2020-08-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Djurgården och Blåvitt håller mer eller mindre samma klass. Trots att Djurgården ligger trea och Blåvitt 4 poäng i från jumboplatsen. Skillnaden är att Djurgården har vunnit matcher, det har inte IFK. Det är egentligen bara Malmö och möjligtvis Norrköping som har någorlunda klass.

F.ö att sitta och lyssna på djurgårdare är som att lyssna på feminister.

Den där skillnaden du pratar om är ganska viktig i fotboll och faktiskt det som skiljer ett dåligt lag från ett bra lag. Det är bara tre poäng ner till jumbon för övrigt för ifk.

Jag är besviken över att vi bara ligger sexton poäng före detta ifk.
Citera
2020-08-22, 20:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Alltså, i princip alla är överens om att straffen är felaktig så vet inte vem som situationen onykter egentligen.

Förstår inte vad som är så svårt med att erkänna det. Har inte sett någon djurgårdare tycka att det är korrekt att döma straff till Holmberg heller på GU.

Straffen är topp 3 vidrigast i år.

Är det straff enligt någon fjantig ny regel inför i år eller är den totalt feldömd?
Citera
2020-08-22, 20:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Alltså, i princip alla är överens om att straffen är felaktig så vet inte vem som situationen onykter egentligen.

Förstår inte vad som är så svårt med att erkänna det. Har inte sett någon djurgårdare tycka att det är korrekt att döma straff till Holmberg heller på GU.

Vilka är dessa alla? Jag läser aldrig svenska tidningar av befogade anledningar så jag vet inte vilka dessa experter är. Kan tänka mig att det är nån liberalröstande HBTQ-certifierad pottfrille journalist från Djursholm som älskar olika och skriver sportkrönikor för Expressen med kaffe latten i ena handen som menar på att DIF blivit diskriminerade idag med ett felaktigt domslut.
Citera
2020-08-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Straffen är topp 3 vidrigast i år.

Är det straff enligt någon fjantig ny regel inför i år eller är den totalt feldömd?

Topp 3 vidrigast i år? 😂 sjukaste jag hört. Såvida du inte pratar om Holmbergs filmning så klart
Citera
2020-08-22, 20:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Topp 3 vidrigast i år? 😂 sjukaste jag hört. Såvida du inte pratar om Holmbergs filmning så klart

Jag sa inte vidrigast utan topp 3 nånstans. :evilgrin39:

Tyckte att det inte ens vara nära straff. Perfekt straff från Sana.

Kan MFF börja träna straffar eller tränar man bara på långa Inkast?
Citera
2020-08-22, 20:22
Medlem
Inte för att provocera, är bara genuint nyfiken. Har något bottenlag tidigare fått så många straffar som ifk gbg har fått denna säsong?
Citera
2020-08-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag sa inte vidrigast utan topp 3 nånstans.

Tyckte att det inte ens vara nära straff. Perfekt straff från Sana.

Kan MFF börja träna straffar eller tränar man bara på långa Inkast?

Han flaxar med armen, bollen tar på armen? Holmberg svandyker av att en strumpa vajar i vinden någonstans i närheten.
Citera
2020-08-22, 20:24
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Inte för att provocera, är bara genuint nyfiken. Har något bottenlag tidigare fått så många straffar som ifk gbg har fått denna säsong?

Helsingborg har fått några riktigt billiga straffar med sig.
Straffen Göteborg fick idag är väldigt billig, men ändå klarare än massa andra straffar i år.
Citera
2020-08-22, 20:27
Medlem
Citat:

Upplys oss gärna om vilka felaktigheter som föranlett dessa straffar?
Citera
2020-08-22, 20:31
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Djurgården och Blåvitt håller mer eller mindre samma klass. Trots att Djurgården ligger trea och Blåvitt 4 poäng i från jumboplatsen. Skillnaden är att Djurgården har vunnit matcher, det har inte IFK. Det är egentligen bara Malmö och möjligtvis Norrköping som har någorlunda klass.

F.ö att sitta och lyssna på djurgårdare är som att lyssna på feminister.

Samma klass haha, DIF har 8 raka vinster mot ifk, vi kan blicka tillbaka till förra matchen när DIF fick billig straff, tog vara på chansen och vann matchen enkelt. Då de är klasser bättre och vinner matcher. Ifk däremot, tappar ledningen efter billig straff till underläge till ett turligt kryss.

Blicka på tabellen istället, ni är i samma klass som aik, falkenberg och kalmar.
Citera
2020-08-22, 20:32
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Den där skillnaden du pratar om är ganska viktig i fotboll och faktiskt det som skiljer ett dåligt lag från ett bra lag. Det är bara tre poäng ner till jumbon för övrigt för ifk.

Jag är besviken över att vi bara ligger sexton poäng före detta ifk.

Japp så är det. 3 poäng är det viktiga i fotboll. Ni har vunnit matcher som ni lika gärna kan tappa poäng i och vi har tappat poäng som vi borde vinna.

Jag är också besviken på att inte ligga 16 poäng efter utan att vi ens ligger efter er. Men som ifkare har man lärt sig att det är andra tider nu.
Citera
2020-08-22, 20:33
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Samma klass haha, DIF har 8 raka vinster mot ifk, vi kan blicka tillbaka till förra matchen när DIF fick billig straff, tog vara på chansen och vann matchen enkelt. Då de är klasser bättre och vinner matcher. Ifk däremot, tappar ledningen efter billig straff till underläge till ett turligt kryss.

Blicka på tabellen istället, ni är i samma klass som aik, falkenberg och kalmar.

Lag 3 ner till lag 16 är samma skrot och korn 🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in