2020-08-22, 20:34
Medlem
BestCoast.s avatar
Helsingborg har gjort 33% av sina mål på straff. (Satt 5 av 6)
Göteborg 25% (Satt 5 av 6)
Falkenberg 11% (Satt 2 av 2)

AIK 42,86% (6 av 6) Nästan vartannat mål är straffmål.
Häcken är det lag som missgynats mest. Knappt 7%

Dock så vet jag inte om denna statistik är helt tillförlitlig. Eller räknas returmål som mål på straff? AIKs senaste räddades av Falkens målvakt, men slogs in på returen. Står ändå som 6av6 i statistiken?
Senast redigerad av BestCoast. 2020-08-22 kl. 20:54.
Citera
2020-08-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Samma klass haha, DIF har 8 raka vinster mot ifk, vi kan blicka tillbaka till förra matchen när DIF fick billig straff, tog vara på chansen och vann matchen enkelt. Då de är klasser bättre och vinner matcher. Ifk däremot, tappar ledningen efter billig straff till underläge till ett turligt kryss.

Blicka på tabellen istället, ni är i samma klass som aik, falkenberg och kalmar.

Gråt mer istället 😂
Citera
2020-08-22, 20:44
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Om det är någon som bölar här inne så är det väl de blåvita (bölvita)? De är de som måste hitta en massa statistik för att bortförklara sig.
Citera
2020-08-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Behöver jag bli tillfrågad för att få uttrycka mig? Det här är flashback. Det bör verkligen noteras hur jävla skämmiga DIFare är vid såna här händelser. 1 rättfärdigt domslut mot er och ni går på gråt-mode på forum, sociala-medier och tidningar. Även om nu straffen skulle vara helt jävla fel så tar det inte bort hur jävla tråkigt ni spelade. De första 45 skapade man absolut ingenting förutom 1 mål och var helt jämbördiga IFK.

Istället för att gnälla på Allsvenska domare borde fokus kanske vara på att fixa en sån mentaltränare eller vad det heter för DIFs patetiska ursäkt till insats mot Ferencvaros måste ha varit något av det värsta och mest rädda spel jag någonsin sett av ett svenskt lag i ett Europa-kval. Detta säger jag inte för att medvetet trampa DIFare på tårna men jag menar det helt ärligt, det är en ärlig undran. DIFs insats mot Ferencvaros var feg, patetisk och helt onödig. Man kunde lika gärna gått WO istället för att spela matchen så som kämparglöden lyste med sin frånvaro. Verkar som att vissa DIFare varit inne på samma spår, så fort man spelar mot ett grönvitt lag så får man psykbryt och förlorar.

Ingen har kommenterat det här än, men är det möjligt att guldjakten glider DIF ur händerna nu? Med tanke på CL-uttåget och den förfärliga uppvisningen man stod för så måste självförtroendet vara stukat?
Ja du bjöd in till det genom att utryckligen skriva "om ni frågar mig". IFK Göteborg har allsvenskans typ gnälligaste supportrar alla kategorier vilket även många journalister har uttryckt. Antalet billiga straffar kontra gnäll på domaren håller en helt osannolik nivå. Ni får fler straffar än något bottenlag har fått de senaste 25 åren och har ändå mage att ständigt och jämt gnälla på domaren. Vänd er mot er sopiga tränare istället för mot domarna så ska ni se att det går bättre framöver.
Citera
2020-08-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ja du bjöd in till det genom att utryckligen skriva "om ni frågar mig". IFK Göteborg har allsvenskans typ gnälligaste supportrar alla kategorier vilket även många journalister har uttryckt. Antalet billiga straffar kontra gnäll på domaren håller en helt osannolik nivå. Ni får fler straffar än något bottenlag har fått de senaste 25 åren och har ändå mage att ständigt och jämt gnälla på domaren. Vänd er mot er sopiga tränare istället för mot domarna så ska ni se att det går bättre framöver.
Han är mupp, inte blåvit.
Citera
2020-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

”Vilket även många journalister har uttryckt” Ja för det är ju verkligen vi som lipar. Inte för inte ni kallas grindif, tydligen
Citera
2020-08-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
”Vilket även många journalister har uttryckt” Ja för det är ju verkligen vi som lipar. Inte för inte ni kallas grindif, tydligen
Vi kan komma att åka ur Allsvenskan pga sådana här misstag så jag gråter hur mycket jag vill. Inte DIF för övrigt.
Citera
2020-08-22, 20:53
Moderator
vfs avatar
PW kan nog göra lie nytta nu, många som kommer att vara rädda om benen när han taggar upp.
Nu gäller det bara att köra lite rakare så ska det nog ordna sig

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Den där skillnaden du pratar om är ganska viktig i fotboll och faktiskt det som skiljer ett dåligt lag från ett bra lag. Det är bara tre poäng ner till jumbon för övrigt för ifk.

Jag är besviken över att vi bara ligger sexton poäng före detta ifk.

16 poäng? Står det fel i tabellen på södermalm? IFK ligger väl 14 poäng efter ett av plastlagen på söder?
Eller räknar jag så illa?

Hur känns det för övrigt att dela arena med Bajen och att inte få välja underlag?
Citera
2020-08-22, 21:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
PW kan nog göra lie nytta nu, många som kommer att vara rädda om benen när han taggar upp.
Nu gäller det bara att köra lite rakare så ska det nog ordna sig

16 poäng? Står det fel i tabellen på södermalm? IFK ligger väl 14 poäng efter ett av plastlagen på söder?
Eller räknar jag så illa?

Hur känns det för övrigt att dela arena med Bajen och att inte få välja underlag?

Ja, 14p. Och 17 mer i målskillnad. Kanske kan Wernbloom peta in nån boll och förbättra siffrorna. Idag sköt han bara över.
Citera
2020-08-22, 21:15
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Inte konstigare än att Inter delar arena med Milan.

Tele2 Arena, en av världens mest moderna multiarenor, med fritt wifi av högsta klass, 600 digitala skärmar, StadiumVision-teknik, skjutbart tak, transparent fasad och endast sex meter från första bänkraden till sidlinjen, invigdes den 24 augusti 2013 till tonerna av Robyn, Lars Winnerbäck och Kent. Trots sin unga ålder har Tele2 Arena redan gästats av storheter som Avicii, The Rolling Stones, Justin Timberlake, Aerosmith och Gyllene Tider.
Citera
2020-08-22, 21:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Inte konstigare än att Inter delar arena med Milan.

Tele2 Arena, en av världens mest moderna multiarenor, med fritt wifi av högsta klass, 600 digitala skärmar, StadiumVision-teknik, skjutbart tak, transparent fasad och endast sex meter från första bänkraden till sidlinjen, invigdes den 24 augusti 2013 till tonerna av Robyn, Lars Winnerbäck och Kent. Trots sin unga ålder har Tele2 Arena redan gästats av storheter som Avicii, The Rolling Stones, Justin Timberlake, Aerosmith och Gyllene Tider.

Nå, nu ska vi inte strö sålt i såren på Göteborg. Deras "arena" håller ändå samma nivå som, säg, Elfsborgs 20 år gamla dito?

Undrar om inte Östers arena är bättre än nya Gamla Ullevi...
Citera
2020-08-22, 21:31
Avslutad
Är det bara jag som neutral som börjar älska matcherna mellan Göteborg och Djurgården mer och mer? Det blir alltid massa bölande efter matcherna då det inträffar x antal tveksamma beslut. Dessutom grinigt mellan tränarna. Man måste älska det.

Intressant att ingen göteborgare lyft fram (möjligt att vf snuddat vid det lite) Wernblooms halvsågning i intervjun efter matchen. Blir intressant att se ifall Poya och Ferran viker ner sig och Göteborg blir mer cyniska nu när mer tyngre gubbar kommit in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in