Citat:
Ursprungligen postat av
Geigerzehler
Ingen frågade dig, straffen är helt felaktig, men sådant jämnar ut sig i längden. Folk är väl besvikna över att ha åkt på ett kryss efter ett mål i röven i 87:e matchminuten mot ett bottenlag med allsvenskans sämsta tränare.
Jag är medveten om att IFK gbg har lag som är för bra för att ligga i botten på pappret, men med nuvarande tränare är de inte bättre än så. Trots att de har fått sinnesjukt många straffar i år ligger de farligt nära nedflyttning.
Behöver jag bli tillfrågad för att få uttrycka mig? Det här är flashback. Det bör verkligen noteras hur jävla skämmiga DIFare är vid såna här händelser. 1 rättfärdigt domslut mot er och ni går på gråt-mode på forum, sociala-medier och tidningar. Även om nu straffen skulle vara helt jävla fel så tar det inte bort hur jävla tråkigt ni spelade. De första 45 skapade man absolut ingenting förutom 1 mål och var helt jämbördiga IFK.
Istället för att gnälla på Allsvenska domare borde fokus kanske vara på att fixa en sån mentaltränare eller vad det heter för DIFs patetiska ursäkt till insats mot Ferencvaros måste ha varit något av det värsta och mest rädda spel jag någonsin sett av ett svenskt lag i ett Europa-kval. Detta säger jag inte för att medvetet trampa DIFare på tårna men jag menar det helt ärligt, det är en ärlig undran. DIFs insats mot Ferencvaros var feg, patetisk och helt onödig. Man kunde lika gärna gått WO istället för att spela matchen så som kämparglöden lyste med sin frånvaro. Verkar som att vissa DIFare varit inne på samma spår, så fort man spelar mot ett grönvitt lag så får man psykbryt och förlorar.
Ingen har kommenterat det här än, men är det möjligt att guldjakten glider DIF ur händerna nu? Med tanke på CL-uttåget och den förfärliga uppvisningen man stod för så måste självförtroendet vara stukat?