2020-08-22, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag kan väl nånstans förstå att man inte gillar övergångar mellan oss generellt sett men även jag har ju gränser för det där.
Vi snackar alltså om en talang som inte får spela hos er som vi tar in som backup, rimligen vill man se under hösten om han håller för spel hos oss och utvecklas, gör han det har vi en ersättare till Wernersson, gör han det inte lär han få agera backup bakom ett nyförvärv även nästa år.
Knappast så att det är en startspelare som byter klubb eller så.

Ungdomar och kontraktslösa (såvida de inte är stora profiler) kan jag ändå köpa. Sedan är läget annorlunda idag, vi är inte "konkurrenter" på det sättet men sen när ni är tillbaka i toppen då blir övergångarna mer infekterade.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Enligt fotbolldirekt är MFF intresserade av Kjarstansson? Det kan väl ändå inte stämma? Vad skall dom med honom till?

Jag tycker inte han passar i sättet vi spelar så jag ställer mig tveksam. Sedan är frågan om han är så pass sugen på att rotera då vi har fortfarande kvar IKT och Kjartansson kan endast lira på en position. Tror han dyker upp i Hammarby till slut.

En person som jag tror ångrar sig enormt nu är nog Paulinho. Det blir inte mycket speltid där inte.
Citera
2020-08-22, 15:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ungdomar och kontraktslösa (såvida de inte är stora profiler) kan jag ändå köpa. Sedan är läget annorlunda idag, vi är inte "konkurrenter" på det sättet men sen när ni är tillbaka i toppen då blir övergångarna mer infekterade.

Jag tycker inte han passar i sättet vi spelar så jag ställer mig tveksam. Sedan är frågan om han är så pass sugen på att rotera då vi har fortfarande kvar IKT och Kjartansson kan endast lira på en position. Tror han dyker upp i Hammarby till slut.

En person som jag tror ångrar sig enormt nu är nog Paulinho. Det blir inte mycket speltid där inte.

Jag är ganska övertygad om att de är ett påhittat intresse för att dels få JJ öppna plånboken och dels göra klart övergången snabbt.

Trots jag gillar pojken så ser jag liksom ni ingen plats i vår trupp. Daniels fokus får jag hoppas är att avyttra dökött.
Citera
2020-08-22, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag är ganska övertygad om att de är ett påhittat intresse för att dels få JJ öppna plånboken och dels göra klart övergången snabbt.

Trots jag gillar pojken så ser jag liksom ni ingen plats i vår trupp. Daniels fokus får jag hoppas är att avyttra dökött.

Mjo, tror också på det. Håller helt med dig, det är en toppspelare i allsvenskan och jag hade gärna sett honom hos oss men tyvärr inte den här gången.
Citera
2020-08-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mjo, tror också på det. Håller helt med dig, det är en toppspelare i allsvenskan och jag hade gärna sett honom hos oss men tyvärr inte den här gången.

Han är ingen som kommer acceptera bänk heller utan kommer sprida dålig stämning i truppen. Sen blir han inte långvarig i klubbar heller så ingen långsiktig värvning.

Nej ser de som ganska avlägset att de blir en värvning till MFF och om de blir Sverige blir de en återkomst till Bajen.
Citera
2020-08-22, 17:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tankovic - ratad av hela europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Tror du tänker på Karlström?
Men rent kvalitetsmässigt så är det ju bara positivt att han inte fick tillräckligt heta bud.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tänkte skriva något om ”bittraste djurgårdaren i stan” men kom på att du bor på vischan! Hahahahahaha!

Såklart ett styrkebesked från oss. Sedan får man ju vara inställd på att en låg utköpsklausul finns här. Men tjänar vi 12 miljoner på Mujo är det bra ändå.

Så himla onödigt att skriva
Tankovic ratad av hela Europa.
Det är verkligen som att kasta sten på diabetes avdelningen på Sophiahemmet.
Ovcharka vad ska dessa one liners tjäna till. Kom istället med en väl baserad underbyggd teori kring vrf Tankovic blev ratad. Personligen är det ju ett underbetyg framför allt till hans agent så som jag ser det.
Citera
2020-08-22, 17:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Så himla onödigt att skriva
Tankovic ratad av hela Europa.
Det är verkligen som att kasta sten på diabetes avdelningen på Sophiahemmet.
Ovcharka vad ska dessa one liners tjäna till. Kom istället med en väl baserad underbyggd teori kring vrf Tankovic blev ratad. Personligen är det ju ett underbetyg framför allt till hans agent så som jag ser det.

Jag vet inte. Bryr mig inte. Gissar att hans svaga säsong plus Corona ställde till det lite. Uppenbarligen ville han iväg. Han skrev inte på kontraktet med Hammarby som låg på bordet förrän det verkligen sjunkit in att ingen ville ha honom.

Hade inte tyckt det var nåt roligt att ha en sån spelare i laget - som som till slut säger "Jaja, skriver väl på då, i brist på annat...".
Citera
2020-08-22, 17:54
Medlem
Citat:
Uppenbarligen ville han iväg. Han skrev inte på kontraktet med Hammarby som låg på bordet förrän det verkligen sjunkit in att ingen ville ha honom.

Hade inte tyckt det var nåt roligt att ha en sån spelare i laget - som som till slut säger "Jaja, skriver väl på då, i brist på annat...".

Mrabati någon?

Hade väl varit värre att lämna som bosmanhora?
Eller som era spelare som hellre skriva på för obetydliga klubbar i tråkiga ligor.

Nu skrev han ändå ett relativt långt kontrakt och man kan om allt vill sig väl få in 10-15 mille istället för 0 om han gjort en Mrabati.

Visst vill man lägga energi och fokus på fel saker så kan man gå runt och vara bitter men tänker man logiskt och på hur fotbollsklimatet ser ut så ska man vara nöjd.

Jag tror nog övriga Stockholms klubbar är mer upprörda än Bajen fansen, jag hoppas de iallafall.
Citera
2020-08-22, 18:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Mrabati någon?

Hade väl varit värre att lämna som bosmanhora?
Eller som era spelare som hellre skriva på för obetydliga klubbar i tråkiga ligor.

Nu skrev han ändå ett relativt långt kontrakt och man kan om allt vill sig väl få in 10-15 mille istället för 0 om han gjort en Mrabati.

Visst vill man lägga energi och fokus på fel saker så kan man gå runt och vara bitter men tänker man logiskt och på hur fotbollsklimatet ser ut så ska man vara nöjd.

Jag tror nog övriga Stockholms klubbar är mer upprörda än Bajen fansen, jag hoppas de iallafall.

Situationen med Mrabti var något annorlunda. Han var bara på Kaknäs och tränade för att hålla igång efter att han lämnat Birmingham. Inget konstigt. Är ständigt ex-djurgårdare på besök.

Tankovic tillhörde Bajen, kontraktet gick ut, han letade efter annan klubb, det drog ut på tiden, bajen på fram kontrakt, Tankovic hoppas på annat... och till slut biter han i det sura äpplet och skriver på nytt.

Hade irriterat mig iaf. Nu är det mest småroligt.

Men, ja, visst - uppsidan är att de får betalt för honom om nåt dyker upp framöver.
Citera
2020-08-22, 18:15
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelsk-Svensken
Vi kommer ändå behöva ersätta Kiese Thelin nästa säsong så att ta in Kjartansson nu hade varit ganska bra.

Går vi vidare till gruppspel i EL så kan det vara bra med en klassforward till vid ett fortsatt väldigt tajt spelschema. Dessutom har man då också en vass anfallare inspelad och klar till nästa säsong.
Citera
2020-08-22, 18:16
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Situationen med Mrabti var något annorlunda. Han var bara på Kaknäs och tränade för att hålla igång efter att han lämnat Birmingham. Inget konstigt. Är ständigt ex-djurgårdare på besök.

Tankovic tillhörde Bajen, kontraktet gick ut, han letade efter annan klubb, det drog ut på tiden, bajen på fram kontrakt, Tankovic hoppas på annat... och till slut biter han i det sura äpplet och skriver på nytt.

Hade irriterat mig iaf. Nu är det mest småroligt.

Men, ja, visst - uppsidan är att de får betalt för honom om nåt dyker upp framöver.
Haha, vet att du trollar. Med det resonemanget kan du isåfall lika gärna byta ut Tankovic och klistra in Karlström. EXAKT samma situation.
Citera
2020-08-22, 18:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Haha, vet att du trollar. Med det resonemanget kan du isåfall lika gärna byta ut Tankovic och klistra in Karlström. EXAKT samma situation.

Nej, säsongen var över och hans kontrakt likaså. Påverkade inte truppen och tabelläge.

Tankovic situation utspelade sig under säsong.

Nåväl, strunt samma.
Citera
2020-08-22, 18:38
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Nej, säsongen var över och hans kontrakt likaså. Påverkade inte truppen och tabelläge.

Tankovic situation utspelade sig under säsong.

Nåväl, strunt samma.
Tankovic kontrakt hade ju också gått ut. Varför ska Tankovic få mindre tid att se över sina alternativ än Karlström menar du? Både Jesper Jansson och Tankovic hade ju förhandlat fram ett 3 års kontrakt sommaren 2017. Dessutom var ju Tankovic på väg bort till Genoa i vintras som senare inte blev av. Vi hade dessutom redan värvat Tankovic ersättare i Paulinho. (Jag vet att han inte levererat...). Och helt ärligt så vet jag att Tankovic inte har något vidare hjärta för Bajen, däremot har han kvalite. Tankovic syn på det hela är nog snarare att han respekterade kontraktet och att bollen låg hos Jesper Jansson hur mycket han vill behålla Tankovic. Det kan vi supportrar tycka vad vi vill om.
Senast redigerad av Petterror 2020-08-22 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in