom kvinnors spel tillslut?
Det finns ingen anledning för en man att försöka initiera en relation med en kvinna som inte är snyggare eller minst lika snygg som han själv.
Vore som att gå till jobbet och säga att man vill ha sänkt lön och sen jobba övertid.
Citera
2020-08-22, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja du ser ju. Du skriver känslosvallande piss. Går inte ens att bemöta.
Vad är känslosvallande för nytt hittepåord?
Kan du uttrycka dig på begriplig svenska?

Schack matt
Citera
2020-08-22, 22:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad är känslosvallande för nytt hittepåord?
Kan du uttrycka dig på begriplig svenska?

Schack matt

När man bemästrar ett språk fullt ut kan man kosta på sig att leka lite med det. Förstår du din triste fan.
Citera
2020-08-22, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När man bemästrar ett språk fullt ut kan man kosta på sig att leka lite med det. Förstår du din triste fan.
Det är det som gör att det blir extra svårt att tolka idiotin.
Man måste sätta på sig korkad kärring-glasögonen för du som kvinna har svårt att diskutera från flera perspektiv samtidigt. Dessutom så skriver ni indirekt så vad som sagts kan ha flera betydelser.
Samt hittar på nya ord som kan betyda vad som helst.

Det är som att diskutera med person som hallucinerar och gör arga grymtläten. 🐷
Förstår du det din skräcködla?
Citera
2020-08-23, 00:00
Medlem
Citat:
Det är det som gör att det blir extra svårt att tolka idiotin.
Man måste sätta på sig korkad kärring-glasögonen för du som kvinna har svårt att diskutera från flera perspektiv samtidigt. Dessutom så skriver ni indirekt så vad som sagts kan ha flera betydelser.
Samt hittar på nya ord som kan betyda vad som helst.

Det är som att diskutera med person som hallucinerar och gör arga grymtläten. 🐷
Förstår du det din skräcködla?
Känslosvall är ett svenskt ord, slå upp det i SAOL så får du se.

Och ja, det är ett väldigt bra ord använda på just dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in